Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )
| Freek |
10-04-2005, 15:21
Bericht
|
![]() Erelid ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Erelid Berichten: 5.001 Sinds: 7-03-04 Van: Groningen Gebruiker Nr.: 5 |
Vaessen ventileert zijn ongenoegen
Racing Genk-voorzitter Jos Vaessen is allerminst opgezet met het gedrag van zijn trainer vrijdag op STVV. Voor de zoveelste keer ventileert hij openlijk zijn ongenoegen over het functioneren van René Vandereycken. Dat die klacht wil indienen tegen de vierde official, kan er bij hem absoluut niet in. ,,Bekeken over een gans seizoen verlies je soms onfortuinlijk, zoals wij vorige week tegen Anderlecht'', aldus Vaessen. ,,Op andere momenten win je dan weer met wat geluk, zoals wij vrijdag op Staaien. Aan het eind van de rit is er dikwijls een evenwicht. Eenzelfde parallel kan je trekken met het optreden van de scheidsrechter. De man in het zwart is ook maar een mens. Soms valt een beslissing in je nadeel, soms in je voordeel. Het is een basisregel van het spelletje om daarmee te kunnen leven. Als je dat niet doet, ben je niet sportief. Vandereycken had op één punt gelijk. Ik zat op vijf meter van de fase, het was geen fout van Stojanovic én een inworp voor ons. En inderdaad, de vierde official reageerde misschien weinig diplomatisch. Maar daar gaat het allemaal niet om. Iemand die al zolang meedraait in het voetbal, moet weten dat het geen zin heeft om te protesteren tegen de arbiter. Het coachen van een elftal is zeer belangrijk. René heeft dat een helft lang niet kunnen doen. Hij had dus beter zijn mond gehouden.'' Vaessen walgt van het idee dat zijn trainer burgerlijke stappen zou ondernemen. ,,Dat wil ik hem ten zeerste afraden. Ons product is voetbal, niet de rechtbank. Ik begrijp dit niet, dit is energie steken in een zinloze zaak.'' Voor Vaessen kan het zo niet verder. ,,Ik zal er voor zorgen dat dergelijke incidenten volgend seizoen niet meer kunnen gebeuren. We hebben al een gedragscode, maar tijdens het tussenseizoen zullen we die verstrengen. Iedereen binnen de club zal zich daar moeten aan houden, ook Vandereycken. Wie nog kritiek levert op de scheidsrechter, krijgt een zware financiële boete.'' Bron: scheidsrechters.be |
Freek Verstandige voorzitter 10-04-2005, 15:21
Menatwork Ik ben het er mee eens, bedankt Joske.
MAW 10-04-2005, 17:33![]() ![]() ![]() |
| Print Versie | Actuele tijd: 8-09-2010 - 09:27 |