Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Arbiter Nijhuis: Ik ben bedolven onder complimenten
Jeugdscheidsrechter.nl > Scheidsrechters > Scheidsrechters nieuws
Kadir Düzdüsen
IPB Image
Scheidsrechter Nijhuis praat tegen Adeleye (3) van Sparta terwijl hij een rode kaart geeft aan Tomasson van Feyenoord (rechts) na een overtreding op Boakye. FOTO ANP

ENSCHEDE - Scheidsrechter Bas Nijhuis nam met genoegen de kranten door. De 32-jarige arbiter kreeg louter lovende kritieken na zijn moedige optreden in de Rotterdamse derby Sparta - Feyenoord. [b]

,,Ik ben bedolven onder de complimenten,'' vertelde de inwoner van Enschede. ,,Ik heb er werkelijk honderd procent van genoten.''

Nijhuis bekeek gisteren na thuiskomst de opgenomen tv-beelden. Daar kreeg hij de bevestiging dat hij drie terechte rode kaarten gaf aan Sekou Cissé, Jon Dahl Tomasson en Rydell Poepon. ,,Ik merkte na afloop al dat de beslissingen goed waren gevallen,'' zegt hij. ,,Ook bij Studio Voetbal proefde ik die mening.''

Nijhuis kreeg volgens eigen zeggen heel veel schouderklopjes. ,,Van vrienden, familie en kennissen,'' zegt hij. ,,Maar ook uit de voetbalwereld. Van oud-scheidsrechters die bij de KNVB werken als René Temmink, Hans Reijgwart en Jaap Uilenberg. Rien Koopman kwam mij al in de kleedkamer opzoeken. En Mario Been toonde klasse door de schuld bij zijn spelers neer te leggen. Ik hoop dat ik voor komend weekeinde weer een mooi duel mag fluiten. Dit smaakt naar meer.''

Jaap Uilenberg ontfermt zich dit seizoen over de 'internationals'. Nijhuis, die vorig seizoen nog te populair gedrag werd verweten, heeft bijna dagelijks met de oud-arbiter te maken. ,,Bas Nijhuis heeft in Rotterdam een uitstekend signaal afgegeven,'' zegt Uilenberg. ,,Hij nam de juiste beslissingen. Bas heeft direct na het duel mijn complimenten ontvangen. Dat hij een goede scheidsrechter is, stond al vast. Als je de derby tussen Sparta en Feyenoord mag fluiten, kan je echt wel iets.''

Dick Jol, voormalig topscheidsrechter, was iets minder lovend. ,,Als je deze rode kaarten niet trekt, heb je als scheidsrechter helemaal niets op de voetbalvelden te zoeken,'' aldus de Hagenaar. ,,Daarbij vond ik dat André Bahia weldegelijk een duwfout maakte bij Erik Falkenburg bij de 0-1 van Feyenoord. Die treffer had afgekeurd moeten worden. De KNVB ziet dit waarschijnlijk als het hoogtepunt van de arbitrage dit seizoen. Maar Nijhuis mag er niet lang op teren, zaterdag begint hij weer gewoon op nul.''

Ook oud-scheidsrechter Mario van der Ende weigert plaats te nemen in de polonaise achter Nijhuis en Uilenberg. ,,De doodschop moet van de velden,'' zegt hij. ,,Nijhuis geeft in dat opzicht een goed signaal af. Maar ik ga mee met Dick Jol, die vindt dat dit overduidelijke rode kaarten waren. Er is nog voldoende werk aan de winkel.'' (SJOERD MOSSOU)

IPB Image
Scheidsrechter Nijhuis geeft een rode kaart aan Cisse van Feyenoord (recht) na een overtreding op Poepon van Sparta (linksonder). FOTO ANP
Bron:AD
Eric O.
QUOTE(Kadir Düzdüsen @ 20-10-2009, 14:11) *

Ook oud-scheidsrechter Mario van der Ende weigert plaats te nemen in de polonaise achter Nijhuis en Uilenberg. ,,De doodschop moet van de velden,'' zegt hij. ,,Nijhuis geeft in dat opzicht een goed signaal af. Maar ik ga mee met Dick Jol, die vindt dat dit overduidelijke rode kaarten waren. Er is nog voldoende werk aan de winkel.''

Typisch Mario...... nu zegt hij ook al hetzelfde als ik!

Martin O.
Dat Nijhuis met beide benen op de grond moet blijven staan is logisch, hij zou de volgende pot ongetwijfeld kunnen blunderen (zeg niet dat het gebeurd). Maar ik vind die complimenten wel terecht, ik bedoel als iemand slecht fluit zeggen we het, dan moet het ook als hij goed fluit!
sep blaas
Tjonge jonge, wat kenne die gasten van een Jol en van de Ende slap lullen. Hij heeft gewoon keurig en goed gefloten, dan hoeft er toch niet meteen weer zo'n commentaar aan vast te zitten.
Is en blijft toch wel moeilijk in het alom zeikend nederlandje..
Sep
sven
QUOTE(sep blaas @ 21-10-2009, 17:26) *

Tjonge jonge, wat kenne die gasten van een Jol en van de Ende slap lullen. Hij heeft gewoon keurig en goed gefloten, dan hoeft er toch niet meteen weer zo'n commentaar aan vast te zitten.
Is en blijft toch wel moeilijk in het alom zeikend nederlandje..
Sep

sep ik heb het hier mee eens het is belagelijk dat waneer iemand gewoon goed gefloten heeft kretiek krijgt te voorduuren om dat iedereen dat zou doen
Eric O.
QUOTE(sven @ 21-10-2009, 19:42) *

sep ik heb het hier mee eens het is belagelijk dat waneer iemand gewoon goed gefloten heeft kretiek krijgt te voorduuren om dat iedereen dat zou doen

Helemaal met Sven eens ik het ben, denk ik!!!!!

Joda (van Starwars)
JochemP
Beetje jaloers, Dick Jol?

Ik kan me namelijk nog wel herinneren dat hij 2 jaar geleden een fan-tas-tische Sparta - Feyenoord heeft gefloten!! huh.gif

Dat Nijhuis het nu wel goed doet kan hij volgensmij niet verkroppen tongue.gif
Kevin
Wat mij eerder opvalt is dat 2 hagenezen het zeggen over een scheidsrechter uit oost zal er haat en nijd tussen de haagse scheidsrechters en de scheidsrechters uit oost zijn tongue.gif
Robbie70
QUOTE(JochemP @ 21-10-2009, 20:45) *

Beetje jaloers, Dick Jol?

Ik kan me namelijk nog wel herinneren dat hij 2 jaar geleden een fan-tas-tische Sparta - Feyenoord heeft gefloten!! huh.gif

Dat Nijhuis het nu wel goed doet kan hij volgensmij niet verkroppen tongue.gif

Op msn kun je mensen op blokkeren/weigeren zetten, volgens mij zou de journalistiek dat met D. Jol moeten doen en M. v/d Ende begint ook te soliciteren naar een rode kaart wink.gif
Eric O.
QUOTE(Robbie70 @ 22-10-2009, 09:08) *

en M. v/d Ende begint ook te soliciteren naar een rode kaart wink.gif

Waarom dan Robbie??? Omdat hij zegt dat de lofzang over Bas Nijhuis overdreven is en dat hij (Bas Nijhuis) gewoon zijn werk gedaan heeft???

Dat is toch gewoon dezelfde mening die jij zelf in het andere topic over hetzelfde onderwerp ook hebt gebezigd!!

Om je geheugen even op te frissen, zie quote......

QUOTE(Robbie70 @ 20-10-2009, 16:24) *

Dat iedereen nu begint te roepen dat Nijhuis zo geweldig heeft geacteerd vind ik persoonlijk ZWAAR overdreven. Waarom?

In de eerste helft hield ik mijn hart vast. Ten eerste geeft hij een overduidelijke strafschop niet tegen Fer. Daarnaast geeft hij niet eens een gele kaart (waar rood zou moeten) voor een hele zware aanslag langs de zijlijn door een speler van Feyenoord.

Zoals ik al eens heb aangegeven.......... draaikont ........!!!!!

Je hebt wel gelijk dat de heren vd Ende en Jol eens moeten ophouden met het afkammen van hun jeugdige opvolgers en collega's. Zonder daar een positieve bijdrage aan te kunnen of willen leveren.

Maar ja, zolang er amateurscheidsrechters zijn die - bijvoorbeeld - Braamhaar na elke fout willen corrigeren, kan ik ze dat niet kwalijk nemen.
Sander1984
Nijhuis heeft goed gelfoten dat staat buiten kijf. Alleen meneer moet dan weer de media opzoeken met zijn arrogantie.

Als hij echt zo goed is, reageert hij niet. Als hji nu de volgende weken een fout maakt dan wordt deze ook extra breed uitgemeten en dat moet hij zien te voorkomen.

De rode kaarten waren terecht en de heren Jol en vd Ende moeten gewoon hun mond houden. Ze zijn denk ik een beetje jaloers.
Robbie70
QUOTE(Sander1984 @ 22-10-2009, 10:11) *

Nijhuis heeft goed gelfoten dat staat buiten kijf. Alleen meneer moet dan weer de media opzoeken met zijn arrogantie.

Als hij echt zo goed is, reageert hij niet. Als hji nu de volgende weken een fout maakt dan wordt deze ook extra breed uitgemeten en dat moet hij zien te voorkomen.

De rode kaarten waren terecht en de heren Jol en vd Ende moeten gewoon hun mond houden. Ze zijn denk ik een beetje jaloers.

Ben zelf van mening dat die 2 v/d Muppets een punt hebben dat Nijhuis niet te veel opgehemeld hoeft te worden, ze spreken uit ervaring en weten waarschijnlijk (die 2 zeker smile.gif ) dat je daarmee alleen maar risico loopt voor een volgende match. Sander, wat dat betreft zitten de beide heren op een lijn met jou denk ik?

@eric Ik geef inderdaad ook kritiek op Nijhuis, maar heb wel veel waardering voor de beide rode kaarten! Dit i.t.t. die 2 v/d Muppets, die hebben geen waardering voor de rode kaarten. Ze zeggen vrij denigrerend dat het overduidelijk was. Dit vind ik respectloos!
Eric O.
QUOTE(Robbie70 @ 22-10-2009, 10:33) *

@eric Ik geef inderdaad ook kritiek op Nijhuis, maar heb wel veel waardering voor de beide rode kaarten! Dit i.t.t. die 2 v/d Muppets, die hebben geen waardering voor de rode kaarten. Ze zeggen vrij denigrerend dat het overduidelijk was. Dit vind ik respectloos!

Ik zeg ook dat het 2 overduidelijke rode kaarten waren, en ik zeg ook dat collega Bas Nijhuis in beide gevallen gewoon goed werk heeft verricht. Kan ook niet zeggen dat hij nu zo'n uitzonderlijke prestatie neer heeft gezet. Als die 2 spelers van Feyenoord die overtredingen niet hadden gemaakt dan was iedereen gevallen over de twee overtredingen die Nijhuis NIET gezien heeft.
Krijgt hij tenslotte zijn "onkosten vergoeding" voor. Daar is niks respectloos aan.

Dus weer gewoon over tot de orde van de dag.............

Robbie70
QUOTE(Eric O. @ 22-10-2009, 09:46) *

Zoals ik al eens heb aangegeven.......... draaikont ........!!!!!

Ja, jij gaat weer gewoon verder met de orde van de dag....maar mijn week maak je wel snel even helemaal kapot sad.gif

Zit er behoorlijk doorheen nu...jij oordeelt even snel en gaat verder met de orde van de dag en laat mij in een zware depressie achter.
Indian Jerry
Ik zeg ook dat het 2 overduidelijke rode kaarten waren, en ik zeg ook dat collega Bas Nijhuis in beide gevallen gewoon goed werk heeft verricht. Kan ook niet zeggen dat hij nu zo'n uitzonderlijke prestatie neer heeft gezet. Als die 2 spelers van Feyenoord die overtredingen niet hadden gemaakt dan was iedereen gevallen over de twee overtredingen die Nijhuis NIET gezien heeft.Krijgt hij tenslotte zijn "onkosten vergoeding" voor. Daar is niks respectloos aan.

Dus weer gewoon over tot de orde van de dag.............

Beste allemaal,

Helemaal niets aan toe te voegen of wel? Beste Eric O, als bestaat niet in de topsport.

Sportgroetend Indian Jerry
Michel984
Klasse Nijhuis!

Ik kan er niet meer van zeggen. Ik heb de wedstrijd live gezien en ik vind dat Nijhuis mag weten ook dat hij uitstekend heeft gefloten. Tuurlijk moet hij met beide benen op de grond blijven staan, maar hij mag hier toch absoluut van genieten. De scheidsrechter is altijd de zondebok en als hij nu eens positieve reacties krijgt, begrijp ik dat hij dit natuurlijk leuk vindt. Ik denk dat Bas Nijhuis ook wel met beide op de grond blijft staan. Van horen zeggen is het ook een rustige sympathieke man, dus aanstaand weekend staat hij er gewoon weer bij Ajax - AZ!
Eric O.
QUOTE(Robbie70 @ 22-10-2009, 11:06) *

Ja, jij gaat weer gewoon verder met de orde van de dag....maar mijn week maak je wel snel even helemaal kapot sad.gif

Zit er behoorlijk doorheen nu...jij oordeelt even snel en gaat verder met de orde van de dag en laat mij in een zware depressie achter.

Prozac!!!!

of anders........

Anafranil® Aurorix® Cipramil® Citalopram Tabletten (generiek) Clomipramine Dragees/Tabletten (generiek) Cymbalta® Dosulepine Capsules/Dragees Doxepine Capsules Efexor® Fevarin® Fluoxetine (generiek) Flustad® Fluvoxamine Tabletten (generiek) Imipramine Dragees/Tabletten (generiek) Ludiomil® Maprotiline HCl PCH Maprotiline Tabletten (generiek) Mianserine Tabletten (generiek) Mirtazapine Tabletten (generiek) Moclobemide Tabletten (generiek) Nortrilen® Nortriptyline Tabletten Paroxetine Tabletten (generiek) Prothiaden® Remeron® Sarotex® Seroxat® Sertraline Tabletten (generiek) Sinequan® Surmontil® Tolvon® Trazodon Tabletten Trazolan® Trimipramine Tabletten Tryptizol® Venlafaxine Capsules/Tabletten (generiek) Venlaprin® Wellbutrin XR® Zoloft®

En niet alles tegelijk!!!!!!!!!

Een middag de gehele collectie van John Cleese, helpt ook!
Dirk
QUOTE(Sander1984 @ 22-10-2009, 10:11) *

Ik zal zijn prestatie a.s. zondag in Alkmaar dan ook weer goed gaan bekijken cool.gif

Als hij de "schwalbes" van de Hr. Suarez en zijn companen ook echt gaat bestraffen, is het natuurlijk een toppertje

We zullen zien...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2010 Invision Power Services, Inc.