Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Speciale wedstrijd in Haarlem-stadion
Jeugdscheidsrechter.nl > Scheidsrechters > Scheidsrechters nieuws
JochemP
SPECIALE WEDSTRIJD IN HAARLEM-STADION
15-12-2009

Op 19 zaterdag december (14.00 uur) wordt in het stadion van HFC Haarlem een bijzondere voetbalwedstrijd gespeeld. Het is een duel volgens de revolutionaire spelregels van RTV NH-huisanalist Molly, die met zijn 'automatisch voetbal' de wereld wil veroveren.

Belangrijkste verandering in de regels is het verbod op terugspeelballen naar de keeper binnen een bepaalde zone. Hierdoor zal de ploeg zonder bal eerder 'druk zetten' waardoor er veel meer uimte ontstaat met als gevolg aantrekkelijke voetbal. Ook wordt bij een gele kaart de speler vijf minuten naar de kant gestuurd.

De elftallen die dit experiment gaan uitvoeren zijn Koninklijke HFC zaterdag 1 en Olympia Haarlem zaterdag 1, beide uitkomend in de vierde klasse. Molly en de bekende voetbalanalist Ton Ojers zullen ieder een ploeg coachen.

De wedstrijd staat onder leiding van de vermaarde oud-arbiter Jan Keizer uit Volendam. Keizer was onder meer actief op de eindronde van het WK 1986. Hij leidde Italie-Argentinie en Spanje-Denemarken.

RTV Noord-Holland maakt van de wedstrijd een speciale uitzending, die te zien is in de laatste aflevering van Noord-Holland Sport op 27 december.

bron: hfchaarlem.nl
Jimmy
Ben benieuwd, zal wel wennen zijn voor de spelers en de scheidsrechter wink.gif
hypotheekadviseur
Jammer dat ik niet kan kijken.
Ik moet a.s. zaterdag een wedstrijd fluiten om 12.45 uur.
Lijkt me een erg interessante wedstrijd te worden.
Ben beniewd of iemand van het forum gaat en daar een verslagje kan plaatsen.

Goetjes,
Alfred
JochemP
Het is bij mij om de hoek, zit alleen helaas al in Spanje die dag tongue.gif
Martin O.
QUOTE(hypotheekadviseur @ 15-12-2009, 16:36) *

Jammer dat ik niet kan kijken.
Ik moet a.s. zaterdag een wedstrijd fluiten om 12.45 uur.
Lijkt me een erg interessante wedstrijd te worden.
Ben beniewd of iemand van het forum gaat en daar een verslagje kan plaatsen.

Goetjes,
Alfred

Een clubscheidsrechter van FC Zoetermeer, verklaar je nader??? tongue.gif tongue.gif biggrin.gif
Dick
Een hele gekke vraag misschien maar mag zo'n wedstrijd, met aangepaste regels, wel gespeeld worden van de KNVB?
JochemP
Waarom niet? Dit gaat gewoon buiten de KNVB om toch... Anders zouden wedstrijdjes op trapveldjes ook niet mogen omdat het ene team 5 mensen heeft en de andere 4.. tongue.gif
Wouter
QUOTE(Dick @ 15-12-2009, 23:02) *

Een hele gekke vraag misschien maar mag zo'n wedstrijd, met aangepaste regels, wel gespeeld worden van de KNVB?

Niet zo'n gekke vraag. Dit gebeurde in 2002:

Moeten we buitenspel afschaffen??

De voorzet kwam van Youri Mulder tijdens zijn WK-analyses, het concrete plan van journalisten van het Dagblad van het Noorden. BV Veendam en Emmen toonden zich onmiddellijk bereid tot het spelen van een testwedstrijd, onder leiding van Ben Haverkort, maar de wereldvoetbalbond gooide deze week roet in het eten: een duel zonder buitenspel krijgt geen toestemming van de FIFA.

Alle betrokkenen toonden zich teleurgesteld over de beslissing, vooral omdat de FIFA geen argumentatie gaf. Het verzoek tot het spelen van een proefwedstrijd zonder buitenspel werd afgewezen, punt. 'Ik vind dat niet meer van deze tijd', reageert Veendam-trainer Jan Korte in het DvhN. 'Je moet toch altijd openstaan voor suggesties om het spel te vernieuwen?'

Ook Hennie Spijkerman is teleurgesteld. 'Dit bewijst maar weer eens dat de FIFA een bureaucratische organisatie is', zegt de trainer van Emmen. 'Ze sluiten bij voorbaat discussie uit. Kijk, ik ben ook geen voorstander van afschaffen van buitenspel, ik geloof er niet in. Maar als je het nooit eens een keertje probeert, weet je het ook niet.'

bron: VIplanet.nlTapieŽ

Mij staat ook nog bij dat een wedstrijd een paar jaar geleden, waar men electronische hulpmiddelen wilde testen, geen doorgang mocht vinden.
Kevinoort
Ik zou het eens willen zien zoon wedstrijd zonder buitenspel.

Ik denk zelf persoonlijk dat het alleen maar balletje wachten wordt op de doellijn,

maar het maakt het voor de assistenten wel een stuk makkelijker,

maar dat ter zijde

mvg,

Kevin
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2010 Invision Power Services, Inc.