Indian Jerry
27-12-2009, 09:57
Bron:De Gelderlander.nl
Aanval op arbiter bij Paasberg-Echteld
maandag 14 december 2009
ARNHEM - Twee wedstrijden in de zondagklasse 5E werden dit weekeinde ontsierd door voetballers die het aan de stok kregen met de arbitrage. Bij De Paasberg-Echteld in Arnhem stond arbiter Mohammed Kacem doodsangsten uit.
'Poging tot doodslag' bij Arnhemse arbiter
Op sportpark Wilhelmina in Heelsum, was arbiter Henk de Jong de spelers van CHRC zat. Hij kon het af met twee rode kaarten en een afkoelingsperiode.
In Arnhem werd na 44 minuten (stand 0-1) niet verder gespeeld bij SV De Paasberg-Echteld. Scheidsrechter Mohammed Kacem uit Arnhem zou met de dood zijn bedreigd door Echteld-speler Achmed Okoyucu. Die werd later door de politie Arnhem meegenomen en verhoord. Het was gisteravond onduidelijk of de 28-jarige Tielenaar al weer was vrijgelaten.
Wel zei de politie meerdere arrestaties niet uit te sluiten. Volgens een woordvoerder was er sprake van een massale vechtpartij met 'zeker twintig tot dertig mensen'.
Kacem was het voornaamste slachtoffer. "Ik gaf die speler van Echteld twee keer een gele kaart voor commentaar op de leiding en na de rode kaart vloog hij me aan", verklaarde de Arnhemmer, die benauwde momenten doormaakte. "Hij pakte mij met twee handen om mijn nek en zei 'ik maak je af'. Ik heb niets terug gedaan en voelde me slap worden. Gelukkig kwam de doelman van De Paasberg (Wilco van Waalen, red.) en die haalde hem van mij af. Als hij dat niet had gedaan weet ik niet wat er was gebeurd. Hij was niet van plan los te laten."
Nadat Kacem was ontzet en naar de kleedkamer begeleid door spelers van De Paasberg is de wedstrijd gestaakt. Kacem zou aangifte doen van 'bedreiging met de dood en poging tot doodslag'.
In Heelsum werd het duel CHRC-Valburg (eindstand 1-3) na 77 minuten even gestaakt. Scheidsrechter Henk de Jong voelde zich door CHRC gepiepeld, vertelde hij gisteravond laat. Nadat Walter Veldhuizen al rood had gehad, kreeg De Jong het na de 1-3 aan de stok met Willem Jans.
Die kreeg geel voor aanmerkingen op de leiding. "Toen vroeg hij om een tweede gele kaart en die kreeg hij, dus rood. Hij weigerde te vertrekken. Ik heb de bal opgepakt en ben naar de kleedkamer gegaan."
Jans, maker van CHRC's enige goal, wist van de prins geen kwaad. "Ik wist werkelijk niet wat me overkwam. Marcel de Leeuw en ik communiceerden met elkaar.
Dat ik niet van het veld wilde, klopte wel. Ik had niet in de gaten dat de rode kaart voor mij was."
Sportgroetend Indian Jerry
Ref-Rotterdam
27-12-2009, 10:48
QUOTE(Indian Jerry @ 27-12-2009, 09:57)

'Poging tot doodslag' bij Arnhemse arbiter
Op sportpark Wilhelmina in Heelsum, was arbiter Henk de Jong de spelers van CHRC zat. Hij kon het af met twee rode kaarten en een afkoelingsperiode.
Jemig, bij deze regels raakte ik de draad kwijt... Dat had pas later in het stuk verteld moeten worden...
Enniewees... schandalig natuurlijk wat er is gebeurd...
Martin O.
27-12-2009, 10:49
Ergens heeft dit stuk een onlogische volgorde....maar begrijp het wel denk ik. Moge duidelijk zijn wat ik denk over dit voorval...
Janneman
27-12-2009, 11:14
Het is te zo voor woorden dat dit iedere week wederom gebeurt. Verder een vreemd stuk qua volgorde maar de boodschap is helder.
Mustafa
27-12-2009, 20:44
Zoo heftig... Ik heb 3 weken geleden geloof ik bij de Paasberg A1 gefloten geen enkel probleem gehad een hele fijne club De Paasberg! Er zitten voornamelijk veel allochtoonse jongens bij de club.
QUOTE(Mustafa @ 27-12-2009, 20:44)

Zoo heftig... Ik heb 3 weken geleden geloof ik bij de Paasberg A1 gefloten geen enkel probleem gehad een hele fijne club De Paasberg! Er zitten voornamelijk veel allochtoonse jongens bij de club.
Dan ben jij een van de weinige die het een fijne club vind, het is een club met een reputatie waar je niet trots op hoeft te zijn...
De wedstrijd Arnhemia A1 - De Paasberg A1 is ook niet voor niets uit de hand gelopen..
stephan heskamp
27-12-2009, 21:10
ik heb de paasberg vorig seizoen 2x gefloten geen enkel probleem gehad leuke gezelig club
QUOTE(Mustafa @ 27-12-2009, 20:44)

Misschien eens meer met collega`s praten? Deze club staat regionaal nou niet echt bekend als “fijne club/vereniging”.
Maar in dit verhaal treft deze vereniging volgens de berichtgeving geen blaam.
MikeM: De wedstrijd Arnhemia A1 - De Paasberg A1 is ook niet voor niets uit de hand gelopen..
Daar noem je natuurlijk ook wel twee verenigingen op mike..
RHM
QUOTE(RHM @ 27-12-2009, 21:13)

Misschien eens meer met collega`s praten? Deze club staat regionaal nou niet echt bekend als “fijne club/vereniging”.
Maar in dit verhaal treft deze vereniging volgens de berichtgeving geen blaam.
Daar noem je natuurlijk ook wel twee verenigingen op mike..
RHM
Dat klopt, Arnhemia is ook niet een club met goede reputatie.
Ik heb er dit seizoen de A en de B1 gefloten en had daar geen problemen !
Maar Arnhemia A1 - Paasberg A1 kun je inderdaad niet vergelijken met Arnhemia A1 - AGOVV A2.
Mustafa
27-12-2009, 21:50
Nah ik werd heel goed opgevangen de spelers waren heel vriendelijk tegenover mij.. misschien had ik de voordeel omdat ik van afkomst turks ben en veel spelers ook turks waren, Maar ik heb het daar naar mijn zin gehad en een mooi pot gefloten. het ging namelijk om de 1e en 2e plaats eindstand 1-1.
stephan heskamp
29-12-2009, 00:29
ik heb daar ook de A1 gefloten en ben gewoon nederlands en had geen problemen ook arnhemia B1 gefloten dit seizoen in de beker ook geen enkel probleem gehad leuke begeleiding die meteen ingreep als er wat vervelends gebeurd
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.