Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Het wordt steeds makkelijker
Jeugdscheidsrechter.nl > Scheidsrechters > Scheidsrechters nieuws
Wouter
Gisteren RKC-NAC gezien. En ook daar, net als bij andere wedstrijden, zag ik:

Een speler (Benschop) met een witte slidingbroek onder een blauwe broek
De scheidsrechter met dezelfde kleur shirt als beide keepers

Als er in de eredivisie geen punt van wordt gemaakt, waarom zou ik op mijn bescheiden niveau dat dan wel doen?
Martin O.
Ik verbaas me iedere keer ook weer hierover, maar ach verschil moet er wezen dan zeker... blink.gif
Sander1984
Laten we het maar eens hebben over de belachelijke rode kaart van Leonardo die in zijn val per ongeluk de benen van Mulder raakt.

Als dit al rood is dan kun je iedere wedstrijd wel 10 rode kaarten trekken

We worden weer blij van de heer Vink die iedere keer tegen ons NAC fluit...... mad.gif
Stefan
Hahahahaha, in zijn val, je ziet duidelijk dat die in zijn val heel slim express een tikkie uitdeelt. Juist uitstekend beoordeelt!
Sjarco
QUOTE(Sander1984 @ 24-01-2010, 17:55) *
Laten we het maar eens hebben over de belachelijke rode kaart van Leonardo die in zijn val per ongeluk de benen van Mulder raakt.

We worden weer blij van de heer Vink die iedere keer tegen ons NAC fluit...... mad.gif

Ik zie de link niet met slidingbroeken?
Woutert

Sander :')

Jij bent echt een incapabele scheidsrechter, als je dit zo beoordeelt.
Rik
Over de rode kaart geen enkele twijfel bij mij. Hij maakt een trappende beweging, dus sowieso rood.
Martin O.
http://www.youtube.com/watch?v=h0LDepKFZpA

Spijt me zeer, maar na het zien kan ik niets anders zeggen dan dat Vink het bij het goede eind hebt. Dat been gaat echt bewust naar Dustley Mulder toe, en dus is het een trappende beweging en dus rood...
Stefan
Wilde net zeggen, als je dit tijdens je wedstrijd ook zo beoordeelt als je nu doen Sander.... ohmy.gif
johan-hamstra

Verkeerde topic je moet bij deze zijn:

http://www.jeugdscheidsrechter.nl/forum/in...?showtopic=9565
Sander1984
Heb de beelden al meerdere malen gezien(ongeveer 10x) en blijf erbij dat het niet bewust maar dat het in zijn val gebeurd.

De scheidsrechter heeft het zelf niet gezien en gaat af op iemand anders.....

Ben er dan ook van overtuigd dat deze kaart word geseponeerd.....

Als we hier al rood voor gaan geven dan kun je er gisteren bij Ajax- AZ ook zeker 3 rode kaarten trekken voor Schaars, Mendes en Moreno.....
Maikel
Als de scheidsrechter het niet ziet, maar 1 van de assistenten wel, dan is dat echt geen reden om het maar klakkeloos te seponeren hoor!

Hij raakt hem duidelijk met een trappende beweging in de knieholte.

En ja, bijna iedereen was het er toch ook over eens dat in ieder geval Schaars rood zou moeten krijgen?
Sander1984
Ja maar Schaars krijgt ook geen rood....
stefanl
Sander, ben jij toevallig NAC-supporter??

Sander1984
Ja.....
Stefan
Heel duidelijk te zien ook door je objectieve mening als scheidsrechter zijnde wink.gif
Waarnemer
Helaas Sander, maar de Tuchtcommissie is het neit met je eens 4 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk.
thuisfluiter
Natuurlijk was het geen zware na-schop van Leo, maar vergelijk het maar met de rode kaart van Pieckenhagen tegen PSV.

En dat Schaars rood had moeten hebben, daar is iedereen het al over eens toch?
Jimmy
QUOTE(thuisfluiter @ 26-01-2010, 12:08) *

Natuurlijk was het geen zware na-schop van Leo, maar vergelijk het maar met de rode kaart van Pieckenhagen tegen PSV.

En dat Schaars rood had moeten hebben, daar is iedereen het al over eens toch?

Eens en ja!

Ook als NAC'er zeg ik rood voor onze Leo... maar 4 wedstrijden?

En als we dan toch gaan vergelijken:

ALMELO - Martin Pieckenhagen ontbreekt in het elftal van Heracles Almelo dat het zaterdag thuis opneemt tegen Roda JC. De doelman is voor één wedstrijd geschorst naar aanleiding van zijn rode kaart in het verloren duel tegen PSV (4-0) van afgelopen zondag.

Pieckenhagen ontving in eerste instantie een schikkingsvoorstel van twee wedstrijden, maar ging daarmee niet akkoord. Vrijdagochtend werd bekend dat de schorsing is teruggebracht tot één duel.
(telegraaf.nl)
ref originale
Okee maar als je het gedrag van leonardo na de rode kaart ziet is het niet meer dan terecht. Is gewoon zwaar schandalig, ook hoe Maaskant reageerde en zijn praatje met de pers bracht. Ook die l..hannes moet een paar wedstrijden krijgen. Op de manier hoe hij die tuimelaar beschermd. en dan over Pieckenhagen, die accepteerde gewoon zijn kaart en ging niet door het lind. Zou het ggz niets voor leonardo zijn, is niet de eerste keer dat hij als een dolle reageerd als er tegen hem word opgetreden.

(Ik zie nu pas dat er al een topic voor deze wedstrijd gemaakt is)
Janneman
Heren,

we wijken nu helemaal af van het onderwerp waarmee het topic is gestart. Voor de straf van Leonardo is het topic RKC-NAC.

Wouter,

ik ben het met je eens. Wij moeten ons als scheidsrechter altijd onderscheiden van alle spelers qua kleding. En als je dan ziet dat dit niet gebeurt in het betaald voetbal dan klopt het inderdaad niet. Ik pas me deels aan. Mijn shirt is afwijkend van de veldspelers maar als een doelman eens een zelfde kleur draagt dan doen ik niet moeilijk.

Janneman
thuisfluiter
Misschien kan Freek de berichten over Leonardo die onder RKC-NAC zetten? wink.gif
JochemP
QUOTE(thuisfluiter @ 26-01-2010, 13:19) *

Misschien kan Freek de berichten over Leonardo die onder RKC-NAC zetten? wink.gif

Au...
Martin
QUOTE(thuisfluiter @ 26-01-2010, 13:19) *

Berichten over Leonardo behoren toch ook tot de wedstrijd RKC-NAC of speelt Leonardo bij een andere club inmiddels?
Indian Jerry
Beste allen,

Op het risico af dat ik weer eens word beticht van 'prikken' moet me toch van het hart dat (de) leden van dit forum er opnieuw in geslaagd zijn om het onderwerp van een topic totaal te verkrachten en er een compleet nieuwe onderwerp van te maken.

Ik meende dat het onderwerp van deze topic luidde:

Het wordt steeds makkelijker, slidingbroeken en keeperstruien

waarin de starter (forumlid Wouter) zijn ergernis uitsprak over een regel, een kledingregel in dit geval, die tijdens de wedstrijd RKC-NAC werd overtreden en over de keuze van een scheidsrechter voor een bepaalde kleur shirt.

De overtreder van de kledingregel was iemand die deelnam aan de wedstrijd RKC-NAC, maar daar houdt verder elke verwijzing naar die beide ploegen en dus ook naar die wedstrijd volledig op!!!!

De keuze voor de kleur van het shirt van scheidsrechter Vink was, zo maak ik op uit de woorden van Wouter, in zijn ogen ook geen gelukkige.

Deze twee items waren volgens mij de inhoud van deze topic door Wouter opgestart.

De meningen over de importantie van deze topic zullen/kunnen/mogen verschillen,! Die vrijheid kennen we in dit land en gelukkig ook op dit forum.

Maar het disrespect wat vervolgens aan Wouter wordt getoond, dient onmiddellijk de kop ingedrukt te worden.

Want .............. reeds de tweede reactie (van Sander1984) op de opening van Wouter maakte er qua inhoud ineens een totaal andere topic van. De kleur van een slidingbroek werd ineens de kleur van een kaart en uiteindelijk een verwijt dat iemand een bepaalde club aanhangt/niet objectief wordt geacht en weet ik wat al niet.

Ondanks de subtiele poging van één van de jongste leden van dit forum (qua lidmaatschap in ieder geval)

QUOTE(Sjarco @ 24-01-2010, 18:06) *
Ik zie de link niet met slidingbroeken?

blijft de discussie in deze topic gefocussed op de overtreding van Leonardo en zijn gedrag nadien en of dat van trainer Maaskant.

De kleur van de slidingbroek en of de kleur van het shirt van de scheidsrechter is in deze topic helemaal niet meer terug gekomen of het moet zijn geweest tijdens het moment waarop ik in deze topic aan het reageren was. Wat ik overigens niet geloof.

Of het verzoek aan Freek om iets te doen op 'moderatorgebied' een pijnlijk verzoek is, kan ik niet goed beoordelen.

Ik hoopte dat de drie overige moderators de 'honneurs' op gepaste wijze zouden waarnemen, maar gelet op onderstaande quote, moet ik tot mijn spijt, in ieder geval vwb dit onderwerp, erkennen dat mijn hoop niet uitgekomen is.

[quote name='Martin' date='26-01-2010, 15:17' post='144193']Berichten over Leonardo behoren toch ook tot de wedstrijd RKC-NAC of speelt Leonardo bij een andere club inmiddels?[quote]

Ik hoop opnieuw!

Ik hoop namelijk, beste Martin, dat dit antwoord is gegeven tijdens een soort black-out, waarbij ook jij de titel en de inhoud van de openingsreactie van Wouter verkeerd geinterpreteerd heb!

Want deze reactie, net als de meeste ander eacties in deze topic, slaat helemaal nergens op en heeft totaal niets te maken met het onderwerp waarvoor deze topic is geopend! Terwijl het nu, nog meer dan tevoren, jouw taak is om daarover te waken!

Sport- en prikgroetend Indian Jerry
Wouter
Hee prikker! wink.gif

Voor degenen die afgeweken zijn van het oorspronkelijke topic: FOEI!

Ik heb nergens last van hoor. Laat degene die een topic is opgestart klagen bij moderators over het al dan niet verkrachten van zijn topic, en zo ook zelf de grenzen van respect aangeven.

Ik begrijp wat je bedoelt Indian, en begrijp ook dat je e.e.a. in goede banen wil leiden. Maar sommige dingen moet je maar laten zoals ze zijn. En accepteren dat moderators een eigen mening hebben en/of niet dag en nacht kunnen waken over alle posts.

Hopendjehiermeenietgekwetsttehebbengroetend,
Wouter
Sander1984
Indian Jerry,

Nadat het tpoic over de straf geopend is ben ik daar gaan reageren. Ik vond het toen een mooie inhaak op de wedstrijd....
Indian Jerry
QUOTE(Wouter @ 24-01-2010, 08:18) *

Gisteren RKC-NAC gezien. En ook daar, net als bij andere wedstrijden, zag ik:

Een speler (Benschop) met een witte slidingbroek onder een blauwe broek
De scheidsrechter met dezelfde kleur shirt als beide keepers

Als er in de eredivisie geen punt van wordt gemaakt, waarom zou ik op mijn bescheiden niveau dat dan wel doen?

Beste Wouter,

In Duitsland weten zij hier wel raad mee.

Bron:Voetbalzone.nl
Robben moet van DFL andere kleur onderbroek gaan dragen
Woensdag, 3 februari 2010 om 15:12 Arjen Robben valt de laatste weken niet alleen op vanwege zijn goede spel en dito doelpunten bij Bayernn München, maar ook vanwege zijn grijze maillot. De Oranje-international draagt de lange grijze onderbroek naar eigen zeggen om zijn spieren warm te houden. "Met mode heeft het niets te maken. Het is functioneel, om eerlijk te zijn vindt mijn vrouw het niet zo mooi", vertelde de ex-PSV'er.

De DFL, het verbond van Bundesliga-clubs, wil echter dat de Nederlander het kledingstuk zo snel mogelijkheid opbergt. De organisatie onderzocht de reglementen en ontdekte dat bij spelers die een maillot dragen, de kleur moet harmoniëren met de hoofdkleur van de broek. De broekjes van Bayern zijn felrood.

"We hebben contact opgenomen met onze kledingsponsor Adidas en hen de vraag voorgelegd of ze ook een rode maillot aanbieden", laat sportdirecteur Christian Nerlinger woensdag weten in Bild. Onduidelijk is of Robben, die in de laatste vier duels drie keer scoorde, komend weekeinde tegen titelverdediger VfL Wolfsburg al over een rode onderbroek kan beschikken.

Sportgroetend Indian Jerry
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2010 Invision Power Services, Inc.