Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bezoeker trapt arbiter in Belfeld
Jeugdscheidsrechter.nl > Scheidsrechters > Scheidsrechters nieuws
Sander...
Bezoeker trapt arbiter in Belfeld
VIERDE KLASSE E Tumultueus duel in Belfeld

Ellende in optima forma. Met ontelbare gemiste kansen, drie rode prenten en een scheidsrechterdie een trap krijgt van een toeschouwer was het treffen tussen Belfeldia en Quick Boys'31 er een om gauw te vergeten: 3-0.

Exact een uur slaat de wedstrijdklok, wanneer op sportpark De Spil de vlam in de pan slaat. Aanstoker van het vuurtje is Quick Boys-speler Stef Houben, na rust binnen de lijnen gekomen. Buitensporig fel maakt Houben duidelijk van mening te verschillen met arbiter Kolenberg. Commentaar op de leiding levert hem binnen enkele seconden twee gele kaarten op, waardoor Houben uitgeteld is. Een kopie van de wijze waarop Richard Heijnen al na een kwartier voetbal tegen rood opliep.

In de oproer die ontstaat volgt nóg een verdverwijzing. Direct rood is er voor Fouad Boulayounne, die de arbiter een sneer geeft als deze zijn kleedkamer opzoekt. De leidsman uit Helmond voelt zich bedreigd en ziet geen heil in verder voetballen.

Na tien minuten van overleg met de wedstrijdcoördinator, trainers en aanvoerders van beide elftallen komt echter het verrassende sein: de wedstrijd wordt toch uitgespeeld. ,,Ze hebben mij het 'heilige woord' gegeven. We hebben elkaar diep in de ogen aangekeken en afgesproken dat er niets meer zou gebeuren'', verklaart arbiter Kolenberg zijn besluit. Maar op het moment dat de scheidsrechter het veld opnieuw wil betreden, blijken zijn vertrouwen en welwillendheid misplaatst. Een trap van een heetgebakerde omstander doet de leidsman terugvluchten naar zijn lokaal. De tumult is weer helemaal terug, waarbij de schoppende toeschouwer van het terrein wordt verwijderd.

Als de rust is wedergekeerd, kiest Kolenberg er wonderbaarlijk genoeg voor het duel andermaal te hervatten. ,,Maar dat ik hier door een toeschouwer wordt geschopt, gaat natuurlijk nergens over. Dat is van een andere wereld.''

In het resterende half uur wedstrijd blijkt het onschendbare vertrouwen van de arbiter in de negentien nog overgebleven veldspelers terecht. Wonder boven wonder lukt het Belfeldia zowaar nog om voor het eindsignaal drie ballen achter de sterk keepende Ruud Verheijen te werken. Twee weken geleden preekte Belfeldia-trainer Gé de Renett nog 'de beste voorhoede in deze klasse' te hebben. Met die opmerking sloeg hij gisteren een behoorlijke flater, toen zijn 'dodelijke spitsenkoppel' legio kansen verprutste. Doelpunten van Bastian Siemes (tweemaal) en Remco Gubbels bepaalden de eindstand met elf tegen acht op een schamele 3-0.

Kwiek-trainer Ron Janssen stelt na afloop dat zijn ploeg 'gewoon beter' was. De kaarten die zijn mannen uiteindelijk de das omdeden, waren ronduit dom. Want behoudens die van de agressieve toeschouwer, is er geen ongeoorloofde tackle gevallen. Dat scheidsrechter Kolenberg - die vooraf duidelijk maakte geen commentaar te dulden - een man van zijn woord is, zal Janssen zodoende niet snel vergeten.

BRON: Dagblad de Limburger, Sport katern, Pagina C8
Wouter
Ziek.
Maarten89
QUOTE(Wouter @ 8-02-2010, 15:20) *

Ziek.

Dat dit gebeurt én dat de scheidsrechter alsnog het spel kan/wil hervatten.
Mustafa
Is er een regel voor hoevaak je een wedstrijd mag staken?
Ref JB
Tja, maar als die man ten koste van alles die wedstrijd uit wil fluiten, dan moet hij dat gewoon zelf weten...
Of het slim is, daar kun je over discussiëren. Overigens geeft hij hiermee wel een signaal af van 'jullie krijgen mij niet klein'.
Janneman
Het heeft wel wat maar tot hoever ga je om een wedstrijd uit te laten spelen? Ik had na de trap niet meer terug gekomen. Er zijn grenzen lijkt mij.
Sherpa
Ik ken de scheidsrechter. Deze man laat zich idd niet klein krijgen! Onbegrijpelijk deze situatie's
Martin
QUOTE(Sherpa @ 8-02-2010, 17:53) *

Ik ken de scheidsrechter. Deze man laat zich idd niet klein krijgen! Onbegrijpelijk deze situatie's

Hoezo laat hij zich niet klein krijgen dan, zijn hem al vaker zulke situatie's overkomen dan?
Sherpa
Nee helemaal niet. Doelde meer op zijn persoonlijkheid etc
ref originale
Kan wel kloppen dat hij zich niet klein laat krijgen maar met zo'n actie brengt hij wel collega-scheidsrechters in een lastig parket. Hij legt op zo'n manier de tollerantie-grens veel te hoog en toont mijn inziens geen zelfrespect te hebben. Ik heb afgelopen weekend mijn wedstrijd ook moeten staken na een paar bekers thee naar mijn hoofd geslingerd te hebben gekregen. Ga na zo'n actie ook niet meer verder, heb ook nog een beetje zelfrespect en daarom leg ik voor mezelf een grens. Je bent tenslotte toch met een hobby bezig en dat moeten ze langs de lijn ook maar eens gaan beseffen.
sven
het was niet slim om weer het veld op te gaan ik was gestopt
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2010 Invision Power Services, Inc.