Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Utrecht -Feyenoord tijdje stilgelegd
Jeugdscheidsrechter.nl > Scheidsrechters > Scheidsrechters nieuws
Mustafa
AMSTERDAM - Het competitieduel tusen FC Utrecht en Feyenoord eindigde een kwartiertje later dan de bedoeling was. Scheidsrechter Tom van Sichem was de aanhoudende kwetsende spreekkoren aan zijn adres zat en legde het duel tien minuten voor tijd even stil. De stand was 0-0. Na een kwartier hervatte de arbiter het duel weer. Gescoord werd er niet meer.

bron: www.telegraaf.nl
puntjepunt
Geen doelpunten bij FC Utrecht-Feyenoord

UTRECHT - FC Utrecht wacht nog altijd op de eerste overwinning na de winterstop. De ploeg van trainer Ton du Chatinier kwam zondagmiddag tegen Feyenoord ondanks een riant veldoverwicht en de beste kansen op een doelpunt niet verder dan 0-0.

De Rotterdammers, met een uitblinkende doelman Rob van Dijk, blijven daardoor prima op koers om Europees voetbal af te dwingen.
Het kwalitatief magere, maar wel boeiende duel werd ontsierd door wangedrag van de Utrechtse aanhang, die scheidsrechter Tom van Sichem na de rust doorlopend uitschold.

Ruim tien minuten voor tijd had de arbiter genoeg van die kwetsende spreekkoren en legde hij het duel enkele minuten stil.
Agressief
FC Utrecht begon agressief aan het gevecht. Zonder de gepasseerde aanvoerder Tim Cornelisse zette de ploeg meteen druk op Feyenoord, dat wat lauw uit de startblokken kwam.
Op het middenveld won FC Utrecht vrijwel elk persoonlijk duel. Voorin was de beweeglijke Dries Mertens doorlopend een plaag voor de Rotterdamse defensie, waarin vooral de jeugdige Stefan de Vrij het erg moeilijk had.
Zoals vaker na de winterstop was FC Utrecht echter niet doeltreffend genoeg. Dries Mertens, Nana Asare, Michael Silberbauer en Jacob Mulenga verzuimden in de eerste helft de score te openen, mede omdat doelman Rob van Dijk prima ingreep.
Wijnaldum
Feyenoord kwam in die fase amper aan tegenstoten toe. Vanaf de vleugels braken Georginio Wijnaldum en Diego Biseswar nauwelijks uit waardoor spits Jon Dahl Tomasson te weinig speelbare ballen kreeg. Alleen Leroy Fer kreeg op slag van rust een mogelijkheid. Zin schot was te slap om doelman Michel Vorm te verontrusten.
Feyenoord had in de tweede helft meer greep op de wedstrijd. Dat was enerzijds de eigen verdienste omdat de ploeg het middenveld beter controleerde. FC Utrecht kon het hoge tempo van voor de rust ook niet kon handhaven.
De Rotterdammers kregen 20 minuten voor het einde zelfs een uitgelezen mogelijkheid tegen de verhouding in het duel te beslissen, maar Georginio Wijnaldum faalde oog in oog met doelman Michel Vorm.

www.nu.nl
stephanoss
Heb praktisch de hele wedstrijd gezien. Vond het een goede wedstrijd van van Sichem!. Liet lekker doorvoetballen zonder pietluttig te zijn. Twee momenten waarover disccusie is/kan zijn:
1: De gele kaart van de Guzman, deze had van mij rood mogen zijn.
2: Wel/geen strafschop aan de rand van de 16 in het voordeel van Utrecht
Beide momenten waren voor mij geen duidelijke fouten, iedereen kan deze anders interpreteren.

Het grootste irritatiemoment voor mij lag bij de verslaggever. Na een Lichte overtreding in de 16 (duw volgens mij) Geen exacte quote:

''De scheidsrechter kan hier ook simpelweg een indirecte vrije schop voor geven''
Wouter
QUOTE(stephanoss @ 14-02-2010, 18:28) *

''De scheidsrechter kan hier ook simpelweg een indirecte vrije schop voor geven''

Ook zo'n opmerking tijdens Studio Sport bij de bal tegen de hand bij Bahia: "Ja, dit is gewoon een handsbal" dry.gif
(Geen exacte quote)
Over de handsbal valt wellicht te discussiëren, maar ik zie Utrecht liever winnen dan Feyenoord, dus svp niets over een gekleurde bril...
pirke12
Mensen,

Ik heb de hele wedstrijd gezien en Tommeke floot een prima wedstrijd.

En die stilleging is een prima initiatief.

Zouden ze wat vaker moeten doen. Gewoon met zijn allen naar huis laten gaan.

Ja ook de goede ...... onder .... de slechte.
Robbie70
Ja, ik heb deze wedstrijd ook helemaal bekeken. De sfeer was ook helemaal fout in het stadion.

Hij floot inderdaad erg goed, al had ie in mijn ogen wel een strafschop "moeten" geven voor die handsbal, maar dat doet niet af aan zijn beslissingen.

Na dat incident met Pickenhaegen en nu dit, kan het toch niet zijn dat die wedstrijd zonder publiek er niet aankomt. Dan verdenk ik de knvb toch echt van beinvloeding (door van Seumeren??)
Martin
Ik lees niets over de charge van El Ahmadi tegen Martens, El Ahmadi had gewoon weggestuurd moeten worden door of de 4e official of een assistent scheidsrechter want als dat niet meer gezien wordt. Ik denk dat het voorval wel onderzocht wordt. Ik vond onze Tom niet zijn gelukkigste wedstrijd fluiten als je met een gekleurde bril opkijkt. De meeste momenten van twijfel waren voor Feyenoord en niet voor Utrecht terwijl ik vond bij sommige momenten dat Utrecht er meer recht op had dan Feyenoord(Ik heb geen gekleurde bril in dit verhaal)
Ref-Rotterdam
QUOTE(Martin @ 15-02-2010, 10:02) *

Ik lees niets over de charge van El Ahmadi tegen Martens, El Ahmadi had gewoon weggestuurd moeten worden door of de 4e official of een assistent scheidsrechter want als dat niet meer gezien wordt. Ik denk dat het voorval wel onderzocht wordt. Ik vond onze Tom niet zijn gelukkigste wedstrijd fluiten als je met een gekleurde bril opkijkt. De meeste momenten van twijfel waren voor Feyenoord en niet voor Utrecht terwijl ik vond bij sommige momenten dat Utrecht er meer recht op had dan Feyenoord(Ik heb geen gekleurde bril in dit verhaal)

Het doorhalen van Babovic(?) vlak na de onderbreking was ook niet chique en had ook wel met een kaart bestraft mogen worden... Dat zeiden ze zelfs op Radio Rijnmond!
Janneman
Ik heb slechts een deel gezien en vond van Sichem redelijk tot goed fluiten. Maar ook ik heb geen gekleurde bril op en moet bekennen dat ik toch met Martin mee ga. Ik vond dat Feyenoord toch vaker het voordeel van de twijfel kreeg dan Utrecht en als scheidsrechter, hoe moeilijk ook, moet je altijd neutraal zijn (hiermee beweer ik niet dat van Sichem niet neutraal was).
Martin
QUOTE(Ref-Rotterdam @ 15-02-2010, 10:19) *

Het doorhalen van Babovic(?) vlak na de onderbreking was ook niet chique en had ook wel met een kaart bestraft mogen worden... Dat zeiden ze zelfs op Radio Rijnmond!

Ja die ben ik zelfs nog vergeten!!!
Pultrum
Babovic komt er mee weg, omdat dit door de scheidsrechter gezien is en dit afdeed met een vermaning.

El Ahmadi kan door de KNVB alsnog aangepakt worden n.a.v. de beelden, zou niet meer dan terecht zijn.

Verder vond ik de scheidsrechter niet slecht fluiten, zaten idd wel een paar monmenten bij waarbij ik ook mijn twijfels had, maar ondanks het "lieve publiek" liet hij zich niet mee slepen en was hij zeker geen thuis fluiter, zou ook zonde zijn dat "correcte"gedrag van Utrecht supporters voordeel had opgeleverd.
Mustafa
AMSTERDAM - De aanklager betaald voetbal van de KNVB stelt een vooronderzoek in naar de kwetsende spreekkoren bij de wedstrijd FC Utrecht-Feyenoord, afgelopen zondag. Scheidsrechter Tom van Sichem legde de wedstrijd tien minuten stil, nadat hij minutenlang op beledigende wijze werd toegezongen.

Scheidsrechter Tom van Sichem staakt de wedstrijd. FC Utrecht heeft twee weken de tijd om een rapportage over het incident in Zeist in te dienen. Er zijn nog geen supporters aangehouden in verband met het incident. Voorzitter Jan Willem van Dop liet zondag al weten dat zijn club er alles aan had gedaan om een en ander te voorkomen. De stadionspeaker verzocht tot tweemaal toe de kwetsende spreekkoren te staken en trainer Ton du Chatinier sprak de supporters toe.
Robbie70
Mensen die weinig te betekenen hebben in onze samenleving vragen soms uit nood voor aandacht.

Soms (amerika) kan het op scholen volledig uit de hand lopen, bij ons krijgen die mensen hun voldoening door een scheidsrechter te gaan beschimfen.

Het tijdelijk stil leggen heeft derhalve geen enkele zin, hiermee krijgen deze mensen alleen maar wat ze willen.

Voortaan bij elke keer staken, de thuisploeg één punt in mindering brengen. Dan is dit wangedrag snel afgelopen. Sociale controle zal zijn uitwerking niet missen !!
Jimmy
Boete Utrecht voor gestaakt duel

De aanklager van de KNVB heeft FC
Utrecht een schikkingsvoorstel gedaan
voor een boete van 10.000 euro en een
duel zonder publiek (voorwaardelijk).

Vorige maand legde arbiter Van Sichem
de wedstrijd FC Utrecht-Feyenoord enige
tijd stil omdat de aanhang van Utrecht
kwetsende spreekkoren liet horen.De
club heeft een week de tijd om op het
schikkingsvoorstel te reageren.

De zaak rond Feyenoord-Ajax is door de
aanklager geseponeerd.Hij startte een
vooronderzoek na kwetsende spreekkoren
richting Demy de Zeeuw,maar vindt dat
Feyenoord voldoende maatregelen tegen
zijn supporters heeft genomen.

© NOS Teletekst
MikeM
Sjonge jonge weer een duel van Feyenoord gestaakt
Waar gaat dit heen mad.gif

tongue.gif tongue.gif
Sjarco
QUOTE(MikeM @ 21-03-2010, 16:07) *
Sjonge jonge weer een duel van Feyenoord gestaakt
Waar gaat dit heen mad.gif

tongue.gif tongue.gif

Ja, ik zou Feyenoord een wedstrijd zonder regen laten spelen, die verpest ook altijd alles tongue.gif
Marc
Nieuwe naam stadion Feyenoord: Badkuip...

Hopelijk is er bij het nieuwe stadion een dak, want het is niet de eerste (en niet de laatste) keer dat er een wolkbreuk boven Rotterdam aanwezig is/was.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2010 Invision Power Services, Inc.