Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Beenbreuk Kokmeijer
Jeugdscheidsrechter.nl > Scheidsrechters > Scheidsrechters nieuws
Pages: 1, 2
Martin
Bij de wedstrijd Sparta tegen Go Ahead heeft Niels Kokmeijer zijn been gebroken. Dit door een schandalige overtreding van de spartaan Rachid Bouazouan. Te gek voor woorden. Ik zou als ik iets te zeggen had bij Sparta deze speler direct ontslaan en de KNVB hem voor het leven moeten schorsen.

Nou wie reageert????????
Allard Lindhout
Heb het niet gezien Martin, maar het klinkt erg overtuigend
mark_taz
Levenslang is beetje onzinnig..Maar een stuk of 10/15wedstrijden mag zeker wel ja..
mark_taz
Voor diegene die het niet gezien hebben:

schandalige overtreding
Martin
Thanx Mark voor het toevoegen van beelden maar zo iemand die dat doet hoort nooit meer op een voetbalveld thuis wat mij betreft.En alleen omdat ie gefrustreerd is. Maar ja................
chef
Die gek moet net zolang aan de kant tot Kokmeijer wel speelfit is...
FishermansFriend
Echt SCHANDALIG!!!!!!!!!! Rest van het seizoen schorsen of hem net zo lang schorsen tot Kokmeijer weer hersteld is...
jordy
GATVERDAMME WAT EEN SCHANDALIG VIEZE OVERTREDING ZIT IK NET AAN ME PIZZA KIJK EVEN HET FILMPJE BAH BAH... KREEG HIJ ROOD OF GEEL??

DIE GAST MAG GEWOON NOOIT MEER VOETBALLEN deze man.
BAH!
Fluitgast
Dit zijn overtredingen die bij de rechter moeten komen liggen.

Zware mishandeling met zwaar lichamelijk letsel tot gevolg.
lara en kim
Deze idioot net zolang schorsen tot Kokmeijer weer speelt.
Bastez
Wat een schandalige overtreding wedstrijdje of 10 minimaal, maar eigenlijk vind ik dat zo iemand niet op het voetbalveld thuis hoort van mij mochten ze die etterbak schorsen voor het leven.
FishermansFriend
QUOTE(jordy @ za 18 december 2004, 19:15)
GATVERDAMME WAT EEN SCHANDALIG VIEZE OVERTREDING ZIT IK NET AAN ME PIZZA KIJK EVEN HET FILMPJE BAH BAH... KREEG HIJ ROOD OF GEEL??

Voor dit soort overtredingen moet je zelfs een zwarte kaart meenemen!!! WEGWEZEN DIE HAP!!!
Niels
Schande dit, wedstrijdje of 15 ??

Niels
Allard Lindhout
Wat een hachelijke overtreding, werkelijk schandalig.
Ik vraag me af wat de overtreder denkt als hij de beelden terugziet
Eric van Marwijk
Nou, als hij een beetje logisch nadenkt, moet hij toch denken dat hij op dat moment een schofterige overtreding maakt, en zal hij over zichzelf denken:" Wat ben ik een achterlijke idioot"

Wat een grote Boef, en ben het er inderdaad mee eens dat hij gewoon een rechtzaak aan zijn broek moet hebben+ een flinke schorsing, minimaal 15 wedstrijden en het salaris voor Kokmeijer moet betalen aan de club.

Dit soort mensen zijn gewoon voetbalmisdadigers!!!!!!!!
Tukkerscheids
We zijn het er allemaal wel over eens dat dit niet kan op de voetbalvelden.
Minimaal net zolang schorsen als de blessure duurt, en dan nog de normaal gangbare schorsing voor deze overtreding er bovenop.

Maar wat nog meer niet kan is dat wij als scheidsrechters zo aan het schelden gaan!
Denk eerst even na voor je iets typed, ok?
Medicijnman
Inderdaad een zeer smerige overtreding. Maar overtredingen in de vorm komen vaker voor dan in de media bekent worden gemaakt. Een vriend van mij heeft een drie-dubbele beenbreuk (2x tibia en 1x fibula) opgelopen na een dergelijke overtreding: GEEL. Helaas waren er geen beelden van die overtreding gemaakt, anders hadden jullie net zo gereageert.

Ik ben zelf ook van mening dat zo'n iemand weken lang op de tribune moet zitten. Dit gaat namelijk allemaal ten koste van het mooie spelletje!
Geertje
Ik had de beelden nog niet gezien.. Dank voor diegene die ze er op heeft gezet.

Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat het een schandalige overtreding is. Wat we ons niet realiseren is dat zo'n overtreding veel en veel vaker voorkomt op het voetbalveld, waarbij de tegenstander het geluk heeft dat die zijn been niet breekt. Laten we nu dus ook geen domme dingen roepen en vragen om een levenslange schorsing. Een wedstrijd of 8 lijkt me zeer toepasselijk.
En ik hoop bovendien dat Kokmeijer een civielrechtelijke procedure opstart tegen Bouazzouan...

Ik wens Niels Kokmeijer veel succes met het herstel en de revalidatie.
Theo van Diepen
QUOTE(Tukkerscheids @ zo 19 december 2004, 10:55)
Maar wat nog meer niet kan is dat wij als scheidsrechters zo aan het schelden gaan!

Waar zie jij scheldpartijen?
Kees Uut Meddo
Beestachtig dit. Levenslang schorsen die man. mad.gif
Tukkerscheids
QUOTE(Theo van Diepen @ ma 20 december 2004, 10:37)
QUOTE(Tukkerscheids @ zo 19 december 2004, 10:55)

Waar zie jij scheldpartijen?

Die zijn inmiddels door het moderatieteam gewijzigd in fatsoenlijke uitdrukkingen.
Als je alles nog eens naleest, vind je de veranderingen vast wel.
Guest_Jan
Ik vind dit echt een schandalige overtreding, dit is zkr wel een schorsing waard van tenminste 5 jaar in het nederlandse voetbal.. waar moet het heen met de voetbalmentaliteit op dit moment.. ik zelf als scheids van de KNVB schrok hevig toen ik deze beelden zag.. ik zat verstijfd achter het beeld.. de scheids gaf terecht een gele kaart --> dit kan echt niet meer!!!!
PUMA referee
Gister voor het eerst tijdens Studio Voetbal de beelden gezien... Echt schandalige overtreding van die Spartaan... Minimaal een jaar geen voetbal spelen, en een dikke boete... Wat bezielt je om zo 'n overtreding te maken?

Supporters van GA Eagles hebben een site opgericht voor Niels Kokmeijer. Deze is terug te vinden op de site: Site voor geblesseerde Niels Kokmeijer. Hier kan je een berichtje achterlaten als steunbetuiging voor de onfortuinlijke Niels Kokmeijer.

Wim
Martin
QUOTE(Guest_Jan @ ma 20 december 2004, 12:06)
. de scheids gaf terecht een gele kaart --> dit kan echt niet meer!!!!

Waar zag jij een gele kaart dan? Ik zag toch echt wel een rode kaart.
En mensen met die opmerking om zo iemand levenslang te schorsen heb ik er ff opgezet om reactie's los te maken.
Shakma
Als Spartaan schaam ik me diep voor de actie van Rachid. Ik verwacht dat de club hem zeker dit seizoen niet meer zal laten spelen, want dit hoort en past niet bij onze club.

Misschien heeft hij met deze actie wel twee carières verziekt. die van Niels en die van zichzelf. In een paar seconden een leven op z'n kop!

Op de sparta-site staat ook een adres waar je een steunbetuiging naar kan sturen: http://www.sparta-rotterdam.nl/default.asp...873&area=nieuws
Bart Jacobs
Schandalig!!

Zo'n iemand moeten ze een heel seizoen schorsen, of zoals eerder gezegt is!
Net zo lang schorsen, als Kokmeijer gebleseerd is!

Schandalig vind ik dit! Dit is geen voetbal meer!~

Ben benieuwd wat de KNVB hiermee zal gaan doen!

gegroet,
Bart
mark_taz
Dit heeft de aanvaller van Sparta Rotterdam gezegd:

Bouazaouan heeft dit gezegd:

Ik schaam me zo erg dat ik hem eigenlijk amper onder ogen durf te komen", spreekt Spartaan Rachid Bouaouzan. Bouaouzan beging vrijdagavond een beestachtige overtreding waar heel Nederland schande van sprak. Slachtoffer was Niels Kokmeijer(Go Ahead Eagles)

"Dit is het domste dat ik ooit heb gedaan", spreekt de aangeslagen Bouazouan. "Het gaat me om die jongen. Desnoods schorsen ze me voor de tijd dat Kokmeijer uit de roulatie is. Door één actie heb ik misschien wel een carrière naar de [censuur] geholpen." Terecht, zo spraken verschillende prominente voetbalanalisten.

Kokmeijer is zwaar geblesseerd door de charge. Hij brak zijn been en moest tot tweemaal toe worden geopereerd. Niet voor het eerst, want ook in zijn Heerenveen-periode brak de aanvaller al eens zijn been.

bron
ricardo
wat een ongelovelijke ******* zeg.. en dan maar zeggen dat hij spijt heeft.. dat is toch verdomme makkelijk gezegt!! deze jongen moeten ze schorsen tot kokmeijer weer fit is.. en HIJ moet degene zijn die kokmeijers salaris betaald.. deze jongen moet echt boeten!! Dit is gewoon TE erg voor woorden!!
mark_taz
Kokmeijer overweegt aangifte na beenbreuk

Niels Kokmeijer overweegt aangifte te doen bij de politie vanwege de zware overtreding die Rachid Bouazouan afgelopen vrijdag op hem maakte. De 26-jarige aanvaller brak zijn been.
De breuk bleek een forse, want zowel zijn kuitbeen als scheenbeen was gebroken. 'Ik wist meteen dat het mis was, want ik voelde mijn been bungelen', vertelde Kokmeijer aan NOS Sportjournaal. 'Ik weet dat het nog vroeg is, maar ik vraag me wel af of ik ooit nog zou kunnen voetballen.'

De speler, die nog tot de zomer van 2005 onder contract staat bij Go Ahead Eagles, overweegt aangifte te doen tegen Bouazouan. 'Op dit moment is het nog zó vers, maar ik denk er wel aan.'

Sparta liet weten dat Bouazouan 'zeer ontdaan' is. 'Rachid Bouazouan is geweldig geschrokken, zeer ontdaan en onder de indruk van de beelden van zijn zware charge op Niels Kokmeijer', verklaarde Sparta-directeur Peter Bonthuis op de website van zijn club.

De dader wil zijn spijt betuigen, waartoe hij van Kokmeijer de gelegenheid krijgt, liet het slachtoffer weten vanaf zijn ziekbed. 'Als hij zijn spijt wil betuigen is hij welkom. Stel dat hij morgen of overmogen langskomt, dan is dat geen probleem.'

Het kan wat mij betreft ook TE ver gaan..

bron: www.vi.nl
Guest
QUOTE(Allard Lindhout @ za 18 december 2004, 22:21)
Wat een hachelijke overtreding, werkelijk schandalig.
Ik vraag me af wat de overtrder denkt als hij de beelden terugziet

Inmiddels is het bekend: De dader denkt dat hij ervan af kan komen met een excussbrief naar de supporters, de club en de Kokmeijer zelf.
Arno
Ruim een week geleden hoorde ik Co Adriaanse zeggen dat degene die een tegenstander uit de wedstrijd schopt net zo lang niet moet kunnen spelen als degene die geblesseerd raakt.

Daar sta ik in dit geval volmondig achter. Die Rachid Bouazouan mag m.i. niet eerder weer het veld op dan het moment dat Niels Kokmeijer zijn rentree maakt op professioneel niveau. Mocht Kokmeijer niet meer aan het voetballen komen, dan mag die Bouazouan ook niet meer acteren op professioneel niveau.

Op deze manier pak je dat soort aanslagen eindelijk eens aan. Werkt wat beter dan die bescheiden straffen van 4 a 5 potjes.
Guest
ohmy.gif gewoonweg schandalig leven lang schorsen is overdreven maar ze moetten em net zo lang schorsen tot niels kokmeijer weer klaar is

keb er zelf nu ook 3 maand uit scheenbeen gebroken ongeveer zelfde overtreding auw!! blink.gif
Guest
echt smerig, hoe kun je nou zoiets doen, die heeft ze vast niet allemaal op een rijtje

eigenlijk zou hij niet meer in nederland mogen voetballen
gerrit
passende straf lijkt me die 10 weken!
en daarnaast nog naar de rechter wegens grove mishandeling
mark_taz
Dat van de rechter vind ik wel weer een beetje overdreven.. blink.gif
Polleke
Ik ga er van uit dat de KNVB en Sparta deze schurk gepast zullen straffen.
Maar ik zou, als ik Spartaan zou zijn, niet meer met hem willen voetballen.
mark_taz
Meer nieuws wat betreft Erik Kokmeijer:

Kokmeijer doet aangifte na tackle Bouazouan

Niels Kokmeijer heeft aangifte gedaan bij de poltie wegens het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel door Rachid Bouazouan. De aanvaller van Go Ahead Eagles liep vrijdag een zware dubbele beenbreuk op na een drieste tackle van de Rotterdamse Spartaan.
'Mijn toekomst is onzeker, dus daarom lijkt het me niet meer dan logisch dat er gerechtelijke stappen kunnen komen', verklaarde Kokmeijer in het AD. Tevens liet Peter Baars, de zaakwaarnemer van Kokmeijer weten dat de speler van plan is de schade te verhalen op Sparta en Bouazouan. 'Mochten zij niet akkoord gaan, dan beginnen we een civiele procedure. Volgens Niels voelt Sparta zich schuldplichtig', aldus Baars.

Kokmeijer sprak dinsdag met Bouazouan, die met Sparta-directeur Peter Bonthuis op ziekenbezoek was gekomen in het ziekenhuis waar de 26-jarige aanvaller verblijft. 'Je zal me wel haten, vroeg hij', vertelde Kokmeijer over de ontmoeting met Bouazouan.

'Ik antwoordde dat dat niet zo is. Maar ik heb hem ook verteld dat wat hij gedaan heeft, niet goed te praten is. Aan de andere kant is het goed dat hij is langsgeweest.'

Over de straf voor de Spartaan (tien duels schorsing) heeft hij geen mening: 'Of hij nu voor drie of dertig wedstrijden wordt geschorst: ik heb er toch niets aan. Maar een hoge straf lijkt mij gepast.'

bron
Paul
Niels Kokmeijer kan naar verluidt waarschijnlijk nooit meer lopen, welke straf moet deze spartaan dan nu krijgen Martin?
Siemen
En ik blijf van mening dat hij wel gestraft moet worden maar hij heeft toch nooit de intentie gehad om zo'n overtreding te maken zodat Kokmeijer niet meer zou kunnen voetballen.

Dit loopt nu echt 'catastrofaal" af maar hoeveel van die schandalige overtredingen worden er niet meer gemaakt en dan loopt het soms net goed af.. Dat zijn toch overtredingen met dezelfde krachtsinzet en die moeten dan toch ook bestraft worden met zulke straffen? Want wanneer je zo'n overtreding inzet dan kan dat tot gevolg zijn dat diegene net zo'n blessure krijgt als Niels Kokmeijer....
Theo van Diepen
Siemen,

Intentie of niet het is gewoon een schandalige overtreding. Dit soort overtredingen heb ik nog niet eerder gezien. Hij gaat er gewoon in als een karateka en dit kan gewoon niet getolereerd worden.

Dit heeft helemaal niets met voetbal te maken.

Zelfs als Kokmeijer niet geblesseerd zou zijn dat vind ik nog dat dit soort lieden niet meer op een voetbalveld zouden mogen komen.
Peter
Heeft ie trouwens wel gelijk ( en helemaal terecht) een kaart gekregen?
Ik had de uitzending niet gezien, maar van dat filmpje word je niet echt vrolijk. En wat ze met die Bouazouan moeten doen, die gaat over een tijdje waarschijnlijk mooi door met voetballen in het buitenland ofzo en probeer zich daar "omhoog" te werken, maar Kokmeijer mag al blij zijn als ie binnen kort weer kan lopen.....
Tukkerscheids
Ik kan me herinneren een tijdje terug was er een invaller van
FC Groningen die na een minuut of 2 geel kreeg.
Raakt deze speler zijn tegenstander op dezelfde wijze als Kokmeijer geraakt werd, is die tegenstander ook de pineut. Maar wat beslist de KNVB in al haar wijsheid? Vrijspraak! En in een geval dat het wel misgaat worden het 10 wedstrijden. Tja.........
Martin
QUOTE(Tukkerscheids @ do 13 januari 2005, 12:38)
Ik kan me herinneren een tijdje terug was er een invaller van
FC Groningen die na een minuut of 2 geel kreeg.
Raakt deze speler zijn tegenstander op dezelfde wijze als Kokmeijer geraakt werd, is die tegenstander ook de pineut. Maar wat beslist de KNVB in al haar wijsheid? Vrijspraak! En in een geval dat het wel misgaat worden het 10 wedstrijden. Tja.........

Tukker dat was geen geel maar "ROOD" hoor tongue.gif
Martin
Mensen kijk even onder het kopje nieuws op de hoofdpagina
Ajax
Dit is gewoon niet normaal wat er is gebeurt ohmy.gif ,ik vind dat zo'n jongen niet meer op een veld mag komen echt vreselijk
Guest
ik was bij die wedstrijd(sparta supporter) laten we eerlijk zijn de overtreding was schandalig maar de reactie van het publiek was nog erger ze zongen laat maar ligge hij is dood! bij zo'n overtreding hoort dat niet, zwak hoor sparta publiek Groet. Sparta supporter
mark_taz
Leuk dat jullie je ook geregistreerd hebben.. unsure.gif
FishermansFriend
QUOTE(mark_taz @ ma 17 januari 2005, 20:27)
Leuk dat jullie je ook geregistreerd hebben.. unsure.gif

Mark mensen mogen een paar keer gebruik maken van de niet registratie methode. Hij uit geen rare taal dus vind het eigenlijk wel meevallen. Ik vind het juist goed dat Guest zoiets aangeeft!!! Het is al een in en in trieste overtreding en dan nog zulke dingen zingen...

Maar verder ben ik het met Mark Taz eens... registreer je hier en ga gezellig nog meer discussies aan smile.gif
mark_taz
Ja hij zegt het verder goed hoor...

Maar ik bedoel: registreer je hier lekker en je hebt elke dag lol met elkaar, je kan verhalen kwijt of gevoelens...kortom..reden genoeg om lid te worden toch?
Martin
Kan er niet opgetreden worden tegen zulke spreekkoren want dat is ja met geen pen te beschrijven. Bedankt voor de mededeling en nu registeren en dan gewoon lekker mee discussieren. Is ook wel leuk als supporters zich ermee gaan bemoeien, doet meestal wel gesprekstof opwaaien
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2010 Invision Power Services, Inc.