Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Beenbreuk Kokmeijer
Jeugdscheidsrechter.nl > Scheidsrechters > Scheidsrechters nieuws
Pages: 1, 2
FishermansFriend
QUOTE(mark_taz @ ma 17 januari 2005, 22:19)
Ja hij zegt het verder goed hoor...

Maar ik bedoel: registreer je hier lekker en je hebt elke dag lol met elkaar, je kan verhalen kwijt of gevoelens...kortom..reden genoeg om lid te worden toch?

Ok dan begreep ik je verkeerd of het stond er gewoon wat lullig smile.gif
Geertje
http://teletekst.nos.nl/gif/664-01.html

[img]http://teletekst.nos.nl/gif/664-01.html[img/]
PSdoubleU
QUOTE(Geertje @ do 10 maart 2005, 14:41)
http://teletekst.nos.nl/gif/664-01.html

[img]http://teletekst.nos.nl/gif/664-01.html[img/]

En terecht.. Dit kan echt NIET door de beugel wat hier is gebeurd!
Tommy
We zullen zien wat de uitkomst ons zal brengen.

Ik denk dat het hek van de dam is als dit idd tot een veroordeling leidt.
Elleboog stoten zijn immers ook niet helemaal legaal in het voetbal. daar zou je dus ook mishandeling ten laste kunnen leggen.

Dat wordt nog lachen in de toekomst...
Niels Z
QUOTE(Tommy @ do 10 maart 2005, 16:37)
We zullen zien wat de uitkomst ons zal brengen.

Ik denk dat het hek van de dam is als dit idd tot een veroordeling leidt.
Elleboog stoten zijn immers ook niet helemaal legaal in het voetbal. daar zou je dus ook mishandeling ten laste kunnen leggen.

Dat wordt nog lachen in de toekomst...

Ik lees net dat het al eerder gebeurd is, dus misschien is het hek niet zo snel van de dam. Dit is immers al 17 jaar geleden.

Leen van der Weel ging Bouaouzan voor

De strafrechtelijk vervolging van Rachid Bouaouzan, wegens zijn doodschop jegens Niels Kokmeijer, is niet uniek in het Nederlandse voetbal. Al in 1988 vervolgde het Openbaar Ministerie Leen van der Weel, destijds in dienst van DS'79.
Van der Weel had in de wedstrijd tegen AZ doelman Redmar Kooistra buiten westen geslagen. Pas een klein uur na de klap kwam de keeper weer bij kennis. Van der Weel werd veroordeeld tot twee weken voorwaardelijke gevangenisstraf en een boete van duizend gulden.

De zaak tegen Spartaan Bouaouzan is de tweede vervolgingszaak in het betaalde voetbal waar de strafrechter aan te pas komt. Kokmeijer kan door de schop en beenbreuk sowieso nooit meer op niveau voetballen en misschien zelfs niet eens normaal meer lopen.

Bron: www.vi.nl
Tommy
Ik vind het heel triest voor Niels Kokmeijer, maar voor mij was deze overtreding geen strafrecht zaak waardig. Ik denk dat zulke ongelukken uit het spel voort kunnen komen. Kijk naar Van Basten die moest ook stoppen met voetballen omdat ie herhaaldelijk op zijn enkel geraakt werd. Dat is allemaal spijtig maar het zit ook verpakt in het risico dat dit vak met zich meebrengt.
Ik snap echter de eventuele beweeg redenen wel. Er kan gestraft worden en daarna kan Niels eventueel een civiele zaak aanspannen om inkomsten derving te vorderen.
FishermansFriend
QUOTE(Tommy @ vr 11 maart 2005, 12:06)
Ik vind het heel triest voor Niels Kokmeijer, maar voor mij was deze overtreding geen strafrecht zaak waardig. Ik denk dat zulke ongelukken uit het spel voort kunnen komen. Kijk naar Van Basten die moest ook stoppen met voetballen omdat ie herhaaldelijk op zijn enkel geraakt werd. Dat is allemaal spijtig maar het zit ook verpakt in het risico dat dit vak met zich meebrengt.
Ik snap echter de eventuele beweeg redenen wel. Er kan gestraft worden en daarna kan Niels eventueel een civiele zaak aanspannen om inkomsten derving te vorderen.

En niet alleen inkomsten derving wink.gif
firemann
Ik ben blij dat hier een strafrechtelijke vervolging uit gaat komen,als je dit op straat doet is het zinloos geweld maar ik vind dat dit op het voetbalveld even zinloos is. Ik heb trouwens nog niet gehoord wat Sparta als club hiermee doet en/of gedaan heeft. ohmy.gif
Martin
Arbitrage Kokmeijer-Bouaouzan op 10 mei

De arbitragezaak die Niels Kokmeijer heeft aangespannen tegen Rachid Bouaouzan dient op 10 mei aanstaande. Bouaouzan brak in december het been van Kokmeijer, die daardoor nooit meer zal kunnen voetballen. Bouaouzan deed afgelopen maandag weer voor het eerst vijftien minuten mee in een wedstrijd van Jong Sparta na een schorsing van tien wedstrijden.
Inzet van de arbitragezaak op 10 mei is een schadevergoeding die Kokmeijer hoopt te bedingen. Daarnaast loopt er nog een strafrechtelijke procedure tegen de Spartaan. Het Openbaar Ministerie in Rotterdam onderzoekt de mogelijkheid om Bouaouzan ook strafrechtelijk te vervolgen. Dat dient waarschijnlijk in juni.

bron:www.vi.nl
Martin
Advocaat Kokmeijer: overtreding Bouaouzan over de grens

ZEIST - Voor Niels Kokmeijer en zijn raadsman is er geen twijfel mogelijk. Spartaan Rachid Bouaouzan maakte door een ontoelaatbare actie op het Rotterdamse Kasteel een einde aan de voetballoopbaan van de Go Ahead Eagles-speler.

Het kamp-Kokmeijer eiste donderdag voor de arbitragecommissie van de KNVB dat zowel Bouaouzan als werkgever Sparta aansprakelijk wordt gesteld voor alle schade. Wanneer er een uitspraak komt, is nog onduidelijk. De kans bestaat dat de raadsman van Kokmeijer nog getuigen wil horen. Voor de commissie zelf hoeft dat niet meer.

Door onbesuisd inkomen van Bouaouzan liep Kokmeijer (27) in het laatste duel voor de winterstop een open dubbele beenbreuk (met complicaties) op. Het is nog maar de vraag of hij ooit nog normaal kan lopen. Voor advocaat mr. Dekker staat vast dat de Spartaan roekeloos en onbehoorlijk heeft gehandeld.

Zijn gelijk zou door scheidsrechter Koopman zijn versterkt. De advocaat citeerde tijdens de zitting uit het rapport van de arbiter, die de overtreding van Bouaouzan bestrafte met een rode kaart. "Koopman had het over een gewelddadige actie, een aanslag. De speler kwam volgens hem als een scheermes in op Kokmeijer. Hij had in het betaald voetbal nooit eerder zo'n overtreding meegemaakt", aldus Dekker.

Het Openbaar Ministerie zag in de actie van Bouaouzan een reden om de speler ook strafrechtelijk te vervolgen. Die zaak dient binnenkort. Het sterkte Dekker donderdagavond in zijn mening dat op die voetbalavond in Rotterdam de grens van het toelaatbare was overschreden. Dus moet de arbitragecommissie Bouaouzan en Sparta aansprakelijk stellen, pleitte hij.

De raadsman van de Spartaan, die voor zijn overtreding voor tien duels werd geschorst, bestreed dat er opzet in het spel was. "Rachid accepteerde de straf uit respect voor Niels, maar niet omdat hij zich schuldig voelde."

Sparta verdedigde het standpunt dat de club in materiële zin geen partij is. Tijdens de zitting bleek ook dat Bouaouzan en Sparta niet verzekerd zijn voor dit soort zaken. Sparta zou hebben voorgesteld een benefietwedstrijd voor Kokmeijer te organiseren, maar enthousiasme daarvoor bij de tegenpartij ontbrak.

bron:www.telesport.nl

Martin
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2010 Invision Power Services, Inc.