Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 aug 2018, 07:18

Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
NK Veld 2010 
Auteur Bericht
Pierluigi Collina

Bericht 
Het zegt inderdaad veel over het acceptatieniveau van de deelnemers. Maar het is dus een feit, en niet de wenselijke situatie.

Ik ga naar zo´n toernooi om lekker te voetballen, en een leuke dag te beleven met mijn teamgenoten en de mensen die ik ken van andere groepen. Maar ik vind wel dat ik mag verwachten dat de leidsman in kwestie een voorbeeld is voor alle aanwezigen.

09 okt 2009, 22:26
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
Geertje schreef:
Het zegt inderdaad veel over het acceptatieniveau van de deelnemers. Maar het is dus een feit, en niet de wenselijke situatie.

Ik ga naar zo´n toernooi om lekker te voetballen, en een leuke dag te beleven met mijn teamgenoten en de mensen die ik ken van andere groepen. Maar ik vind wel dat ik mag verwachten dat de leidsman in kwestie een voorbeeld is voor alle aanwezigen.

Beste Geertje,

Je hebt een punt en waar gaat het eigenlijk nu allemaal over, volgens mij een ontspannen dag met collegae arbiters actief samen zijn?

Sportgroetend Indian Jerry

10 okt 2009, 08:33
Profiel
Pierluigi Collina

District: Landelijk
Groep: ASR 1
Bericht 
Geertje schreef:
Panter, Panter, Panter... Je leest wat en de hekjes gaan weer zakken. Helder nadenken en begrijpend lezen zijn dan blijkbaar niet meer mogelijk.
Zie mijn weergave:
Inderdaad een hoop frustratie en een hoop gezeik, je zegt het zelf al!
En als je dan ook nog eens een 'prutser' aan het roer hebt, DAT is olie op het vuur Panter.
De spelers kunnen het niet uitvoeren, maar weten wel wat er beslist zou moeten worden.
Als dat niet gebeurt, dan heb je onnodige frustratie.
Jij was duidelijk niet aanwezig afgelopen jaar. Gelukkig was een groot aantal collega's dat wel, en allen onderbouwen deze lezing.
Panter, heb ik gezegd dat ik daar floot of wil fluiten? Leer toch go&(#$%mme eens lezen als je mensen aanvalt op hun woorden. Simpele...

Geertje,

Vergeet niet dat jouw reactie op jouw manier zijn geschreven met jouw gedachte er achter. Het vervelende van forum waar veel tekst is, is dat een ieder een andere interpretatie van de tekst leest dan dat jijzelf in gedachte hebt/had. Daarom is het netter om dan eventuele kanttekeningen wat voorzichtiger uit te drukken (vind ik, maar ja: fluit geen groep 1) .

Ook in dit stukje staat het woord prutser, waarmee ik nog steeds vind dat als ik mij vrijwillig aanmeld als scheidsrechter uit groep 24, jij mij dus onder die categorie plaatst. Ik heb ook twee toernooien gefloten en daar zag ik hogere scheidsrechters die de middenstip niet eens uitkwamen. Eentje maakte het heel bont door bij een opstootje niet te reageren. Dan vind ik zulke mensen niet capabel voor zulke toernooien. Misschien is het woord capabel wel het verschil met jouw teksten, waar je spreekt over prutsers of beschamend niveau.

Marc van der Heide
Assistent scheidsrechter KNVB Veld (sinds 2010)
Scheidsrechter KNVB Zaal (sinds 2014)

10 okt 2009, 19:36
Profiel
Scheidsrechter op A-lijst

Bericht 
Geertje schreef:
Panter, Panter, Panter... Je leest wat en de hekjes gaan weer zakken. Helder nadenken en begrijpend lezen zijn dan blijkbaar niet meer mogelijk.

Panter, heb ik gezegd dat ik daar floot of wil fluiten? Leer toch go&(#$%mme eens lezen als je mensen aanvalt op hun woorden. Simpele...

Geertje, ik zie geen enkel argument in je tekst waarom ik mijn mening moet herzien.
Ik ken genoeg groep 1 scheidsrechters die abslouut niet uit de voeten kunnen met de sfeer en het niveau van een COVS-toernooi. Ik ken ook genoeg groep 3, of groep 4-scheidsrechters die dat wel zouden kunnen.
Je stelling om alleen hoog fluitende scheidsrechters aan te stellen is in mijn beleving daarom veel te kort door de bocht. De stelligheid waarmee je het brengt daarnaast nogal kortzichtig.

Ik ben bij verschillende zaal- en veldtoernooien geweest van verschillende districten, en de NK's, dus ik weet weldegelijk waar ik over praat.

Daarnaast geeft jouw reactie qua inhoud weinig blijk van enige volwassenheid.
Wellicht dat je een volgende keer wat nuance in je reacties kunt aanbrengen.
Het zou je goed doen.

:huh: <_<

Laatst bijgewerkt door Zwarte Panter op 10 okt 2009, 21:43, in totaal 1 keer bewerkt.

10 okt 2009, 21:40
Profiel
Pierluigi Collina

District: Oost
Groep: za01
Bericht 
Fluitje schreef:
Ik dacht dat het COVS tournooi een sportief onderling tournooi was. Maar het bovenstaande lezende worden er volgens mij alleen TOPwedstrijden op zeer hoog niveau gespeeld...... Net als op de velden zullen de deelnemers de beslissingen van de scheidsrechters moeten respecteren of het nou een groep 1 of een groep 3 of een groep 5 scheidsrechter is. Misschien dat een groep 5 scheidsrechter wel meer ervaring heeft met het niveau dat op deze dagen op de velden te zien is.

Hé Fluitje, wij hebben er met onze COVS afgelopen jaar ook last van gehad, dat een speler van ons zich ineens overal mee moest gaan bemoeien (je weet wel wie). De rest van ons team kwam daar inderdaad voor de gezelligheid en dat wij een redelijk goede doelman hadden en twee erg balvaste jongens bracht ons tot de 4e plek.

Ik speel die toernooien inderdaad voor mijn plezier. Inderdaad is het fijn als de scheidsrechter een beetje wil opletten en dan nog zullen er wel eens fouten gemaakt worden, wat niet erg is want dat doen wij ook elk weekeinde. (Ik fluit tenminste nooit foutloos!) Het probleem is hoe de spelers (zelf scheidsrechters) ermee omgaan en de meeste weten niet, hoe dat moet. Maar ze snappen dan ook niet, waarom spelers in de wedstrijden die ze zelf fluiten, soms ook zo reageren zoals ze zelf doen.

Ik refereer maar even aan het NK zaal waar ik met mijn andere COVS aan meedeed, wat bepaald geen pretje was. Enkele leden hier op het forum floten wedstrijden van die COVS en ik heb me lopen ergeren aan het gedrag van mijn ploeggenoten en daar ook iets van gezegd, maar toen was het kalf vaak al verdronken. Af en toe kon ik er in de wedstrijd wel iets aan doen door spelers gewoon weg te sleuren van de scheidsrechter zodat ze positioneel weer naar mijn wens stonden.

Ook op de NK's zaal van de afgelopen 2 jaar en op de districtstoernooien in de zaal staan scheidsrechters die het wat mij betreft goed doen. Het is de onkunde en onwetendheid van de meeste deelnemers die voor de grootste problemen zorgen.
En ook op het veld roept iedereen dat iets niet goed is. Maar vervolgens hoor je wel 5 verschillende verklaringen van 22 spelers, terwijl het allemaal scheidsrechters zijn... Ook op het veld is de spelregelkennis vaak ver te zoeken, helemaal als ze zelf een poging wagen om een spelletje te spelen dat op voetbal zou moeten lijken.

Het is, denk ik, toch de wil om te winnen, de blindheid voor sportiviteit en een superieur gedachte van aanwezige spelregelkennis bij een aantal, die ervoor zorgen dat COVS-toernooien niet altijd even sportief verlopen als ze zouden moeten verlopen.

11 okt 2009, 09:39
Profiel
Scheidsrechter op B-lijst

Bericht 
Stijn, ik had het niet beter kunnen verwoorden. Heb je genoten in Bladella? 2000 man lees ik op voetbalzuid! gr. Patrick

11 okt 2009, 19:26
Profiel WWW
Pierluigi Collina

District: Oost
Groep: za01
Bericht 
Fluitje schreef:
Stijn, ik had het niet beter kunnen verwoorden. Heb je genoten in Bladella? 2000 man lees ik op voetbalzuid! gr. Patrick

Zie mijn <a href="http://www.jeugdscheidsrechter.nl/forum/index.php?showtopic=10396&pid=133299&st=0&#entry133299" target="_blank">verslag</a> over Eric O.'s hoogtepunt (op het voetbalveld dan hè).

Laatst bijgewerkt door Stijn op 11 okt 2009, 20:27, in totaal 1 keer bewerkt.

11 okt 2009, 20:26
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
Heren, laten we nu eens ophouden over het aanstellen van welke groep scheidsrechters, laat dat over aan de organisatie. Mensen hebben over bepaalde zaken hun eigen visie en die uitten ze hierop het forum, daar mag op gereageerd worden maar val mensen daar niet over aan, het is en blijft hun mening.

Een ieder maakt fouten op welk niveau dan ook. Niemand is beter of slechter dan een ander alleen we zijn allemaal op een ander niveau actief, laat daar geen onduidelijkheden over ontstaan. Als iemand vind dat er een groep 1 scheidsrechter of misschien nog hoger actief moet zijn is dat zijn goed recht. Het is maar de vraag of deze persoon in kwestie op die bewuste dag beter zal fluiten als iemand uit groep 3 alleen hij heeft vaak meer bagage bij zich waardoor hij geacht wordt deze wedstrijden met allemaal betweters(cynisch hoor) in goede banen te leiden.

Maar we zullen ons best doen om tot goede arbitrale trio's te komen, maar het belangrijkste aan deze dag zal toch het plezier en de sportiviteit moeten zijn. Dus kom naar deze dag in Emmen zodat we heel veel collega's kunnen ontmoeten. Wij willen proberen om ook tijdens dit NK een JS.NL dag te organiseren. Ik zag trouwens in het topic van onze andere JS.NL dag dat er maar heel weinig mensen gehoor hebben gegeven aan de oproep van janneman, dus kom op heren graag even reageren.

Met vriendelijke groet,

Martin Arends

Klik hier om een PB te sturen naar het team jeugdscheidsrechter.nl

12 okt 2009, 12:29
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3