Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 21 okt 2018, 23:56

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
ONT trotse winnaar Fair Play Cup 
Auteur Bericht
Pierluigi Collina

Bericht 
Bron:www.vvont.nl

ONT trotse winnaar Fair Play Cup
woensdag 01 december 2010 Opeinde
Onder grote belangstelling sleepte ONT op maandag 29 november de hoofdprijs in de wacht voor sportiefste club van de 38 clubs in Drachten e.o., seizoen 2009-2010

De uitreiking van de Fair Play beker voor clubs die vallen onder de Centrale Organisatie van Voetbal Scheidsrechters Drachten e.o., vond plaats In Clubhuis “de Toss” van de dit jaar 50 jaar actieve Scheidsrechter Vereniging Drachten e.o. De prijzen werden uitgereikt door nationaal en internationaal scheidsrechter Eric Braamhaar.

Lees verder op www.vvont.nl, ONTnieuwtjes woensdag 1 december 2010.

Sportgroetend Indian Jerry
PS Een vraag van mijn zijde uit aan de collegae arbiters uit Friesland dan wel collegae arbiters die wel eens een wedstrijd van genoemde club hebben geleidt of zij het hier mee eens zijn en dit kunnen bevestigen qua sportiviteit?

02 dec 2010, 07:06
Profiel
Pierluigi Collina

District: noord
Groep: veld G/Zaal 1
Bericht 
DRACHTEN – Internationaal scheidsrechter Eric Braamhaar, donderdag fluit hij in het Westfalen stadion Borussia Dortmund tegen Karpaty Lviv, was gisteravond gast van Scheidsrechtersvereniging Drachten e.o.. De Tukker hield een interessant betoog over zijn activiteiten op de velden waarbij hij veel beelden liet zien.

door Jan Benus

Met de nodige humor vertelde hij ook over zijn belevenissen, zoals voor een duel van Newcastle United. ,,Op tv was ik geïmponeerd geraakt door de geweldige grasmat. ’s Ochtends nam ik met mijn assistenten een kijkje in het stadion, maar mocht van de terreinknechten het veld niet op. Ik ging op mijn strepen staan en vertelde dat ik de scheidsrechter was. Ik liep het veld op, maar vond het vreemd dat mijn assistenten bij de lijn bleven staan. Wat blijkt nu, na het maaien worden de slechte stukken groen geverfd zodat het een prachtige mat lijkt. Wist ik veel, maar mijn schoenen waren wel naar de kloten.’’

Na zijn verhaal mocht Braamhaar de Fair Play Cup uitreiken waarbij het aantal teams in de competitie en de gele en rode kaarten bepalend zijn. Omdat er grote verschillen zijn in ledenaantallen wordt nog een berekeningsfactor toegepast. ONT uit Opeinde, dat vorig jaar derde werd, kwam het beste uit de bus met 6,22, gevolgd door FC Fochteloo (7,39) en vv Donkerbroek (8,70). Trieste hekkensluiter is Houtigehage met liefst 85,54.

Braamhaar liet weten dat de klassering niet alles zegt. ,,Het belangrijkste is dat binnen de club Fair Play beleefd en uitgedragen wordt. Maar als je onderaan staan, is er nog wel wat werk te doen.’’

Verder werd oud-scheidsrechter Jan Dolstra uit Zwaagwesteinde, in 1994 was hij op het WK in de USA assistent van Mario van den Ende, gehuldigd omdat hij veertig jaar lid is van COVS Drachten. Hij kreeg van Piet de Boer een speld op de revers.

Bron: Drachtster Courant

O.N.T. , afkorting voor Opeinde , Nijega en de Tike, is een nette vereniging , heb er verschillende keren een wedstrijd mogen leiden, zowel van het 1e elftal alswel hun res.teams , met de teams zelf of begeleiding nooit geen trammelant gehad en ook de ontvangst en behandeling na de wedstrijd is er altijd goed geregeld.
Hebben veel teams waar aangestelde KNVB scheidsrechters komen, en waar de gegeven kaarten op papier komen.

Geniet van je hobby.

website: http://www.pultrum.eu

Twitter Fryskereferee

02 dec 2010, 09:27
Profiel ICQ WWW
Pierluigi Collina

Bericht 
Beste Pultrum,

Bedankt en dan heb ik nog een vraag ;). Weet jij hoe de punten worden verdeeeld of heb ik hier Juroen voor nodig die wellicht inhoudelijk meer over het puntersysteem uitleg zou kunnen geven?

02 dec 2010, 11:22
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
Best Indian Jerry,

Hoe het punten systeem werkt is mij niet bekend, misschien dat Jeroen ons daarin kan helpen. Mocht die geen antwoord weten dan zou ik het na kunnen vragen bij de secretaris van de COVS Drachten.

Wat mij zelf op viel was de hoge klassering van Donkerbroek, heb daar zelf veel trammelant gehad, en meende dat de scheidsrechters hier op het forum ook niet zo positief waren, maar kan wezen dat dat dit seizoen was, vorig seizoen werden ze kampioen en hadden toen weinig gele en rode kaarten. Misschien dat hun hoge notering nu een positieve uitwerking heeft en dat ze ook dit seizoen weer voor een hoge notering gaan.

Geniet van je hobby.

Twitter Fryskereferee

02 dec 2010, 13:04
Profiel ICQ WWW
Pierluigi Collina

Bericht 
Pultrum schreef:
Best Indian Jerry,

Hoe het punten systeem werkt is mij niet bekend, misschien dat Jeroen ons daarin kan helpen. Mocht die geen antwoord weten dan zou ik het na kunnen vragen bij de secretaris van de COVS Drachten.

Wat mij zelf op viel was de hoge klassering van Donkerbroek, heb daar zelf veel trammelant gehad, en meende dat de scheidsrechters hier op het forum ook niet zo positief waren, maar kan wezen dat dat dit seizoen was, vorig seizoen werden ze kampioen en hadden toen weinig gele en rode kaarten. Misschien dat hun hoge notering nu een positieve uitwerking heeft en dat ze ook dit seizoen weer voor een hoge notering gaan.

Beste Jan,

In ieder geval bedankt voor de reactie en dat het zo is dat Donkerbroek vanuit jouw invalshoek een opvallend hoge klassering heeft kan te maken hebben met de algemene deler.

Hoe vervelend de ervaringen met een paar arbiters zijn geweest er een meerderheid van arbiters wel een goede ervaring hebben met genoemde club, het zij zo. Juroen wellicht kan jij uitleg aan een ieder die geïnteresseerd is hoe de punten worden verdeeld?

Laatst bijgewerkt door Indian Jerry op 02 dec 2010, 17:07, in totaal 1 keer bewerkt.

02 dec 2010, 17:07
Profiel
Pierluigi Collina

District: Noord
Bericht 
Pultrum schreef:

Dat viel mij dus ook op Jan. Ik heb zelf mindere ervaringen met het leiden van hun 1ste elftal. De ontvangst en dergelijke zijn er goed maar voor de rest voel ik me daar niet echt welkom.

Daarentegen heb ik 1x bij Houtigehage gefloten (tegen de Sweach) en heb absoluut geen problemen met deze club.

02 dec 2010, 19:52
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
Houtigehage heeft volgens mij alleen nog senioren op zondag , die kom ik niet tegen in de competitie, maar iedere wedstrijd is een nieuwe kans om het beter te doen, dat geldt voor ons en ook voor de teams. Waar de een moeite heeft met een team, heeft de ander daar soms geen enkele moeite met dat zelfde team. Denk dat Indian gelijk heeft als hij zegt dat de grootste gemenedeler telt, dus zullen de teams uit komen op de plek die ze verdienen.

Geniet van je hobby.

Twitter Fryskereferee

02 dec 2010, 23:25
Profiel ICQ WWW
Pierluigi Collina

Bericht 
Beste Juroen,

Jammer dat je niet reageert met betrekking tot het verzoek om uitleg van het hoe en op welke wijze de punten aan de clubs worden toegekend? Persoonlijk gezien lijkt dit mij een leuk onderwerp.
Het kan natuurlijk ook zijn dat je bronnen binnen de C.O.V.S., aan het benaderen ben en dan neeem ik mijn woorden terug.

03 dec 2010, 11:33
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
Beste allemaal,

Diverse pogingen om erachter te komen hoe C.O.V.S. Drachten en omstreken te werk gaat met betrekking tot het toekennen van de punten voor de Fair Play Cup zal een raadsel blijven.

Getracht middels een vraag aan de moderator die in het bestuur van een afdeling echter tot op heden geen antwoord een apart geval om een vraag te negeren gezien mijn persoon hem indien er een reactie wordt gevraagd deze altijd beantwoord wordt.

Dan maar over een andere boeg want wie niet waagt niet wint(mijn gedachte) middels een mail naar de secretaris van C.O.V.S. Drachten eo met mijn vraag eveneens nul op het rekest. Op zich was ik wel hoopvol gestemd gezien mijn mail direct werd beantwoord met,” Wij zullen je zo spoedig mogelijk een antwoord sturen.” (Kan zijn dat dit een automatisch bericht is die standaard bij elke vraag wordt verzonden?

Na twee dagen van wachten heb ik wederom een mail verstuurd met als vraag, “Een vraagje van mijn zijde uit. Wat is uw definitie van zo spoedig mogelijk?”

Kennelijk zijn de heren/dames not amused van mijn vraag dus het antwoord zal of zo spoedig mogelijk komen dan wel zo spoedig mogelijk niet wel jammer een gemiste kans van genoemde afdeling.

12 dec 2010, 11:16
Profiel
Pierluigi Collina

Groep: 2
Bericht 
Ik denk dat deze cup gewoon naar het aantal gele/rode kaarten gaat wat ze in een seizoen hebben gescoord ?

12 dec 2010, 12:16
Profiel WWW
Pierluigi Collina

Bericht 
ReNé schreef:
Ik denk dat deze cup gewoon naar het aantal gele/rode kaarten gaat wat ze in een seizoen hebben gescoord ?

Beste ReNé,

Is het niet een combinatie van factoren in geheel? In deze bedoel ik, het ontvangst, begeleiding, gedragingen supporters, afhandeling en contact arbiter bestuur, spelers en trainers.

12 dec 2010, 12:24
Profiel
Pierluigi Collina

Groep: Za2
Bericht 
Beste Indian, ik zal de vraag even opwerpen bij onze COVS. Ik neem aan dat het zelfde systeem wordt gehanteerd, en dan is het niet moeilijk.

Wat ik weet is dat het gaat om het aantal kaarten in het seizoen, en daar komt een factor bij van het niveau van de teams. Hoe hoger, hoe meer kaarten logischerwijs, dus dan is de factor hoger. Maar exact weet ik het niet.

12 dec 2010, 14:38
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
Rik schreef:
Beste Indian, ik zal de vraag even opwerpen bij onze COVS. Ik neem aan dat het zelfde systeem wordt gehanteerd, en dan is het niet moeilijk.

Wat ik weet is dat het gaat om het aantal kaarten in het seizoen, en daar komt een factor bij van het niveau van de teams. Hoe hoger, hoe meer kaarten logischerwijs, dus dan is de factor hoger. Maar exact weet ik het niet.

Beste Rik,

Top ga het van je horen alvast bedankt als ik het goed heb gaat Jan Pultrum ook info bij de secretaris van C.O.V.S.Drachten eo opvragen? Jan bij deze ook mijn dank voor je moeite.

12 dec 2010, 15:30
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
Beste allemaal,

Forumlid Jan Pultrum heeft informatie met betrekking tot het toekennen van de punten waarbij COVS Drachten en omstreken.

Hieronder de reactie van Jan naar mijn persoon.

Berekening is zeer complex, gaat om gele en rode kaarten waarop uitsluitingen volgen, daarnaast worden gestaakte wedstrijden, straffen aan leiders, trainers etc meegenomen. Tevens wordt aan het einde van het seizoen gekeken naar het aantal teams dat in de eindstanden is opgenomen van de KNVB vanaf de C junioren tot en met de senioren, inclusief dames en meisjes, veteranenteams. Er wordt geen rekening gehouden met aantal scheidsrechters, wel is het zo nadat alle strafmaatregelen zijn geteld en gewogen en het aantal teams is berekend ieder vereniging een standaard puntenaftrek meekrijgt. Ook wordt voor de juiste stand nog gekeken naar de boetes die per vereniging zijn opgelegd.

Beste Jan nogmaals hartelijk dank.

Sport-kerst en nieuwjaarsgroetend Indian Jerry

23 dec 2010, 15:48
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]