Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 12 dec 2017, 12:09

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
veld en zaalvoetbal 
Auteur Bericht
Scheidsrechter op A-lijst

District: zuid 1
Groep: groep 4za
Bericht 
Deze vraag kan misschien wel door Pultrum of een andere zaalscheidsrechter worden beantwoord. Stel een speler speelt in een eerste elftal op het veld, mag hij dan nog wel in eerste elftal in de zaal spelen. Of is dat tot een bepaald niveau toegestaan? Hier hadden we gisteren een klein meningsverschil over dus wie kan mij het antwoord geven

06 okt 2009, 11:56
Profiel WWW
Pierluigi Collina

District: West II
Groep: Elite zaal
Bericht 
Elke speler mag zowel in de zaal als het veld spelen, behalve in de topdivisie.
Spelers in de topdivisie zaal mogen op het veld alleen in de B-categorie spelen.

Webmaster van de Vlaardingse Scheidsrechters Vereniging

06 okt 2009, 12:12
Profiel WWW
Pierluigi Collina

District: noord
Groep: veld G/Zaal 1
Bericht 
ref originale schreef:
Deze vraag kan misschien wel door Pultrum of een andere zaalscheidsrechter worden beantwoord. Stel een speler speelt in een eerste elftal op het veld, mag hij dan nog wel in eerste elftal in de zaal spelen. Of is dat tot een bepaald niveau toegestaan? Hier hadden we gisteren een klein meningsverschil over dus wie kan mij het antwoord geven

Het heeft idd te maken met hoe hoog je speet in de zaal, in de zaal is het zo dat de ploegen die in de Topdivisie spelen op het veld niet uitmogen komen in teams die spelen in de A Catogorie. Dit geld voor teams die al in de Topdivisie actief waren, promoveer je vanuit de 1e Divisie dan krijg je als vereniging 1 jaarlang dispensatie om e.e.a. te kunnen regelen.

Dit geld in de zaal ook voor de scheidsrechter, scheidsrechters in de topdivisie mogen ook niet meer op het veld fluiten en moeten dus bewust kiezen voor de zaal.

Geniet van je hobby.

website: http://www.pultrum.eu

Twitter Fryskereferee

06 okt 2009, 12:14
Profiel ICQ WWW
Scheidsrechter op A-lijst

District: zuid 1
Groep: groep 4za
Bericht 
Jan bedankt voor de uitleg, nu ben ik weer een stuk wijzer. Het is nu een stuk helderder voor me.

06 okt 2009, 12:26
Profiel WWW
Pierluigi Collina

Bericht 
Pultrum schreef:
Dit geld in de zaal ook voor de scheidsrechter, scheidsrechters in de topdivisie mogen ook niet meer op het veld fluiten en moeten dus bewust kiezen voor de zaal.

Jan, hier moet ik je toch terugfluiten want dit is echt niet meer zo want Barry Weijers fluit in de topdivisie en is international en fluit op zondag in Groep 1 en ik fluit Eredivisie en fluit in Groep 2 op zondag.

Klik hier om een PB te sturen naar het team jeugdscheidsrechter.nl

06 okt 2009, 18:16
Profiel
Pierluigi Collina

District: Noord
Bericht 
Martin schreef:
Jan, hier moet ik je toch terugfluiten want dit is echt niet meer zo want Barry Weijers fluit in de topdivisie en is international en fluit op zondag in Groep 1 en ik fluit Eredivisie en fluit in Groep 2 op zondag.

Zonder gekheid Martin maar dit heb ik echt eerder gehoord tijdens een terugkomavond van de bond in Groningen. Het is zot maar het werd er door de dame in kwestie echt verteld al bewijs jij dat het niet zo is.

06 okt 2009, 18:33
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
Als ze dat willen dan houden ze geen behoorlijke scheidsrechter meer over!

06 okt 2009, 20:08
Profiel
Pierluigi Collina

District: West II
Groep: Elite zaal
Bericht 
Jan,

Ook ik fluit eredivise zaal en fluit op zaterdag groep 2 veld.

Vorig seizoen was het wel zo dat de topdivisie alleen op zaterdag speelde.
Op dat moment was het uiteraard niet mogelijk om zowel topdivisie zaal als zaterdag veld te fluiten. Op zondag fluiten was wel toegestaan.

Webmaster van de Vlaardingse Scheidsrechters Vereniging

06 okt 2009, 22:12
Profiel WWW
Pierluigi Collina

Bericht 
Ben altijd in de veronderstelling geweest dat vanaf de topdivisie de scheidsrechter niet meer op veld actief mocht zijn, weet van onze scheidsrechter uit Noord dat hij op het veld geblokkeerd werd, moest wel de shuttlerun en toetsen doen, weet niet of jij op zaterdag of zondag floot, vind het ook een goede zaak dat men nu weer vrij in zijn keuze. Door zo'n vraag op het forum steek ik er zelf ook nog weer wat van op. :)

Geniet van je hobby.

Twitter Fryskereferee

06 okt 2009, 23:14
Profiel ICQ WWW
Pierluigi Collina

Bericht 
Barry Weijers moest ook eerst stoppen in groep 1 en ging naar groep 2. Jaar erop promoveerde hij weer naar groep 1 omdat ze het toch maar afgeschaft hebben omdat je zulke toppers niet kunt missen in groep 1 op het veld. Als ik denk welke collega uit Noord jij bedoeld dan werd deze collega niet geblokkeerd hoor, hij is alleen gedegradeerd uit groep 1 en niet omdat hij in groep 1 in de zaal floot.

Klik hier om een PB te sturen naar het team jeugdscheidsrechter.nl

07 okt 2009, 11:45
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
Pultrum schreef:
Dit geld voor teams die al in de Topdivisie actief waren, promoveer je vanuit de 1e Divisie dan krijg je als vereniging 1 jaarlang dispensatie om e.e.a. te kunnen regelen.

Beste Pultrum,

Ik weet niet zo heel veel van zaalvoetbal maar is het niet zo dat er tussen de topdivisie en de 1e Divisie nog zoiets als een eredivisie is? Ik neem dan ook aan dat je het over 'promotie vanuit de eredivisie' hebt mbt die dispensatie?

Overigens heb ik mij laten informeren en blijken er wel degelijk spelers te zijn, die topdivisie zaal en categorie-a veld combineren!

Sportgroetend Indian Jerry

Laatst bijgewerkt door Indian Jerry op 07 okt 2009, 12:13, in totaal 1 keer bewerkt.

07 okt 2009, 12:12
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht 
Je hebt helemaal gelijk Indian Jerry, moet natuurlijk zijn vanuit eredivisie, had de info van de knvb site gehaald, maar blijkt nu dan weer achterhaald te zijn, zowel voor spelers als ook voor de scheidsrechters.
Misschien dat het komt omdat er niet meer perse op de zaterdagavond gespeeld hoeft te worden, op vrijdagavond zaalvoetbal en zondags veld lijkt me ook prima te combineren, vind dat de keuze bij spelers en scheidsrechter hoort te liggen en niet bij de KNVB.

Geniet van je hobby.

Twitter Fryskereferee

Laatst bijgewerkt door Pultrum op 07 okt 2009, 13:21, in totaal 1 keer bewerkt.

07 okt 2009, 13:20
Profiel ICQ WWW
Assistent-Scheidsrechter

Bericht Re: veld en zaalvoetbal
Duitsland waarschijnlijk, dan pas revanche voor de 3-0 nederlaag.
ทางเข้า sbo

15 jan 2016, 10:05
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht Re: veld en zaalvoetbal
Aldowin schreef:
Duitsland waarschijnlijk, dan pas revanche voor de 3-0 nederlaag.
ทางเข้า sbo

Heb je je zolder opgeruimd?

15 jan 2016, 17:13
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]