Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 12 dec 2018, 12:37

Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Wangedrag PSV "supporters" 
Auteur Bericht
Scheidsrechter op A-lijst

District: West I
Groep: F,E,D
Bericht Wangedrag PSV "supporters"
Volgens mij heeft iedereen wel de beelden gezien die voor zichzelf spreken.
Maar ik ben benieuwd naar jullie mening en welke straf er moet komen voor deze walgelijke barbaren!!! ( degene die zich niet konden gedragen he ) en of er een straf moet volgen voor PSV als club?
Ik ben simpel, deze mensen horen niet in deze maatschappij en zouden zelf in de bijstand moeten zitten of nog beter gewoon helemaal niks hebben kijken of ze er dan nog om kunnen lachen stel gekken.
Daarbij vind ik 5 daagjes in een politiecel wel de minste straf en een boete meegeven van €500000 hebben ze zelf ook geen cent te makken en kunnen ze ervaren hoe erg dat is.

En voor de mensen die vinden dat je dit soort mensen geen mongolen mag noemen, nou na dit vind ik dit soort mensen eerder thuis horen in een psychiatrische inrichting dan wie dan ook.

Laat dit soort mensen geen voetbal meer in de woord nemen, het is gewoon een SCHANDE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Rood: 01
Strafschop: 10

17 maart 2016, 23:38
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht Re: Wangedrag PSV "supporters"
Wat is er mis met geld geven aan bedelaars....? :( :roll: :x

Ik schaam me hier voor. Ik denk alleen -helaas- niet dat ze strafrechtelijk iets verkeerd hebben gedaan? Dat ze alle fatsoensnormen hebben overtreden en mensonterend bezig waren staat buiten kijf. Vernederen, beledigen, uitlachen, geld verbranden, met geld gooien: zeg het maar Giovanni.... Wat zou jouw aanklacht zijn?

18 maart 2016, 06:04
Profiel
Pierluigi Collina

District: Oost
Misschien gek, maar die bedelaars hadden natuurlijk ook gewoon de andere kant op kunnen lopen als zij zich onteerd en vernederd hadden gevoeld.
Daarnaast moet je de spaanse overheid ook verantwoordelijk houden voor het feit dat het schijnbaar normaal en geaccepteerd is in een beschaafd land dat er bedelaars op de pleinen rondhangen.
Tenslotte zijn er ook beelden waarop vrouwen vragen om een glas bier over zich heen gegoten te krijgen in ruil voor geld.

Hiermee praat ik het gedrag op zich niet goed, maar breng wel even wat nuance aan in het geheel.

https://www.facebook.com/pjtuil

18 maart 2016, 07:09
Profiel WWW
Pierluigi Collina

Even voor dat de wereldverbeteraars en Feyenoord aanhangers weer van zich laten spreken.

Om te beginnen. Er zijn geen vernielingen aangericht, geen historische monumenten en gebouwen afgebroken. Geen vechtpartijen.

De filmpjes die jullie te zien krijgen op de sociale media zijn geknipt en geplakt. Laten de aanleiding niet zien en willen mensen doen geloven dat een grote groep aanhangers van PSV zich heft lopen misdragen. Het filmpje met een over een zwerver plassende supporter heeft zelfs helemaal niets met de zaak te maken.

De waarheid ligt wat genuanceerder. De bedelaars die jullie op het filmpje zien zijn op andere dagen een pest voor de Madrileense binnenstad. Ongrijpbaar voor de politie (want Roma en dus discriminatie). Ze zijn verantwoordelijk voor straatroven en het lastig vallen van toeristen. Het zijn geharde criminelen. Ook afgelopen dinsdag. De bedelaars hadden van de vele supporters al geld gekregen. Waren door de politie al een paar keer vriendelijk verzocht te vertrekken maar bleven irritant terugkomen en bedelen om geld. Ook als je rustig je biertje zat te drinken bleven ze hinderlijk (en onwelriekend ruikend) langs je tafeltje staan. More money, more money.
Het idee om het geld dan maar zo ver mogelijk van je tafeltje af te gooien is dan zo geboren. Netjes? Nee! Maar de bedelaars hoeven er natuurlijk niet achteraan te rennen.
Opdrukken. Netjes? Nee. Maar de bedelaars hoeven er natuurlijk ook geen gehoor aan te geven.

Dus voordat er hier weer ongenuanceerd wordt geroepen dat er barbaren rond hebben gelopen uit Eindhoven. Nee. Barbaren zijn supporters die de binnenstad van Rome vernielen. Barbaren zijn supporters die bij een kampioensfeest hun Eigen binnenstad niet eens meer inmogen om feest te vieren.

En alle aandacht die hier nu nog aan wordt geschonken is total overdreven.

18 maart 2016, 10:27
Profiel WWW
Pierluigi Collina

District: Zuid 1
Mooi vewoord eric door nuancering aan te brengen. Wat ik mooi vond was dat psv zelf heel snel afstand deed van het gedrag van het groepje supporters. Maarrrrr ben niet volledig met je eens eric. Ben zelf heel vaak in madrid gweest ben ook tijdens atletico madrid-galatasaray in madrid geweest op diverse pleinen en terasjes. Ben met de kerst in madrid geweest waar veel bedelaars ook afkomen. Overlast heb ik niet gehad of gezien. Je kan de bedelaars ook op een fatsoenlijk manier afwijzen.

Om het gedrag van die supporters aan gehele psv fans te correleren vind ik te ver gaan. Wat ik erg vind is het gedrag van die paar gekken, maar helaas wordt hierdoor voetbal weer negatief belicht.. terwijl we met zijn allen op een positieve manier genieten en zullen blijven genieten..

ZVG 2 - ESZVV Totelos 1, 05-10-2018
Cromwiel 1 - Prinsland 1,12-10-2018
Botafogo 1 - DZV/Biggelaar en Zn 1, 02-11-2018

18 maart 2016, 12:36
Profiel WWW
Pierluigi Collina

Is Eric mss PSV supporter..... :roll:

18 maart 2016, 17:19
Profiel
Pierluigi Collina

District: West II
Harun52 schreef:
Mooi vewoord eric door nuancering aan te brengen. Wat ik mooi vond was dat psv zelf heel snel afstand deed van het gedrag van het groepje supporters. Maarrrrr ben niet volledig met je eens eric. Ben zelf heel vaak in madrid gweest ben ook tijdens atletico madrid-galatasaray in madrid geweest op diverse pleinen en terasjes. Ben met de kerst in madrid geweest waar veel bedelaars ook afkomen. Overlast heb ik niet gehad of gezien. Je kan de bedelaars ook op een fatsoenlijk manier afwijzen.

Om het gedrag van die supporters aan gehele psv fans te correleren vind ik te ver gaan. Wat ik erg vind is het gedrag van die paar gekken, maar helaas wordt hierdoor voetbal weer negatief belicht.. terwijl we met zijn allen op een positieve manier genieten en zullen blijven genieten..

@Harun.
Als je naar Atletico-Galatasaray bent geweest dan weet je dat de Spaanse politie het geen probleem vindt om bij het minste geringste de knuppel te pakken en de uit-supporters een "lesje" te leren???

Met andere woorden: Wat de PSV-supporters daar hebben gedaan is door de politie niet gezien als "barbaarsheid" of i.d.. Anders hadden ze wel opgetreden. Het wordt dan ook m.i. weer behoorlijk opgeblazen door de media. Lekker makkelijk om voetbal-supporters een "stempel" te geven van "schoften en barbaren"…..

En @Ericzelf:
Je opmerking over Feyenoord-supporters slaat helemaal nergens op……
Die "barbaren" waar jij op doelt, die hun eigen binnenstad slopen, waren geen Feyenoord-supporters maar groepen, hoe zeg ik dat netjes?, "medelanders" die het kampioensfeest als excuus gebruikten om eens fijn "proletarisch te winkelen"…… De echte supporters vierden feest en gingen op tijd naar huis (toen de politie de boel begon te "provoceren" en hierop werd gereageerd waardoor de boel escaleerde…..)
Ik zeg niet dat het allemaal de schuld van de politie is, maar feit is dat de politie de kunst van provoceren wel tot in de puntjes beheerst :wink:
Maar dat is een andere discussie….

18 maart 2016, 18:02
Profiel
Pierluigi Collina

E.S. ik weet niet over welk Feyenoord-kampioenschap jij het hebt (wanneer ben je geboren :roll: ) maar Eric heeft het over de fonteinslopers in Italië. Die waren écht niks aan het vieren.

Laatst bijgewerkt door Wouter op 19 maart 2016, 12:37, in totaal 1 keer bewerkt.

18 maart 2016, 22:22
Profiel
Pierluigi Collina

Wouter schreef:
E.S. ik weet niet over wel Feyenoord-kampioenschap jij het hebt (wanneer ben je geboren :roll: ) maar Eric heeft het over de fonteinslopers in Italië. Die waren écht niks aan het vieren.

@Wouter:
Lees dan het stukje van Ericzelf nog maar eens een keertje door..... Hij heeft het over Rome en over "barbaren" die hun eigen binnenstad slopen na een kampioensfeest......

Waarschijnlijk baseert Ericzelf zich op de (zwart-wit) beelden en het Polygoonjournaal die hij heeft gezien over het laatste kampioenschap van Feyenoord (ik zal de "grap" zelf maar maken :wink: ) maar ik was er zelf bij.......
Ik spreek dus uit eigen waarneming..... De rol van de politie bij deze rellen was (ook) niet "fraai".
Het begon als een groot feest maar eindigde in 1 grote veldslag....

En wat betreft Rome (daar ben ik niet bij geweest...):
Ik heb van mensen, die er wel geweest zijn, heel andere verhalen gehoord dan wat er in de media naar buiten is gebracht..... Laat ik het zo zeggen: de politie in Rome had het ook anders kunnen aanpakken....

19 maart 2016, 08:54
Profiel
Pierluigi Collina

E.S., betrap ik jou daar op een foutje? Twee soorten barbaren worden nu door jou op een hoop geveegd.
Ericzelf heeft het over barbaren die de binnenstad van Rome vernielen EN barbaren die die bij een kampioensfeest hun Eigen binnenstad niet eens meer inmogen om feest te vieren

19 maart 2016, 10:54
Profiel WWW
Pierluigi Collina

pjee schreef:
E.S., betrap ik jou daar op een foutje? Twee soorten barbaren worden nu door jou op een hoop geveegd.
Ericzelf heeft het over barbaren die de binnenstad van Rome vernielen EN barbaren die die bij een kampioensfeest hun Eigen binnenstad niet eens meer inmogen om feest te vieren

Je hebt gelijk, Pjee....
Ik haal Hannibal (of waren het Asterix en Obelix) en Feyenoord-supporters door elkaar :wink:

19 maart 2016, 23:20
Profiel
Scheidsrechter op A-lijst

District: West I
Groep: F,E,D
Ten allereerste, is zo jammer dat dit gebeurde terwijl de wedstrijd o zo goed was van de zijde van PSV, helaas is dit een vlek op die fantastische prestatie.
Wel begint het mij steeds meer op te vallen dat er gedaan wordt alsof dit normaal is, terwijl het mij onmenselijk lijkt anderen zo te vernederen die het wat minder hebben en hoe er omgegaan is met die mensen ( die zich geen supporter mogen noemen ) door sommige is naar mijn mening zeer respectloos. Bedelaars kunnen irritant zijn, maar om je zo te laten gaan vind in ontoepasselijk en niet zoals het hoort, als je iemand vervelend vind kan je ook gewoon ergens anders wat drinken, want ruimte is er genoeg in Madrid ( net zoals er genoeg bars en kroegen zijn ).
Verder vind ik een fontein slopen minder erg als een mens vernederen, want een fontein kan je vervangen en mensen die iets naars meemaken kunnen daar hun hele leven aan denken en dus kan de schade veel groter zijn, daarbij vind ik het beter als je spullen sloopt dan dat je mensen kleineert die het al zeer slecht hebben ( ik praat beide niet goed!!! even ter duidelijkheid!!! ) dat is veel erger mensen zijn namelijk niet te vervangen.
Ik vind dat deze mensen moet worden opgespoord en net zoals elke "fan" een fikse straf verdiend, want laten wij het voetbal kapot maken of laten we zien dat voetbal niet kapot te maken is, ik zeg het laatste.
Verder vind ik dat dit soort kanaries niet thuis horen in een voetbalstadion, maar op de bank zodat er geen rottigheid uit te halen is, en laten melden op het politiebureau als de wedstrijd begint en als die niet komt opdagen dan maar ophalen en een celnacht.

Verder hoop ik dat dit het laatste incident zal zijn.

Verder Eric, feyenoord-fans zijn makkelijk te onderscheiden, wij hebben altijd de gele rubberen bananen mee, dat moet je toch wel weten :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Rood: 01
Strafschop: 10

20 maart 2016, 23:12
Profiel
Pierluigi Collina

Eigenlijk is het wel een mooie discussie.
Enkele PSV aanhangers gooien muntjes naar bedelaars en laten deze voor wat geld opdrukken.
Moreel verwerpelijk. En PSV en de Nederlandse Regering wentelen zich in excuses richting Spanje om het gedrag van enkele supporters.

Maar waar de discussie niet over gaat wordt angstvallig stilgehouden.
Spanje. Lid van de EU en NATO is schijnbaar niet in staat een grote groep zwervers - in dit geval Roma zigeuners waar daar gaat het om - te huisvesten en onder menswaardige omstandigheden te huisvesten en te onderhouden.
Spanje wordt door dit incident heel pijnlijk met de neus om feiten gedrukt waar ze helemaal niet op gedrukt willen worden.

In Spanje, Italie en Frankrijk worden deze mensen met de nek aangekeken. Als vuil behandeld en staan buiten de maatschappij.
(Wat daar de orozaak van is laten we even in het midden maar (wiki: Roma hechten traditioneel weinig waarde aan onderwijs. Hun taal, het Romani, is een spreektaal zonder schriftelijke traditie. Lezen en schrijven worden daarom niet belangrijk geacht.[bron?] Nog altijd is het schoolverzuim onder Roma bijzonder hoog. Zij nemen nauwelijks deel aan het middelbaar onderwijs. De scholingsgraad onder de Roma is dan ook zeer laag, het analfabetisme bijzonder hoog).

Het opblazen van het muntjes incident is in mijn ogen niets anders dan het opzichtig verkappen van een heel groot problem.

21 maart 2016, 12:18
Profiel WWW
Pierluigi Collina

Ericzelf schreef:
Eigenlijk is het wel een mooie discussie.
Enkele PSV aanhangers gooien muntjes naar bedelaars en laten deze voor wat geld opdrukken.
Moreel verwerpelijk. En PSV en de Nederlandse Regering wentelen zich in excuses richting Spanje om het gedrag van enkele supporters.

Maar waar de discussie niet over gaat wordt angstvallig stilgehouden.
Spanje. Lid van de EU en NATO is schijnbaar niet in staat een grote groep zwervers - in dit geval Roma zigeuners waar daar gaat het om - te huisvesten en onder menswaardige omstandigheden te huisvesten en te onderhouden.
Spanje wordt door dit incident heel pijnlijk met de neus om feiten gedrukt waar ze helemaal niet op gedrukt willen worden.

In Spanje, Italie en Frankrijk worden deze mensen met de nek aangekeken. Als vuil behandeld en staan buiten de maatschappij.
(Wat daar de orozaak van is laten we even in het midden maar (wiki: Roma hechten traditioneel weinig waarde aan onderwijs. Hun taal, het Romani, is een spreektaal zonder schriftelijke traditie. Lezen en schrijven worden daarom niet belangrijk geacht.[bron?] Nog altijd is het schoolverzuim onder Roma bijzonder hoog. Zij nemen nauwelijks deel aan het middelbaar onderwijs. De scholingsgraad onder de Roma is dan ook zeer laag, het analfabetisme bijzonder hoog).

Het opblazen van het muntjes incident is in mijn ogen niets anders dan het opzichtig verkappen van een heel groot problem.

Spijker….. Kop….. Eric

21 maart 2016, 17:51
Profiel
Pierluigi Collina

Ben dus niet de enige die kanttekeningen plaatst bij de berichtgeving hier over.

Had toch iets meer politiek correct geleuter verwacht. In zoverre politiek en correct samen kan gaan
Politiek corrupt lijkt meer voordelen hand te liggen.

22 maart 2016, 17:17
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ]