Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 mei 2018, 11:49

Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Strafzaak Vilhena 
Auteur Bericht
Scheidsrechter op A-lijst

District: West I
Groep: F,E,D
Bericht Strafzaak Vilhena
Hoi allemaal,

Woensdag was de uitspraak van de beroepscommissie tegen Vilhena 2+1

Wel heb ik zo mijn vragen over de procedure en uitwerking van deze zaak.

Eerst vind ik het gek dat de aanklager een verklaring van de scheidsrechter buiten beschouwing wil laten. Mag dit überhaupt wel?

Daarnaast vind ik het raar dat de scheidsrechter zegt het met geel bestraft zou hebben en dat niet wordt overgenomen door de aanklager en de commissie.

Op zich vind ik dit wel een terechte strafmaat voor een actie waarbij je bewust het risico neemt om een tegenstander te raken met jouw elleboog.

Maar dit is naar mijn mening wel competitievervalsing, mede omdat vilhena wel 2 belangrijke wedstrijden heeft kunnen spelen. Kan er niet direct door 3 onafhankelijke juristen uitspraak worden gedaan in zo'n geval

Rood: 01
Strafschop: 10

31 maart 2017, 08:51
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht Re: Strafzaak Vilhena
Citaat:
Eerst vind ik het gek dat de aanklager een verklaring van de scheidsrechter buiten beschouwing wil laten. Mag dit überhaupt wel?
Daarnaast vind ik het raar dat de scheidsrechter zegt het met geel bestraft zou hebben en dat niet wordt overgenomen door de aanklager en de commissie.

Buiten beschouwing laten en niet overnemen is volgens mij hetzelfde.
Wat een scheidsrechter ZOU HEBBEN beslist doet niet ter zake: hij heeft het niet gezien, vandaar de straf op basis van TV-beelden.

Citaat:
Op zich vind ik dit wel een terechte strafmaat voor een actie waarbij je bewust het risico neemt om een tegenstander te raken met jouw elleboog.

Eens

Citaat:
Maar dit is naar mijn mening wel competitievervalsing, mede omdat vilhena wel 2 belangrijke wedstrijden heeft kunnen spelen.

Hmmm... de belangrijkste wedstrijd tegen Ajax speelt hij nu niet mee. Als hij direct zou zijn geschorst voor 2 wedstrijden had hij wel mee kunnen doen... Misschien was dat dan ook wel competitievervalsing...

Citaat:
Kan er niet direct door 3 onafhankelijke juristen uitspraak worden gedaan in zo'n geval

Op zondagavond bedoel je? :wink: Nee, de reden dat dit wat langer duurde is mij onbekend. Hoewel lang... ik heb ook wel eens een zaakje voor de rechter laten komen, dat duurde vele maanden :D

31 maart 2017, 10:59
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 2 berichten ]