Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 okt 2017, 00:07

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Aanstellingen etc Ivy 
Auteur Bericht
Pierluigi Collina

District: Oost
Bericht Aanstellingen etc Ivy
2-9-2017 15:15 uur DVC'26 jo15-3 - Terborg jo15-1 (3e klasse) 0-11 (0-5), geen kaarten
Lekker weertje, niet te warm, niet te koud, droog vooral. 1e jaars thuisteam in deze bekerwedstrijd absoluut niet opgewassen tegen een goed op elkaar ingespeeld 2e jaars team.
Geen onvertogen woord gevallen. Hoewel, ik liep naar de achterlijn omdat het een hoekschop was, hoor ik opeens geschreeuw achter me, dus ik kijk om, ligt er een verdediger op de grond. Die claimt pootje gehaakt te zijn door een aanvaller. Ik heb niks gezien, de wedstrijd was daarvoor (en daarna) ook heel vriendelijk, dus ik neem positie in op de achterlijn. Zie ik die verdediger met een heel agressief gezicht wat op ontploffen staat naar die aanvaller toelopen en er achter gaan staan (beiden op de doellijn). Aangezien ik dat gezicht héél goed ken (het was mijn eigen zoon) heb ik hem onmiddellijk luid en duidelijk gemaakt dat als hij ook maar íets zou doen hij een kaart zou krijgen. Klaar, gelukkig :)

9-9-2017 15:15 uur DVC'26 mo17-1-GVA mo17-1 (hoofdklasse)
16-9-2017 15:15 uur DVC'26 mo17-1-Westervoort mo17-1 (hoofdklasse)
23-9-2017 15:15 uur DVC'26 jo15-3 - Concordia jo15-2 (3e kl.)
30-9-2017 DVC'26 mo17-1 - SDV Barneveld mo17-1 (hfd kl.)

Nog maar 3 kinderen op voetbal, oudste zoon is gestopt. Resterende drie allemaal thuistijd 15:15 uur... :roll: Voor jo15-5 van mijn jongste een andere vaste scheids gevonden, de andere twee vooralsnog gelukkig om en om thuis.

05 sep 2017, 19:47
Profiel
Pierluigi Collina

Bericht Re: Aanstellingen etc Ivy
9-9-2017 15:15 uur DVC'26 mo17-1-GVA mo17-1 (hoofdklasse-1e klasse) 2-2 (0-2), kaartloos

Een goed middenveld en aanval, maar een dramatische verdediging van de thuisploeg zorgt voor een 0-2 achterstand bij rust voor hun. 1e blunder, 9e minuut, bal wordt de 16 ingespeeld, verdediger zwaait voet naar achter en raakt hem zo onbenullig dat de bal achter de eigen keeper het doel in rolt. De 2e blunder is nog groter, in de 33e minuut een vrije trap op zo'n 25 meter van het doel. Aanvaller schiet, het wordt een rollertje richting doel (in ieder geval wél op doel :!: ), de verdediger zwaait weer haar voet naar achter, haalt uit, mist de bal volledig en de bal rolt in de verre hoek langs de keeper op het doel in...

In de tweede helft herpakt de thuisploeg zich, gesteund door de harde wind de voor hun goede kant op. Flinke regenbui er overheen, buuh.
Het resulteert in de 43e minuut in een doelpunt, waar een handsbal van de aanvaller aan vooraf gaat. Ik beoordeel deze als niet opzettelijk: er wordt gesprongen op de rand 16, wat duwwerk erbij van de verdediging. De aanvaller komt veel hoger, maar raakt enigszins uit balans, waarbij de bal heel licht de haar omhoog gestoken arm toucheert, alvorens de bal voor haar voeten valt en ze beheerst scoort. Gemopper natuurlijk, en ik kan het ergens wel begrijpen. De 2-2 valt in de 70e minuut, na afloop vonden de meesten het gelukkig een mooie gelijkopgaande pot en was men tevreden.

10 sep 2017, 11:19
Profiel
Pierluigi Collina

16-9-2017 15:15 uur DVC'26 mo17-1-Westervoort mo17-1 (hoofdklasse) 1-2 (0-2) kaartloos
Westervoort... ik heb wel vaker moeite met de mentaliteit van clubs uit dat dorp. Ook nu weer een hoop, totaal onnodig, gemopper en weinig respectvol gedrag. Een coach die na amper 10 minuten roept, nadat ik een speelster aangeef dat ze haar mondje dicht moet houden "je maakt het er zelf naar"... Terwijl er nog amper iets aan de hand is geweest, dus kennelijk gebaseerd op 1 handsbal situatie (die ik niet, maar zij kennelijk wel, als strafbaar kenmerkte), nota bene ergens op het middenveld. Dan weet je het wel...

Nou ja, tweede helft was dat gelukkig een stuk minder, het verpest toch altijd mijn eigen plezier een beetje. Qua voetbal, mijn dochter zat geblesseerd op de bank, weer hetzelfde bij DVC: een goede as, maar een matige verdediging, wat ook nu weer resulteerde in een tegendoelpunt door een persoonlijke fout.

17 sep 2017, 20:37
Profiel
Scheidsrechter op A-lijst

Groep: startersgroep
Heel herkenbaar bij damesvoetbal.
Absoluut niets ten nadele daarvan, de prestaties ook in Nederland worden steeds beter,
en bijvoorbeeld bij onze club zijn pakweg meisjes -15 zeker nog zo goed als zeg eens het 2e of 3e van de jongens.
Maar op het allerlaagste niveau zijn de vrouwen senioren gewoon nog minder dan het herenvoetbal.
Knulliger voetbal en met name de ongelukkige bal tegen de hand komt gewoon erg vaak voor.

Ook ik liet dat vaker doorgaan dan de andere aanwezigen op het veld, althans minimaal elf daarvan, graag terugzagen.
En ook vaak klagen daarna.

18 sep 2017, 00:15
Profiel WWW
Pierluigi Collina

23-9-2017 15:15 13:00 uur DVC'26 jo15-3 - Concordia jo15-2 (3e kl.) 0-5 (0-1), 1 gele kaart thuisteam

Wedstrijden van dit team, met middelste zoon erin, zijn toch verplaatst naar 13:00 uur. Mooi, kan ik mij jongste in de jo15-5 ook nog eens thuis zien spelen. Althans, vandaag niet, hij was geblesseerd.. :roll:
Omdat ik als scheidsrechterscoördinator de scheidsrechters ook minimaal 1 maal per seizoen wil begeleiden was het geluk daarvan dat ik dat nu mooi kon doen om 15:00 uur, na mijn eigen wedstrijd. De scheidsrechter die de jo15-5 altijd fluit is alleen nogal een eigenwijze, een vader van één van de spelers, zo één van "ach die paar keer dat ik fluit, ik ga geen tenue aantrekken hoor, mss dat ik wel een trainingsbroek aantrek maar meer niet" en "kaarten? Nee joh, die heb ik niet nodig". Afijn, ik zag al dat zelfs dat ook vandaag weer teveel gevraagd was, dus weer in spijkerbroek en dus had ik weinig zin om hem van feedback te voorzien op zijn verdere prestaties.
Zo'n man niet laten fluiten? Klopt, heb ik zelf ook liever niet nu we het allemaal een beetje naar een hoger niveau willen tillen. Maar ja, al 4 van de 9 wedstrijden zonder scheidsrechter, dan moet je toch íets. Zelf was ik eigenlijk ook te ziek om te fluiten, waardoor mijn eigen wedstrijd al een wandelwedstrijd werd. Niet zoals ik het zelf wil, maar ja, ook hier beter iets dan niets helaas soms.

En uiteraard blijkt later dat juist die wedstrijd ontspoort is, voortijdig gestaakt na ruzie tussen twee spelers en een hoop gescheld... Tja...

Over de wedstrijd die ik zelfs wél aan het volgen was vanwege de scheidsrechter één ding: 15 minuten voor tijd een speler van de uitploeg die met twee voeten vooruit een situatie in komt springen, vol op de voeten van een tegenstander. Direct rood, geen twijfel over mogelijk, al riep de uitcoach wel direct "is dat nou niet een beetje overdreven?" Nee dus, maar uiteraard, vast herkenbaar, in de commissiekamer zitten we het mDWF in te vullen, komt dezelfde coach binnen met het verzoek om de kaart er niet op te zetten. "Helaas coach, hij staat er al op, zo doen wij dat hier". Hij loopt tierend weg, om 5 minuten later opgevolgd te worden door coach nr 2, die hetzelfde vraagt. Zelfde antwoord, plus: "vond u de rode kaart niet terecht dan?" "Jawel, dat wel"..... zucht, wat doe je hier dan?!

Mijn eigen wandeltempo wedstrijd: vorige week in de beker dezelfde wedstrijd, maar dan in Wehl. Toen 7-0, nu dus 0-5 verlies voor DVC. Eén opmerkelijk moment: 64e minuut, keeper en aanvaller in duel, keeper wint, spelers liggen op elkaar. Aanvaller trekt zijn been onder de keeper vandaan, dat is nogal een opgewonden standje soms, dus er is wat irritatie. Als beide spelers staan en de aanvaller wegloopt geeft de keeper hem een licht schopje tegen de kuit aan. Hoop kabaal van de ouders van de uitploeg die er vlakbij staan, maar dat hoeft niet want ik heb het zelf ook gezien. Gezien de hele lage intensiteit geef ik hem hier geel voor en uiteraard een strafschop tegen. Niemand moppert..

25 sep 2017, 13:42
Profiel
Pierluigi Collina

30-9-2017 DVC'26 mo17-1 - SDV Barneveld mo17-1 (hfd kl.) Afgelast ivm overvloedige regen. Vond ik niet zo erg, hele week ziek geweest.

30 sep 2017, 23:47
Profiel
Pierluigi Collina

vrijdagavond 7-10-2017 19:00 uur een verschoven wedstrijdje: DVC'26 JO15-5 - Angerlo Vooruit JO15-3G 3-5 (1-1), kaartloos

De zelf ook nog puntloze thuisploeg dacht hier de punten wel van te kunnen pakken, Angerlo was ook nog zonder punten en het doelsaldo nog vele malen slechter. Maar ja, als je dan de wedstrijd verplaatst naar vrijdagavond dan weet je al dat er nog wat andere spelers meekomen. De spits, zeer technisch en duidelijk niet thuishorend in dít team, maar ws in de JO15-1, bleek dan ook een te groot obstakel om de punten thuis te houden. Het ging, door de kwaliteit van de rest van de spelers, nog wel verbazend redelijk gelijk op, maar uiteindelijk waren de gasten toch echt te sterk. Verder geen bijzonderheden.

's Avonds naar bed en om 12:00 uur de volgende ochtend wakker schrikken :shock: Shit, om 13:00 uur de volgende wedstrijd :lol:
Snel de spullen pakken en naar de club, zo voelt het net alsof ik 2 wedstrijden achter elkaar fluit... :wink:

zaterdagmiddag 8-10-2017 13:00 uur DVC'26 JO15-3 - DZC'68 JO15-3 0-5 (0-2), 1 gele kaart uitploeg
Ook deze thuisploeg is nog puntloos en dat zal ook nog wel even blijven. Op 2 na een volledig 1e jaars team in de 3e klasse is minimaal 1 klasse te hoog.
Een zeer eenzijdige eerste helft wordt gevolgd door een iets meer gelijk opgaande 2e helft, maar qua doelpunten was het andersom.
Veel vasthouden over en weer, een nou niet echt op 1 lijn lopende grensrechter van de thuisploeg (maar door het spelbeeld kon ik dit zelf makkelijk opvangen) en één bijzonder voorval, in de 69e minuut.
Er is eindelijk een doorbraak van de spits van de thuisploeg, hij gaat op zo'n 15 meter van de 16 alleen op het doel af, een verdediger sprint mee, aan weerszijden van het veld ook twee mee terug sprintende verdedigers, op gelijke hoogte maar ver aan de zijkant dus toch op redelijk verre afstand.
De verdediger houd overduidelijk vast, de spits kan niet verder, dus ik fluit. Tja, splitsecond overweging. 69e minuut, wedstrijd is gespeeld, aard van de overtreding. Het is gewoon rood natuurlijk, spelregeltechnisch, maar mijn beslissing is geel. Die geef ik hem, met de uitleg dat het ook rood had kunnen zijn, eigenlijk ook had moeten zijn. Hij begrijpt het. Na afloop komt er nog een medespeler naar me toe die me vraagt waarom ik geel gaf. Het "had immers 1 minuut voor tijd geen invloed meer op de wedstrijd". Grappige interpretatie :wink: , ik geef aan dat dat op zich niet uitmaakt, maar dat hij eigenlijk rood had kunnen krijgen. De inmiddels aan komen lopen grensrechter van het team beaamt dat en geeft me een hand, iedereen is tevreden zo en ik houd mezelf maar voor dat de volgende tegenstander van DZC'68 het ook niet erg vind dat ik dit zo afgehandeld heb... :roll:

09 okt 2017, 18:42
Profiel
Pierluigi Collina

District: West II
Oh oh oh, Ivy...... Wat ben je weer aan het marchanderen geweest zeg.... :wink:
Geel geven ipv rood???
NB. en dan ook nog melden op dit forum..... Je weet toch? Dan word je "afgeslacht" :wink:

Maar.... je hebt gelijk hoor, ik had hetzelfde gedaan (oeps, wat zeg ik nou? :wink: )

Groet
E.S.

11 okt 2017, 10:18
Profiel
Pierluigi Collina

haha, beter dan rood geven en dan koffie over het formulier heen gooien, toch??? :wink:

11 okt 2017, 19:31
Profiel
Pierluigi Collina

District: West II
Ivy schreef:
haha, beter dan rood geven en dan koffie over het formulier heen gooien, toch??? :wink:

:D Tegenwoordig gooi ik geen koffie meer over het formulier hoor :wink:
Dan kan ik gelijk mijn telefoon of iPad in de prullenbak gooien :roll:

12 okt 2017, 15:05
Profiel
Pierluigi Collina

Zaterdag 14-10-2017 15":15 uur DVC'26 MO17-2 - DVV MO17-1 1-7 (1-3), kaartloos
Een ingelast potje voor mij, ik had tijd en er was niemand beschikbaar, de eigen kids waren vrij (in ieder geval van eigen team, dochterlief heeft zondag met VR2 meegedaan en die hadden al een scheids, anders had ik mijn debuut wellicht wel gemaakt bij de senioren :wink: ) of speelden in de ochtend uit. Ondanks de uitslag ging het nog redelijk heen en weer, het zonnetje scheen volop en het was dus best warm pfff. Verder niets spannends..

's ochtends gevlagd bij de jo15-3, uit, daar stond een scheids die alles volgens het boekje deed, niet echt jong meer, maar wel nieuw zo te zien. Hij floot niet verkeerd, maar waar de broek -figuurlijk gelukkig- wel even van afzakte was het volgende: aanvaller en verdediger starten een loopactie op een bal die over de verdediger heengaat. Ze zijn er vrij snel, ik vlag, want de aanvaller stond buitenspel. Schreeuwt die scheidsrechters naar mij: je moet voortaan eerder je vlag omhoog steken, direct bij spelen! :roll: Ik heb maar even teruggeroepen dat ik dat dus niet ging doen en waarom niet. Scheidsrechter stond in de rust met de scheidsrechterscoördinator te praten, ben daar even naar toegelopen en daar had hij gelukkig al gehoord dat ie het bij het verkeerde eind had. Ach, alle begin is lastig :wink:

15 okt 2017, 13:49
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]