Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2018, 15:54

Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Aanstellingen Mike Sterk '16-'17 
Auteur Bericht
Pierluigi Collina

Bericht Re: Aanstellingen Mike Sterk '16-'17
devil mike schreef:

Achteraf gezien liep ik in het veld en bij de vrije trap waar de goal uit viel, keek ik naar de lijnen van het strafschopgebied om de muur binnen de 16 meter te zetten. Wat bleek, die lijn was dus echt niet te zien. Ik had dat veld echt nooit goed mogen keuren. Goed leermoment voor de volgende keer dus. Ik ben gewend op kunstgras te fluiten, dus dan let je daar natuurlijk minder op. Neemt niet weg dat dat best wel een grote fout van mijn kant was.

Nou, grote fout... je had het inderdaad kunnen zien bij veldcontrole. En bij jeugd is er vaak een andere wedstrijd bezig vóór de jouwe....
Mijn tip zou zijn om in zo'n geval om het veld heen te lopen waar de wedstrijd bezig is, dan HAD je het kunnen zien.

Je kunt dan bijvoorbeeld niet zien of de penaltystip wel precies op 11 meter ligt. Boeit niet echt, bij een strafschop heb je dat zo uitgepast.

23 feb 2017, 14:01
Profiel
Scheidsrechter op B-lijst

District: West II
Groep: Za Jeugd D
devil mike schreef:
04/03/2017 16:15 Capelle JO19-1 - Nieuwenhoorn JO19-1 (competitie, Hoofdklasse)

Even een edit: Met begeleider.

27 feb 2017, 12:12
Profiel
Pierluigi Collina

District: West 1
Groep: JC Za + G Zo
devil mike schreef:
devil mike schreef:

Ik vroeg me even af waarom, maar de begeleider is de nieuwe rapporteur he. :wink:

Omdat scheidsrechter zijn naast een hobby ook een vak is, en vakkennis kun je trainen waarmee je ook je eigen prestaties verbetert.
Like de pagina om op de hoogte te blijven: https://www.facebook.com/scheidsrechtersvak/

27 feb 2017, 12:26
Profiel

MrWrong schreef:
devil mike schreef:
devil mike schreef:

Ik vroeg me even af waarom, maar de begeleider is de nieuwe rapporteur he. :wink:

De begeleider is de nieuwe 'rapporteur' in ons district voor Jeugd F t/m D en Senioren groep I. Is dat in jullie district nou ook zo of niet?

Je krijgt gewoon een begeleidingsformulier, welke volgens mij enigszins vernieuwd is. Bedoeling is dat iedereen die dat wil 2 begeleiders krijgt per seizoen, en dan wordt aan het eind van het jaar de balans opgemaakt. Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe ze dat gaan invullen met de nacompetitie en dus ook met promotie/degradatie, maar zover is het voorlopig nog niet. Voordeel van dit systeem is dat je niet 6 weken op je rapport hoeft te wachten, maar hem vaak de maandag erna al binnen hebt en je wordt bovendien begeleidt, en niet beoordeeld.

Voor de groepen Jeugd F t/m D en Senioren I en G (wij hebben geen H) is bepaald, dat scheidsrechters die niet per se hogerop willen, geen rapporteur (in geval van groep senioren G)/begeleiders krijgen, maar gewoon in hun groep blijven fluiten mits ze de themabijeenkomsten bijwonen. Best bijzonder eigenlijk, aangezien met name de groepen Jeugd D en senioren G toch best wel een aardig niveautje zijn, maar dat zal ongetwijfeld alles te maken hebben met het scheidsrechterstekort.

Als je trouwens een voorbeeld van zo'n formulier wilt zien kan ik er best eentje opsturen naar je.

28 feb 2017, 16:53
Profiel
Pierluigi Collina

Is bij ons precies hetzelfde. En ik heb zo'n formulier he, ben zelf ook begeleider. :wink:

Wel een raar idee dat ik collega's moet gaan beoordelen terwijl ik zelf ook wil promoveren naar JC. Nou ben ik zelf niet zo slecht om mensen express lagere beoordelingen te geven om er zelf beter van te worden. Maar het is toch wel een vreemd idee eigenlijk. Of zou het zo ingeregeld zijn dat je geen andere JD collega's kunt beoordelen?

Omdat scheidsrechter zijn naast een hobby ook een vak is, en vakkennis kun je trainen waarmee je ook je eigen prestaties verbetert.
Like de pagina om op de hoogte te blijven: https://www.facebook.com/scheidsrechtersvak/

28 feb 2017, 17:36
Profiel

Lijkt me heel erg sterk dat je mensen uit je eigen groep kunt gaan beoordelen. Het zou kunnen hoor, maar ik denk dat ze wel twee keer nadenken voor ze dat doen. Bovendien moet je het zelf laten zien en niet van de prestaties van je collega's uitgaan.

28 feb 2017, 17:56
Profiel
Scheidsrechter op A-lijst

MrWrong schreef:
Is bij ons precies hetzelfde. En ik heb zo'n formulier he, ben zelf ook begeleider. :wink:

Wel een raar idee dat ik collega's moet gaan beoordelen terwijl ik zelf ook wil promoveren naar JC. Nou ben ik zelf niet zo slecht om mensen express lagere beoordelingen te geven om er zelf beter van te worden. Maar het is toch wel een vreemd idee eigenlijk. Of zou het zo ingeregeld zijn dat je geen andere JD collega's kunt beoordelen?

Bij rapporteurs is het zo geregeld dat je nooit iemand uit jouw groep kan rapporteren. Ik kan me voorstellen dat dit bij begeleiders precies hetzelfde is.

28 feb 2017, 20:18
Profiel

04/03/2017 16:15 Capelle JO19-1 - Nieuwenhoorn JO19-1 (competitie, Hoofdklasse) Met begeleider.

11/03/2017 10:15 RKAVV JO13-1 - Rijnsburgse Boys JO13-1 (competitie, Hoofdklasse) Redelijk ver onder mijn wedstrijdpakket, maar het idee hierachter is volgens mij het feit dat er in onze groep teveel scheidsrechters zitten als je het vergelijkt met het aantal wedstrijden dat er in totaal in ons wedstrijdpakket zit. Ik keek nog even rond en zag dat er meerdere Jeugd D scheidsrechters waren aangesteld bij wedstrijden uit deze klasse. Nog een mooi detail: De laatste keer dat ik een A-categorie D-wedstrijd (beker niet meegerekend) heb gefloten voor de bond dateert alweer van 2 jaar geleden.

01 maart 2017, 19:20
Profiel

04/03/2017 16:15 Capelle JO19-1 - Nieuwenhoorn JO19-1 (competitie, Hoofdklasse) Uitslag 2-0. 1x T01, 1x B01. Uiterst makkelijke wedstrijd om te fluiten. Geen tot nauwelijks weerstand, prima assistent-scheidsrechters en prima omstandigheden. Het leuke van deze competitie is, dat de nummers 3 t/m 7 zo ongeveer op niet meer dan 3 punten afstand van elkaar staan. Afijn, Nieuwenhoord mistte een hoop spelers, en bij Capelle was juist wel iedereen aanwezig. Aangezien beide ploegen niet veel voor elkaar onder doen gezien de ranglijst, was het dan ook Capelle dat de hele wedstrijd dicteerde. Nieuwenhoorn kon daar alleen wat lange ballen tegenover zetten en was daar allesbehalve succesvol in. Na een afvallende bal werd dan ook op schitterende wijze de 1-0 in de verre hoek geknald van een meter of 25-30, door de rechtsback van Capelle nota bene. De rust werd ook met deze stand bereikt. Veel echte grote kansen creëerde Capelle nu ook weer niet, maar na rust werd het nog wel 2-0. Beide ploegen vonden het toen wel welletjes en speelden eigenlijk de wedstrijd rustig uit.

11/03/2017 10:15 RKAVV JO13-1 - Rijnsburgse Boys JO13-1 (competitie, Hoofdklasse)

06 maart 2017, 14:01
Profiel

11/03/2017 10:15 RKAVV JO13-1 - Rijnsburgse Boys JO13-1 (competitie, Hoofdklasse)

18/03/2017 11:15 Barendrecht JO17-1 - MOC'17 JO17-1 (competitie, 4e Divisie) Wedstrijd uit Zuid I. Barendrecht ligt op de grens met Zuid I, maar ik heb vernomen dat daar meestal scheidsrechters uit West II naar toe worden gezonden. Kan een leuk potje worden, Barendrecht staat bovenaan, MOC'17 staat 4e, maar MOC heeft 2 wedstrijden meer gespeeld dan zowel Barendrecht als de twee ploegen die onder hen staan. Barendrecht heeft 1 punt meer dan de nummer twee, maar ook 1 wedstrijd minder gespeeld.

08 maart 2017, 18:36
Profiel

11/03/2017 10:15 RKAVV JO13-1 - Rijnsburgse Boys JO13-1 (competitie, Hoofdklasse) Uitslag 2-0. Kaartloos. Matige pot voetbal met weinig echt uitgespeelde kansen. De 1-0 was een vrije trap van 30 meter, die de onderkant van de lat schampte en dus gewoon onhoudbaar was voor de keeper, de 2-0 was een frommelgoal waarbij de keeper tegen de aanvaller aanschiet waardoor de bal er in ging. Toch was het wel een leuke pot om te fluiten. Geen gezeik van beide kanten en puur gefocust op het voetbal, zo zou het overal moeten wezen.

18/03/2017 11:15 Barendrecht JO17-1 - MOC'17 JO17-1 (competitie, 4e Divisie)

12 maart 2017, 19:02
Profiel

18/03/2017 11:15 Barendrecht JO17-1 - MOC'17 JO17-1 (competitie, 4e Divisie) Was ziek en ben nog steeds ziek, dus helaas af moeten melden.

19 maart 2017, 20:34
Profiel

25/03/2017 15:00 Zwaluwen JO19-1 - Jonge Spartaan JO19-1 (competitie, Hoofdklasse) Kijken of dat gaat lukken aangezien ik nog steeds ziek ben, maar ik ga er vanuit dat het goed komt. Zwaluwen al eens eerder gefloten dit seizoen, Jonge Spartaan nog niet.

21 maart 2017, 15:04
Profiel

25/03/2017 15:00 Zwaluwen JO19-1 - Jonge Spartaan JO19-1 (competitie, Hoofdklasse) Kijken of dat gaat lukken aangezien ik nog steeds ziek ben, maar ik ga er vanuit dat het goed komt. Zwaluwen al eens eerder gefloten dit seizoen, Jonge Spartaan nog niet.

Ben weer beter dus dat gaat zeker lukken. Voor 1 april helaas geen aanstelling gehad (geen grap, denk ik). Zo heb je dus in 1 seizoen al 4 vrije weekenden gehad :roll: . Kan nog verandering in komen natuurlijk.

22 maart 2017, 13:49
Profiel
Pierluigi Collina

devil mike schreef:

Ben weer beter dus dat gaat zeker lukken. Voor 1 april helaas geen aanstelling gehad (geen grap, denk ik). Zo heb je dus in 1 seizoen al 4 vrije weekenden gehad :roll: . Kan nog verandering in komen natuurlijk.

Kun je niet uitwijken naar West 1? Hier krijg je om de paar weken een mail of je toch niet misschien beschikbaar bent in het weekend voor aanstelling of reservelijst.

22 maart 2017, 13:51
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende