Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2018, 15:30

Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Aanstelling e.d. Ivy 2016-2017 
Auteur Bericht
Scheidsrechter op A-lijst

District: Oost
Groep: startersgroep
Bericht Re: Aanstelling e.d. Ivy 2016-2017
Citaat:
19-11-2016 DVC'26 jo13-3 - Groessen jo13-2 1-3, kaartloos
Niet veel over te vertellen, dus dat doen we dan ook maar niet

Ik ken ze , jongens o13 en dan ook nog de D3. (van 3?)
Kaartloos....heb je uberhaupt tien keer gefloten?
Wel lekkere wedstrijdjes dit, al helpt het ook hier er toch kort op te zitten.

Ik heb daar in de buurt gewoond. DVC is Didam zag ik, even weer opgezocht. Woonde in Etten. Mooie omgeving.

22 nov 2016, 00:22
Profiel WWW
Pierluigi Collina

der Unparteiische schreef:
Citaat:
19-11-2016 DVC'26 jo13-3 - Groessen jo13-2 1-3, kaartloos
Niet veel over te vertellen, dus dat doen we dan ook maar niet

Ik ken ze , jongens o13 en dan ook nog de D3. (van 3?)
Kaartloos....heb je uberhaupt tien keer gefloten?
Wel lekkere wedstrijdjes dit, al helpt het ook hier er toch kort op te zitten.

Ik heb daar in de buurt gewoond. DVC is Didam zag ik, even weer opgezocht. Woonde in Etten. Mooie omgeving.

we hebben 5 D teams + nog 2 meiden D teams, dus helemaal het laagste van het laagste was het niet :lol:
Maar idd hoef je niet vaak te fluiten, of het moet zijn omdat de ingooi verkeerd is... :roll: En kaarten in de D...ik geef sws weinig kaarten, maar in de D al helemaal zelden, ik denk 2 in al die tijd (wel ook een rode, dat dan weer wel, wegens natrappen).

Yep, Didam, idd een mooie omgeving, zeker richting Etten.

23 nov 2016, 19:57
Profiel
Pierluigi Collina

26-11-2016 13:00 uur DVC'26 JO17-4 - Keijenburgse Boys JO17-1GD 2-4 (1-0), 1 maal geel thuis, 1 maal geel uit

Keijenburg bovenaan, zouden bij winst kampioen zijn. Zit ook duidelijk voetbal in bij de gasten. Beide ploegen beginnen heel energiek aan de wedstrijd, er is volop strijd en direct in één van de eerste minuten gaat de spits van DVC er op de middenlijn vandoor. De laatste man (eigenlijk vrouw, een erg fanatieke met bewegelijke armen), is net iets te hinderlijk, ik wacht eventueel voordeel af, dat komt er niet en ik fluit alsnog af. Omdat de spits echt door de laatste linie heenging had ik hier eigenlijk direct geel voor moeten geven, maar dat laat ik na. Het is dan wel heel vroeg in de wedstrijd en de weh=g is nog erg lang (dus rood was het sws niet), maar geel was achteraf gezien wel op z'n plaats geweest.
Maar ja, de wedstrijd gaat verder en bij een volgende uitbraak scoort DVC in de 22e minuut de 1-0. Het blijft allemaal erg fanatiek, de gasten hadden dit niet verwacht. Er wordt dan ook wat gemopperd over fysiek spel bij de thuisploeg, maar zelf doen ze uiteraard niets. Zoals dat gaat als een ploeg tegen zichzelf loopt te voetballen...
We gaan met 1-0 rusten, maar in de allereerste seconden van de tweede helft laat de verdediging van de thuisploeg zomaar een mannetje helemaal vrij bij een voorzet van rechts. De keeper (gelegenheidskeeper, mijn oudste zoon, de echte keeper is geschorst), is kansloos.
Vreugde alom bij Keijenburg, maar ze lopen in de 51e minuut weer in de counterval en dan komen de frustraties pas echt door. In de 58e minuut een onbesuisde tackle van achteren, wel op de bal, die tussen de benen van de spits van de uitploeg ligt. De spits reageert furieus, springt op en geeft de middenvelder van DVC een duw. De rapen lijken gaar, maar ik ben vlak in de buurt en er springen direct wat spelers van met DVC tussen om de geduwde DVC-er te behoeden voor een tegenaanval. Geel en geel besluit ik en we gaan met 10 tegen 10 verder.
Dan, 58e minuut, een vrije schop op een meter of 20, de bal gaat richting kruising, de keeper krijgt er zijn handen nog tegenaan, maar de bal valt toch achter hem neer en hobbelt de doellijn over: 2-2
Door de gebeurtenissen is DVC er erg op gebrand om een resultaat uit het vuur te slepen en zo te voorkomen dat de tegenstander kampioen wordt. En dat lijkt te lukken, met weer een counteraanval, waaruit de spits scoort. Maar ik heb al gefloten, de ASR staat te vlaggen voor buitenspel...Volgens mij had hij gelijk.
Keijenburg dringt aan en aan en DVC laat net als in de 41e minuut de linksbuiten helemaal vrij bij een voorzet van rechts...maar ditmaal redt de keeper met zijn voet. Maar nog een keer is ook hem teveel en daar is de grote vreugde:2-3 in de 74e minuut. DVC probeert het nog wel maar het is een kansloze missie. De 2-4 in de 80e minuut is voor de statistieken en ik fluit af nog voordat de aftrap genomen is...

Handjes alom en uiteraard uiteindelijk een erg blij Keijenburg. Ze kregen het niet cadeau, dat is zeker.

Middenvelder van DVC kwam na afloop nog naar me toe waarom hij ook geel kreeg. Ik geef aan: opstootje, reactie, allebei geel.

Voor mij ws de laatste wedstrijd voor de winsterstop, het was een hele leuke!

26 nov 2016, 20:23
Profiel
Pierluigi Collina

11-3-2017 DVC'26 JO15-3 - Elistha JO15-2GD 12-0 (5-0) Geel: 0-1

Zo, moest het topic even opzoeken, want dat was een behoorlijk poosje geleden dat ik gefloten heb. Ziekte bij mezelf en een overleden vader zorgde ervoor dat het even op een laag pitje stond. Conditioneel heb ik flink geleden en dat merkte ik tijdens de wedstrijd wel. Gelukkig was, zoals de uitslag doet vermoeden, de wedstrijd zelf niet héél erg actief.
Elistha kreeg gaandeweg de afstraffing wat frustraties, waar de spelers van DVC dan weer lekker op gingen reageren. Allemaal prima zolang het binnen de perken blijft, bij de gele kaart in de 65e minuut ging de speler een stapje te ver in zijn commentaar ("doe maar lekker stoer, ik zal je zo eens een paar tikken geven"), of eigenlijk een paar stapjes, want eigenlijk hoort dit rood te zijn natuurlijk. Maar gelet op de situatie, de manier waarop het uitgesproken werd (van een afstandje, zachtjes, maar stom genoeg wel vlak bij mij in de buurt...), de leeftijd en het tijdstip in de wedstrijd vond ik geel afdoende. Coach rustig uitgelegd wat er voorgevallen was, die begreep het heel goed.

Aankomende zaterdag maar weer verder aan de conditie werken met DVC'26 MO17-1 tegen De Treffers MO17-1, de nummers 2 en 1 in de hoofdklasse meiden tegen elkaar. Ben benieuwd, vermoed dat De Treffers toch een flink maatje te groot zal zijn...

15 maart 2017, 00:59
Profiel
Pierluigi Collina

Ivy schreef:
Aankomende zaterdag maar weer verder aan de conditie werken met DVC'26 MO17-1 tegen De Treffers MO17-1, de nummers 2 en 1 in de hoofdklasse meiden tegen elkaar. Ben benieuwd, vermoed dat De Treffers toch een flink maatje te groot zal zijn...

Nou, een flink maatje te groot was niet overdreven. Ik moet zeggen, één van de weinige keren dat ik -op voetbaltechnisch gebied- echt genoten heb van wat ik zag, aan de Treffers kant wel te verstaan. Er zaten een paar geweldige voetbalsters tussen en sws was het team in zijn geheel zeer goed. Assistent vertelde in de rust dat ze nu een jaar ongeslagen zijn, 3 keer achter elkaar kampioen zijn geworden en volgend seizoen landelijk willen gaan spelen.

Enfin, met de conditie ging het wonderbaarlijk goed, na een midweekse flinke training die bestond uit het in Burgers Zoo lopen van 9:00-17:00 uur :roll:
Ondanks de uitslag, 1-10, kwam de thuisploeg er nog geregeld uit én bovendien gingen de aanvallen van de Treffers over zoveel schijven en op hoge snelheid heen en weer, dat het toch een intensieve wedstrijd was. Daarbij nog op echt gras, wat flink doorweekt was van de vele regen hier de afgelopen dagen, daardoor erg zwaar.

Het wedstrijdverloop en de bijzonderheden: 0-1 in de eerste minuut, daarna veel aanvallen, maar pas in de 21e en de 29e minuut de 0-2 en 0-3. Dan, in de 33e minuut een hoekschop, met een verdediger die hands maakt met de handen in "bidstand", dus ook voor het lichaam. Eigenlijk besluit ik direct, geen verwijtbaar hands, maar de bal komt hierdoor ook precies voor de voeten van een aanvaller, die direct scoort. Geen gezeur dus hierover en met een lichte zweem van "goed voordeel gegeven" gaan we verder. Minuut 40, aanvaller wordt in het strafschopgebied van achter geraakt in een kluwe van verdedigers: strafschop, raak. We gaan rusten met 0-5.

Helft 2 begint met een heel felle thuisploeg en dat resulteert zowaar in een doelpunt in de 42e minuut: 1-5. De thuisploeg zet aan en hebben een paar minuten de overhand, maar de uitploeg komt snel en gevaarlijk met de nr 16 als absoluut hoogtepunt. Tweebenig, hard schot, goed overzicht, goede kopkracht (ze was ook behoorlijk lang, die kopkracht was bij de meesten trouwens verrassend goed ontwikkeld, zie je meestal niet zo bij meisjes).
In de 48e en 49e minuut twee van die uitbraken, 1-6 en 1-7, dan is het wel over. Het felle spel blijft, maar komt nu wat meer voort uit irritatie, het blijft echter binnen de perken, al was dit dus gelukkig eens een keer geen meidenwedstrijd waarbij je alleen voor de aftrappen en buitenspel hoeft te fluiten.

53e minuut, ene fout van mij. Ik geef nml een strafschop, terwijl ik eigenlijk voordeel gaf. Klusmoment van mij is duidelijk aangeven als ik voordeel geef, dat ontbrak hier dan ook. De aanvaller komt het strafschopgebied binnen, wordt onreglementair tegengehouden, maar blijft op de been en de bal beland bij een medespeler, die een directe scoringskans krijgt. Ik laat dus doorspelen, het ging allemaal heel snel, maar de aanvaller schiet over het doel. Dan heeft het voordeel volgens d regels zijn uitwerking gehad, maar ik fluit dus alsnog: strafschop. Deze wordt overigens -gerechtigheid- gemist door de keeper, die hiervoor overkwam vanuit het eigen strafschopgebied. Dat was het enige beetje jammere aan dit team, van dat gedoe hou ik nooit zoveel, valt onder gallery play wat mij betreft en getuigd niet van veel respect naar de tegenstander.

Na nog een doelpunt in de 55e minuut volgt hier nog een voorbeeld van in de 24e minuut: hoekschop. Al meerdere keren in de wedstrijd hoorde ik spelers zeggen, maak er een hoekschop van, kom op nou. Nu bleek waarom, want op het moment dat de hoekschop genomen wordt, roept er iemand op het veld "pannenkoek" en vallen alle spelers van de Treffers op de grond. Op de spits na dan, die scoort met een kopbal. Ik ken het doelpunt toe, eigenlijk stond ik er niet bij stil, maar degenen die bij de aanval betrokken waren (hoekschopnemer en spits) waren hier dus niet bij betrokken. In hoeverre de verdedigers, die niet echt bij de spits in de buurt stonden, hierdoor afgeleid werden kon ik ook niet echt goed waarnemen tijdens de actie. Had ik dit doelpunt af moeten keuren wegens misleiding van de tegenstander en/of onsportief gedrag??

In de 73e minuut nog de 1-10, verder kwam het niet, hoewel de uitploeg nog wel graag wilde. De Treffers speelt duidelijk een klasse te laag.

25-3-2017 DVC'26 jo17-4 - 't Peeske jo17-1

19 maart 2017, 13:26
Profiel
Pierluigi Collina

25-3-2017 DVC'26 jo17-4 - 't Peeske jo17-1 Afgelast, 't Peeske kon te weinig spelers bij elkaar krijgen...

Volgende op het programma laat echter niet lang op zich wachten: 29-3-2017 DVC'26 JO17-4 - Angerlo Vooruit JO17-2
1 april heb ik niets staan, dan blijf ik in bed, kan slecht tegen grapjes... :wink:
8-4-2017 DVC'26 mo17-1 - Orion mo17-1
15-4-2017 DVC'26 jo15-3 - RKHVV jo15-4

26 maart 2017, 20:03
Profiel
Pierluigi Collina

29-3-2017 DVC'26 JO17-4 - Angerlo Vooruit JO17-2 0-0 kaartloos
Lekker midweeks wedstrijdje zo vlak voor mijn werk (nachtdienst). Hard en fair, ik zat er goed in, dus veel handjes na afloop en slechts ontevreden coaches vanwege de uitslag.
In het weekend alleen een wedstrijdje geassisteerd, bij een overigens prima fluitende scheidsrechter van Union.

02 apr 2017, 20:02
Profiel
Pierluigi Collina

8-4-2017 DVC'26 mo17-1 - Orion mo17-1 3-6 (2-3), geen kaarten
Een heerlijke wedstrijd, met twee aan elkaar gewaagde teams op dit hoofdklasse meiden niveau. Een unicum voor mij ook, want ik moest maar liefst 4 maal naar de strafschopstip wijzen, mooi verdeeld over beide partijen.
In de 9e minuut 0-1, uit een strafschop na een tackle op de spits. In de 11e minuut hands op de rand van het strafschopgebied, weer een strafschop dus en de 1-1. Orion is iets georganiseerder en loopt in minuut 20 en 23 via twee veldgoals uit naar 1-3. Maar als in de 28e minuut de spits van de thuisploeg bij het binnendringen van het strafschopgebied in de rug geduwd wordt is het weer en strafschop: 2-3.
In de 59e minuut komt DVC op gelijke hoogte, waarna Orion in de 62e minuut via een bal uit de kluts (verdediger schiet hem tegen de spits aan, waardoor de bal naar de vrijstaande andere spits rolt, die beheerst scoort. De assistent vlagt niet, maar ik zie duidelijk dat de scorende spits buitenspel staat op het moment dat de bal tegen spits 1 aangeschoten wordt. Ik fluit dus voor buitenspel, wat me niet in dank afgenomen wordt. De assistent kon echter nooit zien van wie die bal afkwam, ik stond er precies achter.

Het gaat nog steeds lekker gelijk op, maar als Orion in de 72e minuut op 3-4 voorsprong komt (spits schiet vanaf bijna de achterlijn de bal op doel, die tergend langzaam vlak voor de paal van de verre hoek het doel in rolt) en in de 75e minuut via een strafschop na een tackle nog een keer scoort is de koek bij DVC wel op.
Bij een afstandsschot in de 80e minuut laat de keeper de bal los, waarna die in de rebound binnengeschoten kan worden voor de eindstand van 3-6.

Heerlijk gefloten, het was behoorlijk warm, ik zat er lekker kort op.

08 apr 2017, 18:46
Profiel
Pierluigi Collina

15-4-2017 DVC'26 jo15-3 - RKHVV jo15-4 3-3 (1-1), kaartloos
Opnieuw een heerlijk gelijk opgaande wedstrijdje, waarbij de uitploeg 3 maal de voorsprong niet vast kon houden. Heerlijk relaxte coach van RKHVV, die me zelfs gelijk gaf dat ik vlak voor tijd een "wel of niet achter de lijn geweest"-doelpunt van hen niet telde, omdat ik dat nooit voor 100% zeker kon weten. Die bal werd trouwens door de verdediger (trots momentje want dat was mijn middelste zoon), met een omhaal van de lijn afgehaald. Ze vonden overigens dat de bal al een keer eerder over de lijn was geweest, ergens in de eerste helft bij een kopbal op doel, maar die kwam uit een hoekschop, dus ik stond daar op de achterlijn, iets erachter eigenlijk, maar voor mij duidelijk zichtbaar dat de keeper hem op tijd ving.

19-4-2017 19:00 uur DVC'26 JO17-4 - 't Peeske JO17-1. Alweer een avondwedstrijdje vlak voor de nachtdienst...

15 apr 2017, 18:57
Profiel
Pierluigi Collina

19-4-2017 19:00 uur DVC'26 JO17-4 - 't Peeske JO17-1. Alweer een avondwedstrijdje vlak voor de nachtdienst...
0-4, de rest weet ik niet meer, te lang geleden.. :?

29-4-2017 DVC'26 jo15-3 - OSC JO15-6 nog gefloten, uitslag 7-2. Een wedstrijd waar ik de assistent van de uitploeg eigenlijk in de eerste helft al de wacht aan had moeten zeggen wegens herhaaldelijk commentaar. Nu begin tweede helft de laatste waarschuwing gegeven, daar bleef het bij. Bijzonder moment: schot op doel, keeper ligt, bal stuitert van zijn handen, voor de voeten van een aanvaller, die schier binnen. Blijkbaar is er ergens contact geweest met het hoofd van de keeper, echt geen idee wanneer, maar kan in ieder geval niet bij de eerste situatie zijn (bal van handen af stuiteren), toen was er nog niemand in de buurt nml. Doelpunt ook gewoon goedgekeurd, hoop heisa natuurlijk, maar ik heb echt nergens een overtreding geconstateerd.

Vandaag, 13-5-2017, ik kom uit de nachtdienst, heb een paar uurtjes geslapen, zou even gaan kijken bij mijn dochter die met de mo19-1 meedoet, om daarna naar de allerlaatste wedstrijd :cry: van mijn oudste zoon te gaan kijken. Scheidsrechterstekort. Vooruit, kleren aan, eerste helft gefloten, daarna vertrokken, overgenomen door een andere scheidsrechter die net ergens van een veld afstapte.
Tja, het leven van een scheidsrechterscoördinator gaat niet altijd over rozen :roll:

13 mei 2017, 19:33
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2