Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2018, 15:54

Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Aanstellingen 16/17 Henk Limperg(Unparteiische) ZAJD Oost 
Auteur Bericht
Scheidsrechter op A-lijst

District: Oost
Groep: startersgroep
Bericht Aanstellingen 16/17 Henk Limperg(Unparteiische) ZAJD Oost
Ik ben er niet zo van hier volop aan mee te doen, maar eentje wil ik er wel uitlichten:

woe 12-10 regioteam Oost-regioteam Noord (meisjes O14)

Het betrof hier een selectiewedstrijd, waarvan ik echt geen idee had welke kant het op zou gaan.
Gelukkig werd ik in de informele kennismaking al bijgepraat. Het ging om 30 meiden die in 3 x 25 minuten
waarin steeds 5 man werd gewisseld, tegen elkaar drie potjes speelden.
Hoog niveau, de 15 die hier uitkomen gaan straks in een toernooitje tegen West1, west 2 en zuid spelen en
daar komt het Nederlands elftal uit.

Er wordt gespeeld zonder grensrechters, en ik heb zeker nog 3,4 keer reflex gehad even te kijken. Speelsters zelf ook wel trouwens.
Je moet iets meer lopen, maar gelukkig ben je volledig eigen baas. Eén keer had ik twijfel en dan heb je niks meer.
Viel me eigenlijk op dat de ingooien nog lastiger zijn.

3 keer 25 minuten zonder grensrechters, korte rust: dat kon ik wel merken in het derde part.

Meisjes gingen ontzettend fair de wedstrijd in, geen enkel gezeik tegen leiding of tegen elkaar. Ook niet dat verontwaardigd
kijken, waarbij men de lippen dan stijf houdt. (was ook een enkel aanleiding toe ;-)
Alleen één keer: ik geef de ingooi aan groen, opeens wel drie meiden: groe-hoen???
Dat was ook nog onder de tribune, en dat was even hilarisch.

13 okt 2016, 13:41
Profiel WWW

Bericht Re: Aanstellingen 16/17 Henk Limperg(Unparteiische) ZAJD Oos
15-10 Pec Zwolle O13- de grraafschap O13
en meteen maar even wat input gevraagd: hoe hiermee om te gaan?
Zijn dit nog "maar D-tjes', of is het 'toch BVO's' ?
Ik heb al eea nagevraagd en al behoorlijk beeld, maar ik vraag het hier ook nog maar even.

13 okt 2016, 13:44
Profiel WWW
Pierluigi Collina

District: OOST
Groep: Zo04
Deze jongens voetballen voor een BVO en zijn vaak zo getraind dat het leiden van zo'n wedstrijd weinig voorstelt. Respect voor de tegenstander en scheidsrechter wordt er vaak met de paplepel ingegoten bij deze BVO's.

Tuurlijk kan het altijd mis gaan. Deze jongens willen een bepaald niveau gaan halen en bij misdragingen in het veld moet je hier gewoon consequent in op treden. Al schat ik de kans heel klein in dat er iets geks gaat gebeuren. Een doorgebroken speler is rood, een schop na ook. Ga dit niet proberen te compenseren door een verplichte wissel of een stevige toespraak.

13 okt 2016, 13:48
Profiel

JoshuaK schreef:
Deze jongens voetballen voor een BVO en zijn vaak zo getraind dat het leiden van zo'n wedstrijd weinig voorstelt. Respect voor de tegenstander en scheidsrechter wordt er vaak met de paplepel ingegoten bij deze BVO's.

Tuurlijk kan het altijd mis gaan. Deze jongens willen een bepaald niveau gaan halen en bij misdragingen in het veld moet je hier gewoon consequent in op treden. Al schat ik de kans heel klein in dat er iets geks gaat gebeuren. Een doorgebroken speler is rood, een schop na ook. Ga dit niet proberen te compenseren door een verplichte wissel of een stevige toespraak.

Misgaan was ik absoluut niet bang voor, daarvoor ken ik dit niveau wel.
Het ging mij met name om wat je schetst, en dan nog meer specifiek om:
- een bal een (heel) klein beetje wegtikken bij vrije trap
- een tactische overtreding op het middenveld
- gevaarlijk inkomen

en zouden ze wel met een lichte bal spelen?
http://plazilla.com/page/4295176473/gewicht-bal-c-junioren-voetbal
Ook in bovenstaande wedstrijd, regioteams, speelden ze, volgens mij, met een zware bal. Kon het etiket niet meer lezen.
Omdat ze 24 van die ballen hadden, en er ook maar eén leiding was, heb ik dat maar zo gelaten. Wel nadat ik het gezegd had.

13 okt 2016, 23:37
Profiel WWW

Ze speelden inderdaad met de lichte bal, en er was inderdaad geen centje pijn.
Hele faire wedstrijd, die bij het maken van de 2-1 nog weer spannend werd.

za 22-10 ASC-Lemelerveld MO17
za 29-10 Be Quick -Neo (Jo15)
za 5-11 Rouveen -ONS Sneek (Jo17)
Als scheidsrechter van Oost nu een keer in Noord fluiten. (ik woon dicht bij die grens)
Hoe zit dat nou precies, deze districten zijn ook organisatorisch steeds meer met elkaar verbonden?
Lijkt me wel leuk meer in Noord te fluiten, aangezien ik daar vroeger zelf nog heb gespeeld.

19 okt 2016, 15:40
Profiel WWW

zat 22-10 ASC62- lemelerveld (MO17)
Een heerlijke wedstrijd, bij mijn clubje omdat er verder geen competitie is. Dit betrof een bekerwedstrijd,
dus ik was nog enigszins op mijn hoede voor extra inzet en strijd. Maar dat viel enorm mee, geen enkel,
maar dan ook geen enkel weerwoord gehad.
De meiden vonden me zelfs, hoorde ik van een trainer na afloop, een grappige scheids. Die had ik nog niet eerder gehoord.
Mogelijke aanleiding: als iemand het veld inloopt met trainingsjasje nog aan, wat haar hard wordt nageroepen vanaf de kant,
merk ik droogjes op: och, we hadden het zo ook wel gezien hoor. En nog een paar van die dingetjes.
Zelfs het affluiten voor een verkeerde ingooi wordt niet becommentarieerd, maar verontschuldigend 'ja, dat heb ik wel vaker'.

Wat een verademing!

Next up:
29-10 Be Quick (zwolle) - neo (Jo15) (Borne)
5-11 Rouveen- ONS Sneek (jo17)
12-11 Heino - TVC28 (jo17) (Tubbergen)

25 okt 2016, 15:50
Profiel WWW
Scheidsrechter op B-lijst

District: West II
Groep: Za Jeugd D
der Unparteiische schreef:
Als scheidsrechter van Oost nu een keer in Noord fluiten. (ik woon dicht bij die grens)
Hoe zit dat nou precies, deze districten zijn ook organisatorisch steeds meer met elkaar verbonden?
Lijkt me wel leuk meer in Noord te fluiten, aangezien ik daar vroeger zelf nog heb gespeeld.

Je hebt een bepaald aantal kilometers bij de KNVB aangegeven (of niet, en dus het maximum aantal voor jouw groep). Wat er hier in West I en West II gebeurt, is dat voor beide districten de scheidsrechters door 1 en dezelfde persoon worden aangesteld. Ik neem dan aan dat je dan gewoon in een lijst wordt gezet met alle scheidsrechters, van zowel West I en West II, dat er naar je aantal kilometers en je wedstrijdpakket wordt gekeken en dat je dan gewoon (random) via de computer op een wedstrijd wordt gezet n.a.v. deze factoren. Dan maakt het dus niet uit in welk district je woont, maar gaat het om het aantal kilometers dat je maximaal wilt (of kunt) reizen voor een wedstrijd.

Een andere factor is misschien dat er een tekort aan scheidsrechters voor die dag is in dat district, en aangezien jij dichtbij de grens woont, je dus voor een wedstrijd in een ander district wordt ingezet.

29 okt 2016, 21:51
Profiel

devil mike schreef:
Je hebt een bepaald aantal kilometers bij de KNVB aangegeven (of niet, en dus het maximum aantal voor jouw groep). Wat er hier in West I en West II gebeurt, is dat voor beide districten de scheidsrechters door 1 en dezelfde persoon worden aangesteld. Ik neem dan aan dat je dan gewoon in een lijst wordt gezet met alle scheidsrechters, van zowel West I en West II, dat er naar je aantal kilometers en je wedstrijdpakket wordt gekeken en dat je dan gewoon (random) via de computer op een wedstrijd wordt gezet n.a.v. deze factoren. Dan maakt het dus niet uit in welk district je woont, maar gaat het om het aantal kilometers dat je maximaal wilt (of kunt) reizen voor een wedstrijd.

Een andere factor is misschien dat er een tekort aan scheidsrechters voor die dag is in dat district, en aangezien jij dichtbij de grens woont, je dus voor een wedstrijd in een ander district wordt ingezet.

ja, ik denk toch meer dat laatste of een na laatste, het is anders té opvallend dat ik u opeens een keer in Noord moet zijn. Oost en noord werken wel wat inniger samen sinds kort.

Rouveen -ONS Sneek Jo17 1-2
Een onvriendelijke wedstrijd, met veel commentaar op kleinere beslissingen, gezeur om een gele kaart en dergelijke, met name, het moet gezegd, van de thuisploeg. Die fysiek sterker was maar technisch de mindere van de tegenstander, een wat grotere club die met veel eerstejaars B's kwam.
Vlak voor rust een eerste geel, met rode rand dus ik heb aangegeven aan de trainer in de rust dat hij hem beter wisselde.
In de tweede helft geel voor herhaaldelijk commentaar, en kort daarna dezelfde speler nog eens geel, alllen thuisploeg
opmerkelijk was, dat de thuisploeg daarna kansen bleef houden op de gelijkmaker.

opmerkelijk: de rugnummers die voor de wedstrijd ingevoerd waren, waren na de wedstrijd plotseling verdwenen.
ik weet dat 100% zeker, want ik noteer altijd alvast de rugnummers van de wisselspelers, scheelt me tijd in het veld.
Zou dit iets met de kaarten te maken hebben???

06 nov 2016, 02:24
Profiel WWW

12-11 Heino - TVC28 (jo17) (Tubbergen) 1-2
De wedstrijd tussen de nrs 2 en 1, waarbij TVC 5 punten voor stond.
Vanwege de verhoogde spanning had ik mezelf voorgenomen niet alles af te fluiten en het spel door te laten gaan.
Een moeilijke wedstrijd, waarbij twee goede en ongeveer even sterke teams veel aan elkaar zaten, en erg weinig kansen.
Na een tijdje moest ik toch kaarten gaan geven, en zoals je altijd zult zien was de eerste voor een speler die (naar eigen zeggen)
een eerste overtreding maakte. Hij was hierover erg ontstemd en deelde mij dat ook op niet mis te verstane wijze mede.
In de vrije trap daarna hield hij eerst te weinig afstand, en toen de toch genomen bal nog dicht bij hem was, gooide hij een veel te harde schouderduw erin.
Gegeven die situatie, de verder faire wedstrijd en de jeugdigheid heb ik toch het tweede geel op zak gehouden.
Na de rust kwam hij op mij af en bood zijn verontschuldiging aan, toen ik later zijn trainer daarnaar vroeg had hij dat op eigen initiatief gedaan.

Cruciaal moment halverwege de tweede helft, bij een stand 1-2, de linksbuiten van de thuisclub die doorkomt, de bal fors over het hart van de achterlijn, wat de gelijkmaker opleverde. Ik dacht aan een doelpunt, maar moest ook op trekken etc letten. Puur op eigen waarneming zou ik zeggen niet over de lijn. De grensrechter, zelf een knvb-scheids, had hem echter over de lijn gezien. Lastig, erg lastig, maar ik ben met hem meegegaan.
Hij stond wel het meteen al met de vlag omhoog, het was nit pas na de goal.

De wedstrijd werd opgenomen en ik heb de beelden opgevraagd, dus ik ben nu erg benieuwd. Ook voor de toekomst.

12 nov 2016, 19:35
Profiel WWW
KNVB Scheidsrechter

District: West II
Groep: Club
Vlag omhoog? Dat is geen signaal voor een doelpunt toch....
Geen probleem als je op een waarneming van de assistent afgaat - neem aan dat dit een club ASR is die dus tegen zijn eigen club doelpunt aangeeft. Maar een KNVB SR weet echt wel hoe je als asistent bij twijfel jouw mening over doelpunt of niet aangeeft. En daar komt geen vlag bij te pas.

13 nov 2016, 01:30
Profiel

oeps, het staat er een beetje te snel opgeschreven. Linksbuiten komt door, bal over de achterlijn, of niet dus. hij geeft voor...doelpunt.
Beslssing dus of ie achter geweest is of niet. Ik stond er dicht bij, hooguit een meter of elf, maar ja dan let je ook op trekken aan schouder en zo.
En de ASR let alleen nog op de lijn. Kunstgras dus ook van afstand zeer goed te zien. En vandaar ook vlagsignaal.

Ben echt met hem meegegaan omdat hij zelf ook knvbscheds was, en niet altijd bij dit team, en hij redelijk objectief overkwam, ook eerder in de wedstrijd.
Wacht nu op de beelden of die inschatting, dus niet de lijn maar de persoon, juist is. Als het te zien is...

13 nov 2016, 01:48
Profiel WWW
Pierluigi Collina

Hier schrik ik van. Je bent met hem meegegaan omdat hij KNVB-scheids was? Wat een onzin. Dat zijn soms de grootste puntenpakkers als ze voor een team vlaggen!
Je bent met hem meegegaan omdat hij er beter voorstond dan jij.

Hoe wist je dat hij KNVB-scheids was? Omdat hij dat zei? Kende je hem? Pasje gezien?
Ik ben even aan het vissen, want stel dat je het niet wist, en hij was wel KNVB- scheids, had je het doelpunt dan goedgekeurd??? Je moet je assistenten altijd vertrouwen, KNVB-scheids of niet, en ze alleen overrulen als je het anders ziet en 100% zeker bent. Dat was hier niet het geval, dus zou je sowieso geen reden hebben te overrulen.

13 nov 2016, 11:27
Profiel

Dit vraagt nog even om een antwoord.
Je ziet toch vrij snel hoe die assistenten bij het team horen. Ik zag het al aan de kleding, vandaar kwam ook mijn vraag.
Verder zeer correct vlaggend bij de twijfelgevallen.
Niet coachend naar de spelers.

Zo iemand staat daar echt onafhankelijk, en dat laat ik dan meespelen. Niet alleen dat knvb-verhaal, het is het hele plaatje.
Ik probeer ook altijd de grensrechters in te schatten. Voor en tijdens de wedstrijd. En na de wedstrijd, want je kunt elkaar weer tegenkomen.

Qua overrulen zie je de wereld iets te zwart-wit. 100% zeker ben je nooit, dus echt 100% (anderen noemen dat 110% of zo).
Beelden laten vaak genoeg zien dat een scheidsrechter zeker was, en dan toch ongelijk had.
In die grijze schemerzone van 'toch wel bijna zeker' en 'zag ik het nou goed?' zal ik bij de ene grensrechter net iets sneller meegaan dan bij de ander.

Ook komt het voor, zeker bij een club, dat je grensrechters meer en meer leert kennen. Ook daar zie je, dat je bij de een meer mee zult gaan dan bij de ander.
Werk je echt in één team, zoals de scheidsrechters betaald voetbal, dan hoor je zo ook wel eens overleggen. Roept de een bijvoorbeeld strafschop, dan vraag de ander wel eens: weet je het echt heel zeker?. de "percentages zeker" worden zo een beetje tegen elkaar afgewogen. op basis daarvan wordt dan de beslissing genomen.

13 nov 2016, 17:00
Profiel WWW

29-10 Be Quick (zwolle) - neo (Jo15) (Borne)
5-11 Rouveen- ONS Sneek (jo17)
12-11 Heino - TVC28 (jo17) (Tubbergen)
19-11 drukdrukdruk
26-11 SJO JVZ (Zuidwolde Dr)-Hoogeveen O17
3-12 FC Meppel - Oerterp
met het uitstae naar Heino als uitzondering moeten ze me helemaal hebben nu in Noord.
Sinds de meer innige samenwerking Noord en Oost nadrukkelijker daar op bezoek.
Zijn er in Noord minder scheidsrechters?

15 nov 2016, 19:02
Profiel WWW

19-11 drukdrukdruk
26-11 SJO JVZ (Zuidwolde Dr)-Hoogeveen O17
3-12 FC Meppel - Oerterp
10-12 DOS KampenO19 - IJVVO19
oei, een echte derby, alleen de IJssel zit er tussen. De stadsen tegen het durp.

23 nov 2016, 01:54
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende