Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 sep 2018, 09:43

Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Aanstellingen E.S. (West 2), Club SR & Club ASR, 2017-2018 
Auteur Bericht
Pierluigi Collina

District: West II
Bericht Re: Aanstellingen E.S. (West 2), Club SR & Club ASR, 2017-20
Zaterdag, 21-10-2017 (SR)

GOZ JO19-2 - Zinkwegse Boys JO19-1

Zaterdag, 21-10-2017 (ASR)

OSV Oud Beijerland 1 - GOZ 1

21 okt 2017, 03:51
Profiel
Pierluigi Collina

E.S. schreef:
Zaterdag, 21-10-2017 (SR)

GOZ JO19-2 - Zinkwegse Boys JO19-1. 6-1 (3-0)

Scoreverloop & bijzonderheden:

22. Min. 1-0 (nr. 06)
37. Min. 2-0 (nr. 11)
40+1. Min. 3-0 (nr. 09)
Rust
46. Min. 4-0 (nr. 14)
58. Min. 4-1 (nr. 12)
64. Min. 5-1 (nr. 11)
74. Min. 6-1 (nr. 09)
Einde

Een leuk, sportief potje met een terechte winnaar. Toch had de uitslag ook heel anders kunnen zijn als de bezoekers de kansen die ze kregen, zouden hebben afgemaakt. Met name in de 1ste helft was de thuisploeg zeer effectief, 5 kansen-3 doelpunten. De gasten kregen 4 kansen-0 doelpunten.

Opmerkelijke situatie:
In de 2e helft mist een speler van de bezoekers een grote kans. Hij krijgt (natuurlijk) een berg kritiek over zich heen van zijn medespelers. Hierop is hij zo boos dat hij het veld afloopt en in de dugout wil gaan zitten. Na enkele seconden (en een “speech” van zijn coach), besluit hij toch verder te spelen en loopt het veld weer in....
Huiskamervraag:
Geldt hier (B-categorie wedstrijd) ook de regel; zonder toestemming van de SR het veld verlaten en weer betreden is een gele kaart??? Nb. Ik heb geen kaart gegeven hoor :wink: (maar volgens mij had ik dat wel kunnen doen.....)

Weinig commentaar gekregen van spelers, begeleiding (en publiek). Natuurlijk werd niet elke beslissing geaccepteerd maar, volgens mij, was iedereen tevreden over mijn optreden.... (ook gezien het aantal handen wat ik na afloop kreeg...)

OSV Oud Beijerland 1 - GOZ 1

Wordt vervolgd .

22 okt 2017, 09:18
Profiel
Pierluigi Collina

E.S. schreef:

OSV Oud Beijerland 1 - GOZ 1. 0-1 (0-0)

Wat een wedstrijd was dit :D

Volgens de “kenners” is OSV dit seizoen, kampioenskandidaat nr. 1. Een enorme (versterkte) selectie, flinke sponsor erachter en “goede”(?) trainer ervoor.
En dan “wij”? Gedegradeerd uit de 3e klasse, een krappe selectie (ca. 12-13 man), aantal afwezigen (blessure & werk), heel de week puzzelen en gesprekken voeren met 2e en JO19-1 (voor aanvullingen). Kortom: verre van ideale voorbereiding op deze wedstrijd . Topper en derby (bovendien).

In de basis vandaag : aanvoerder van 38, 1 speler van ca. 30 jaar, 3 spelers tussen de 20 en 30 en 6 spelers “onder de 20!!!” (Jongste in de basis 16 jaar.....).. Op de bank : 1 van 34, 2 van 28/29 & reserve keeper van 16 jaar....
Oftewel : een veredeld JO19-1 :wink:

De verwachtingen waren dan ook, eerlijk gezegd, niet hoog. Zelfs de fanatiekste GOZ-supporters gaven de “jonkies” niet al teveel kans..... Nb. Maar ja, de bal is rond en je weet het maar nooit he.....

De trainer was, in de kleedkamer, ook heel realistisch. “Jongens, we spelen tegen een voetbaltechnisch betere ploeg. Individueel betere voetballers. Wat wij moeten doen is als een ‘team’ er staan. We laten ze niet voetballen, we gaan als ‘team’ ze helemaal gek maken.... Er bovenop klappen, blijven drukken, opjagen en geen tijd geven.... Als ze niet scoren, worden ze vanzelf ‘gek’ en gaan ze ouwehoeren op elkaar.... En als we de kans krijgen..... pakken die gasten”.

De 1ste helft.
Om een lang verhaal kort te houden..... OSV kreeg “slechts” 2 kansjes. Zonder veel moeite hielden “wij” stand. Sterker nog; de beste kansen waren voor “ons”. Met een beetje meer scherpte (en geluk) hadden we zelfs met een voorsprong de rust in kunnen (lees: moeten) gaan. De jonge scheidsrechter (bijna foutloos), Kaijen, had alles prima onder controle. In het begin liet hij veel doorspelen maar hij voelde perfect aan dat het gaande de 1ste helft steeds pittiger werd (en hij dus ook “strenger” moest fluiten.... echt knap).

In de rust hoorde je de spelers, supporters etc van OSV al “klagen”. Dit leek nergens op. Dit moest in de 2e he,dat anders...... Bij “ons” in de kleedkamer was de sfeer veel beter :wink: . Je merkte aan de spelers dat er “geloof” in kwam.
Geloof in een (zeer) goed resultaat..... We gaan die kl**** Beijerlanders pakken!!!

De 2e helft.
Ik weet niet precies in welke minuut het was maar voor mijn gevoel “vrij vroeg” in de 2e helft een vlijmscherpe counter.
De jongste van het veld (debutant van 16 jaar) ging goed door en schoot de 0-1 achter de (verbaasde) doelman van OSV. Het doelpunt werd gevierd of dat de CL was binnengehaald (maar we moesten nog zo lang......).
OSV was even van slag..... Tegen een veredeld jeugdteam achter komen :oops: . Het signaal om alles op alles te zetten om het om te draaien. Omdat OSV begin te “pompen”, kwam er voor “ons” ook meer ruimte. Dat resulteerde in een paar enorme kansen op de 0-2 (maar helaas.....). Dankzij het “pompen”door OSV kreeg ik het ook steeds “drukker” als ASR.
Nb. De 1ste helft heb ik niet 1x hoeven vlaggen, buiten dan een aantal keren voor een inworp :D.
De OSV spitsen (en flankspelers) speelden op “scherp” (randje buitenspel). Voor mij was het dus best pittig. Wel of niet buitenspel, komt er geen speler vanuit niet buitenspel “overheen”(?). Stel dat ik mijn vlag “te vroeg of te laat”omhoog steek en de scheids het signaal wel of niet overneemt.... Ik had het er maar druk mee.....
Zoals gezegd; het was een prima scheids. Enkele malen nam hij de buitenspel-lijn (bij vrije trappen met name) van mij over (zoals afgesproken gaf hij mij dan een signaal dat ik door kon lopen....) en “hoefde” ik dus niet te vlaggen voor buitenspel....
Nb. Man, man, man, wat heb ik mij lopen ergeren aan enkele supporters van OSV die achter mij stonden en bij werkelijk elk vlagsignaal van mij (met name buitenspel maar zelfs ook bij inworpen...) het nodig vonden om mij te voorzien van commentaar (een kleine greep uit de commentaren; GVD, grens, wat ben jij een valse vlagger zeg..... Sjonge, sjonge zeg, Hee scheids..... Dit kan echt niet hoor, deze grens neemt je iedere keer in de maling hoor........ Hee, lul, hou die vlag nou eens een keer omlaag...... Hee, klootzak, moet je nou niet vlaggen??)
Complimenten voor mezelf :wink: Ik heb er niet op gereageerd!!! (Maar af en toe begon het wel te jeuken.... :wink: )
Nb2. Toen de scheids affloot, draaide ik mij om om mijn “plaaggeesten” te zien (en om ze wat te zeggen....) maar toen waren de “helden” al verdwenen...... :D

Enfin, terug naar de wedstrijd.....
OSV probeerde het, probeerde het en probeerde het.... maar zonder echt heel gevaarlijk te worden.
De tijd kroop voorbij (wat duurt zo’n helft dan lang he). Nog nooit heb ik zo “genoten” van die (normaal) irritante dingetjes..... een tikkie, blijven liggen, verzorging erbij.... heel langzaam opstaan, naar de zijkant strompelen....
Een bal die de bosjes ingaat en de keeper die dan de bal “niet kan vinden”. Oftewel: het oud-Hollandse tijdrekken.

Toen de scheids na (slechts) een minuut of 4 extra tijd affloot, was de blijdschap bij alles wat GOZ was, heel groot.
De “matchwinnaar”, debutant van 16, werd door alles en iedereen gefeliciteerd en in de kleedkamer brak een enorm feest uit (met kut-muziek :wink: ).
Nb, Het mooiste moment in de kleedkamer kwam van de trainer......
“Mannen, (heel serieus gezicht en toon) graag even zitten allemaal. Even een korte nabespreking van de wedstrijd.....
De 1ste helft hebben wij het prima gedaan, de 2e helft scoren we en kwamen we behoorlijk onder druk te staan....
(Gillend) MAAR WE HEBBEN GEWONNEN WAHAHAHAHA (en begon hij te springen en op de tafel te slaan...... :D helemaal gek die man..... :wink: ).

Buiten heb ik lekker een peukie gerookt en na staan te genieten...... Ik werd diverse keren aangesproken door mensen van OSV (ken daar behoorlijk wat mensen waar ik op zondag wel eens floot/fluit, fijne club -op wat enge supporters na dus-) die mij feliciteerde en aangaven dat het een terechte overwinning was.....

Met een goed gevoel vertrokkken we even later uit dat kl***** Oud Beijerland.

Op naar de volgende wedstrijd, volgende week..... weer een derby.... thuis tegen Goudswaardse Boys.

22 okt 2017, 14:25
Profiel
Pierluigi Collina

District: Oost
Opmerkelijke situatie:
In de 2e helft mist een speler van de bezoekers een grote kans. Hij krijgt (natuurlijk) een berg kritiek over zich heen van zijn medespelers. Hierop is hij zo boos dat hij het veld afloopt en in de dugout wil gaan zitten. Na enkele seconden (en een “speech” van zijn coach), besluit hij toch verder te spelen en loopt het veld weer in....
Huiskamervraag:
Geldt hier (B-categorie wedstrijd) ook de regel; zonder toestemming van de SR het veld verlaten en weer betreden is een gele kaart??? Nb. Ik heb geen kaart gegeven hoor :wink: (maar volgens mij had ik dat wel kunnen doen.....)

Ja, in de B categorie gelden dezelfde regels, ook deze. Maar dit is nou zo'n typische regel waarmee je lekker kunt marchanderen. Wat mij betreft in ieder geval wel, ik had hem ook niet gegeven in dit geval... :wink:
Maar: wel gewoon doorspelen ondertussen uiteraard!

22 okt 2017, 17:53
Profiel
Pierluigi Collina

Zaterdag, 28-10-2017 (ASR)

GOZ 1 - Goudswaardse Boys 1 2-0 (1-0)

Nou, nou.... het moet niet gekker worden :wink: Weer winst voor mijn team!!!!
En weer.... terechte overwinning! (tegen het tot dan toe ongeslagen GWB).

Vanmorgen eerst meegeweest met de jongste zoon. Uit tegen Charlois. 5-1 klop gekregen...
Zo jammer weer. Er liepen weer een paar jongens (bij de tegenstander) die duidelijk niet in dit team (JO15-3) thuis hoorden.
De aanvoerder (duidelijk minimaal een B-speler, en aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet eens 1ste jaars!!!) maakte het "verschil" door zeker 3 doelpunten te maken (en 1 assist te geven) :twisted:
Ach, ze staan nu helemaal bovenaan met een doelsaldo van +100 (ofzoiets) na 6 wedstrijden. Leuk voor die jongens (not). Wat zullen ze veel leren dit seizoen (not).
NB. Ik kan me daar zo kwaad om maken......

Dinsdag, 31-10-2017 (ASR)
RIJNMOND CUP

GOZ 1 - Rijsoord 1 2-4 (0-2)

Een 4e klasser tegen een hoofdklasser. Kansloos (zou je van te voren zeggen....).

In de 80ste minuut maakten we (GOZ) totaal onverwachts (en eerlijk gezegd tegen de verhouding in) de 2-2. Even paniek bij de hoofdklasser...... Het zal toch niet gebeuren???
Helaas.... In de 85ste minuut een (tijdens de wedstrijd vanuit mijn positie gezien: zwaar onterechte) vrije schop, rand 16, voor Rijsoord. 3-2. In de slotseconde ook nog de 2-4.
NB. Na afloop was de vrije schop (85ste minuut) het gespreksonderwerp....... Toen bleek dat de SR het goed had gezien, een terechte vrije schop (dus). "Dader" gaf het ook toe dat hij de aanvaller, expres, had aangetikt.

Maar toch..... het blijft jammer!!!!

PS.
Nu ik toch in een "eerlijke bui ben" :wink: . Rijsoord speelde met een mix van 1 & 2 dus niet met het (aller)sterkste team....
Toch overheerst het goede gevoel dat "wij" tegen een hoofdklasser kans hebben gehad.......

Laatst bijgewerkt door E.S. op 03 nov 2017, 15:50, in totaal 1 keer bewerkt.

03 nov 2017, 15:48
Profiel
Pierluigi Collina

Programma, zaterdag 04-11-2017

09.30 uur
GOZ JO15-1 - LMO JO15-2 (SR)

14.30 uur
OFB 1 - GOZ 1 (ASR)

03 nov 2017, 15:50
Profiel
Pierluigi Collina

E.S. schreef:
Programma, zaterdag 04-11-2017

09.30 uur
GOZ JO15-1 - LMO JO15-2 (SR). 4-2 (2-0)

04. Min. 1-0 (nr. 8)
34. Min. 2-0 (nr. 10)
Rust
42. Min. 3-0 (nr. 5)
52. Min. 3-1
56. Min. 3-2
67. Min. 4-2 (nr. 10) penalty
Einde

14.30 uur
OFB 1 - GOZ 1 (ASR). 1-2 (1-0)

19 nov 2017, 10:45
Profiel
Pierluigi Collina

Zaterdag, 11-11-2017 (ASR)

Rhoon JO15-2. - GOZ JO15-1. 3-1 (1-1)

Dinsdag, 14-11-2017 (ASR) oefenwedstrijd

Bolnes 1. - GOZ 1. 3-2 (1-2)

Zaterdag, 18-11-2017 (SR)

GOZ JO11-2. - Oude Maas JO11-4. 6-3 (5-1)

Scoreverloop;

02. Min. 1-0
05. Min. 2-0
12. Min. 3-0
15. Min. 3-1
19. Min. 4-1
24. Min. 5-1
Rust
28. Min. 6-1
41. Min. 6-2
43. Min. 6-3
Einde

Was weer eens leuk om te doen.... JO11 wedstrijd.
Werd 2x “overruled” door de spelertjes (corner ipv achterbal & inworp GOZ ipv Oude Maas) :wink:
Leuke leiders en publiek. Zoals het hoort!!!

Zaterdag, 18-11-2017 (SR)

GOZ 3. - Binnenmaas 7. 2-1 (1-0)

06. Min. 1-0
Rust
63. Min. 2-0
77. Min. 2-1
78. Min. Gele kaart (GOZ, handsbal expres)
Einde

Verslag:

Nummer 1 (GOZ) tegen nummer 2 (Binnenmaas). Vooraf 1 punt verschil..... Een echter topper dus!
Er stond wat op het spel maar het bleef een fijne sportieve wedstrijd (maar wel af en toe op het randje....).
Ook goede (eerlijke) assistenten....

Na afloop veel bedankjes en complimenten :D

19 nov 2017, 11:01
Profiel
Pierluigi Collina

Maandag, 20-11-2017 (SR)

GOZ JO17-1. - Poortugaal JO17-3. 3-5 (1-4)

03. Min. 0-1 (nr. 09)
08. Min. 0-2 (nr. 04)
14. Min. 0-3 (nr. 09)
15. Min, 0-4 (nr. 03)
32. Min. 1-4 (nr. 10)
Rust
49. Min, 1-5 (nr. 14)
72. Min. 2-5 (nr, 04)
80+1. Min. 3-5 (nr. 10)
Einde

Een inhaalwedstrijd (eigenlijk gepland afgelopen weekend).

Het is dat er ‘s-avonds gespeeld werd anders zou ik hebben gezegd dat de thuisploeg het eerste kwartier nog niet wakker was (geweest). 4 doelpunten uit 5 corners tegen. En bijna elk doelpunt was identiek. In plaats van de bal een “peer” naar voren te geven, half (of niet) raken en in de voeten van de tegenstander spelen...... Appeltje-eitje.

Op zich was dit wel jammer voor de wedstrijd (bij 0-4 kun je eigenlijk wel zeggen dat de wedstrijd gespeeld is, toch?)
Qua voetbal waren beide partijen aan elkaar gewaagd (lees; even sterk). Het spel golfde ook lekker heen en weer (soms wel eens teveel voor deze “oude man” :wink: ) en af en toe werd er pittig (maar niet over het randje) gespeeld.

Ik heb 3x een “laatste waarschuwing” (vermaning) moeten geven en 1x heb ik 2 spelers bij me geroepen die, terwijl de bal al weg was, nog even met elkaar liepen te bakkeleien (bleek echter wel mee te vallen, hoorde ik na afloop).
1x een vrije trap tegen Poortugaal gegeven omdat een speler het nodig vond om mij “te stangen”.....
“Hee scheids, laat ze die inworp lekker in ons strafschopgebied nemen joh”. Ook (verbeterpuntje voor deze SR) een vrije trap gegeven aan de thuisploeg omdat de ASR van Poortugaal het nodig vond om mij de spelregels (luidkeels) mbt hands ging uitleggen.....
Situatie:
Speler van Poortugaal ramt de bal (blind) weg. Op ca. 50 cm staat een speler van GOZ, met handen voor zijn buik.
Deze kan de bal, onmogelijk, ontwijken en krijgt de bal tegen zijn handen aan. Ik roep “doorspelen” maar de ASR begint te vlaggen en roept hard; hands. De spelers van Poortugaal blijven (hierop) “stil staan” maar de spelers van GOZ gaan door. Vervolgens begint de ASR naar mij te roepen; “Scheids, hands is hands”........ En dan maak ik een “fout” door af te fluiten en de discussie met deze man aan te gaan.... Ik leg hem uit dat ik dit niet als hands beoordeelde, vanwege de afstand tussen de 2 spelers en dat de handen voor het lichaam waren. Vervolgens geef ik een vrije trap aan de thuisploeg. Nb. Waarom ga ik in discussie??? :wink: Niet meer doen joh.....

Na afloop krijg ik van de meeste spelers een hand en een bedankje. Ook van de leiders (& ASR :wink: ).

Samengevat;
Ik vond het een leuke wedstrijd om te fluiten. Leuke pot voetbal gezien met een paar aardige doelpunten.....
En dat op een maandagavond in November :D

Groet

21 nov 2017, 09:18
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3