Hallo allemaal!
Mijn naam is Dennis. Ik ben 17 jaar en dit is mijn 5e voetbalseizoen als clubscheidsrechter. Toen ik als speler in de C'tjes zat, heb ik mij opgegeven als pupillenscheidsrechter voor de F'jes en E'tjes.
Nu, 5 jaar later, speel ik zelf in O19. Voor mijn eigen wedstrijd fluit ik vrijwel elke zaterdag 2 à 3 wedstrijden. We hebben op mijn vereniging namelijk een groot scheidsrechterstekort. We hebben geen scheidsrechterscoördinator. We hebben nu een vaste groep van 6 scheidsrechters van ongeveer de zelfde leeftijd als ik, die elke zaterdag altijd wel 2 wedstrijden fluiten, aangevuld met een aantal beginnende en 'oudere' scheidsrechters. Omdat we ook geen scheidsrechtersbegeleiders hebben, pakken we dit zelf maar op en proberen we nieuwe scheidsrechters te werven en deze te begeleiden. Dit lukt niet altijd, want we zelf natuurlijk ook fluiten en allemaal nog eigen wedstrijden hebben. Ook kun je niet zeggen dat wij nou echt superveel ervaring hebben om echt goed te kunnen begeleiden. Je kunt dus wel zeggen dat het een rommeltje is op mijn vereniging. Zo vraag ik al 5 jaar om een BOS-cursus, en heb ik 5 jaar lang het smoesje 'er wordt aan gewerkt' aangehoord. De vele coördinatoren die we gehad hebben zijn na maximaal één jaar gestopt, vanwege het gebrek aan steun vanuit het bestuur. Jammer, want bij onze buurvereniging is alles wel top geregeld... Alle scheidsrechters netjes een cursus, begeleiding voor degene die dit nodig hebben etc.
Later wil ik ook voor de KNVB gaan fluiten, maar eerst focus ik mij nog maar even op mijn studie en mijn eigen voetbalwedstrijden

Nu weten jullie wat meer over mij, maar ik weet natuurlijk niks over jullie. Hoe was de arbitrage op jullie vereniging geregeld toen jullie net begonnen waren met fluiten? En voor de clubscheidsrechters onder ons, wat doen ze er bij jullie op de vereniging aan om scheidsrechters te werven en tevreden te houden?