Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 sep 2018, 22:09

Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Fluit Björn Kuipers op het WK 2014 in Brazilië ? 
Auteur Bericht
Club Scheidsrechter

District: West 1
Groep: E+F
Bericht Fluit Björn Kuipers op het WK 2014 in Brazilië ?
Recentelijk las ik op de website http://www.worldreferee.com/site/home.phpde de lijst met 52 scheidsrechters, die mogelijk op het WK 2014 in Brazilië mogen gaan fluiten. Hoe groot is de reële kans dat een Nederlander :D (Björn Kuipers) mag fluiten ?

De shortlist van de 52 scheidsrechters voor het WK 2014 :

Pavel Kralovec (Cze); Mark Clattenburg, Howard Webb (Eng); Stephane Lannoy (Fra); Felix Brych, Wolfgang Stark (Ger); Victor Kassai (Hun); Nicola Rizzoli, Gianluca Rocchi (Ita); Björn Kuipers (Ned); Svein Oddvar Moen (Nor); Pedro Proenca (Por); Damir Skomina (Slv); Craig Thomson (Sco); Milorad Mazic (Ser); Alberto Undiano Mallenco, Carlos Velasco Carballo (Spa); Jonas Eriksson (Swe); Cunyet Cakir (Tur)

Diego Abal (Arg); Raul Orosco (Bol); Wilson Seneme (Bra); Enrique Osses (Chi); Wilmar Roldan (Col); Carlos Vera (Ecu); Antonio Arias (Par); Victor Carrillo (Per); Roberto Silvera (Uru); Juan Soto (Ven).
Walter Lopez (Gua); Roberto Garcia, Marco Rodriguez (Mex); Roberto Moreno (Pan); Joel Aguilar (Sal); Mark Geiger, Jair Marrufo (USA)

Ben Williams (Aus); Nawaf Shukrulla (Bah); Alireza Faghani (Ira); Yuichi Nishimura (Jap); Khalil Al Ghamdi (Sau);Ali Al Badwawi (UAE) Ravshan Irmatov (Uzb)
Djamel Haimoudi (Alg); Neant Alioum (Cam); Noumandiez Doue (CIv); Bakary Gassama (Gam); Badara Diatta (Sen); Daniel Bennett (S-Af); Slim Jedidi (Tun).

Peter O'Leary (N-Z); Norbert Hauata (Tah).

07 dec 2012, 15:41
Profiel
FIFA scheidsrechter

Bericht Re: Fluit Björn Kuipers op het WK 2014 in Brazilië ?
Vrij groot. Als 'ie geen gekke dingen doet is hij erbij, denk ik.

07 dec 2012, 16:27
Profiel
Pierluigi Collina

District: ZUID I
Groep: 2
Het probleem is dat er zoveel Europese concurrenten zijn.

Clubscheidsrechter VV Vogelwaarde
KNVB scheidsrechter AV-2 ZUID I ZA

07 dec 2012, 21:06
Profiel
FIFA scheidsrechter

sjarcovdb schreef:
Het probleem is dat er zoveel Europese concurrenten zijn.

Stuk of 11 uit Europa:
-Kralovec zit nog niet in de Elitegroep
- Clatts of Webb
- Lannoy lijkt me sterk, maar zou kunnen door Franse druk (leuk hé, politiek)
- Brych of Stark (waarschijnlijk Brych)
- Kassai kan normaal gesproken z'n reis al boeken
- Rizzoli of Rocchi
- Moen is nog te onervaren
- Proença is ook vrij zeker
- Skomina idem dito
- Thomson lijkt de laatste tijd niet echt indrukwekkend, misschien komt Collum tussentijds nog op de lijst
- Mazic nog niet in de Elite
- Undiano of Carballo
- Eriksson is allerminst zeker
- Çakir dan weer wel

Dan hebben we 8 scheidsrechters. Komen nog 3 bij dus. Kuipers heeft daarin een grote kans, denk ik. Net als Kralovec, Mazic en Lannoy.

Allemaal nog koffiedik kijken natuurlijk, met nog anderhalf jaar voor het toernooi begint. Maar toch leuk om te speculeren!

08 dec 2012, 01:25
Profiel
Pierluigi Collina

Even rekenen... ik fluit nu in groep 3... Nee, Brazilië komt te vroeg voor mij. Ik ga toch voor Kuipers.

08 dec 2012, 03:16
Profiel
Club Scheidsrechter

Eigenlijk mis ik een tweede Portugese scheidsrechter op de shortlist namelijk Olegário Manuel Bartolo Faustino Benquerença. Hij floot 3 wedstrijden op het afgelopen WK in Zuid-Afrika en spreekt vier talen (Engels, Frans, Portugees en Spaans).

Over Björn Kuipers heb ik mijn twijfels. Vorige week Ajax-PSV bezocht en Chelsea – FC Nordsjælland 6-1 op televisie gezien, Kuipers laat geen WK-vorm op mij achter ...

08 dec 2012, 15:19
Profiel
FIFA scheidsrechter

umpire schreef:
Eigenlijk mis ik een tweede Portugese scheidsrechter op de shortlist namelijk Olegário Manuel Bartolo Faustino Benquerença. Hij floot 3 wedstrijden op het afgelopen WK in Zuid-Afrika en spreekt vier talen (Engels, Frans, Portugees en Spaans).

Over Björn Kuipers heb ik mijn twijfels. Vorige week Ajax-PSV bezocht en Chelsea – FC Nordsjælland 6-1 op televisie gezien, Kuipers laat geen WK-vorm op mij achter ...

Benquerença heeft afgelopen jaar geen wedstrijd gefloten, omdat hij last had van een achillespeesblessure. Hij moet eerst zich maar eens handhaven in de Elite. Daar komt bij dat hij in 2014 al 45 is, het absolute maximum voor een FIFA-scheidsrechter.

Nijhuis was de scheidsrechter bij Chelsea-Nordjaelland, Kuipers had op MD5 Schalke - Olympiakos.

08 dec 2012, 15:32
Profiel
Club Scheidsrechter

Recentelijk (in november 2012) Benquerença nog bij Zenit St. Petersburg-Malaga gezien. Mijns inziens is hij tijdig van zijn blessure afgekomen. Aan de andere kant heb ik zijn grootste Portugese concurrent, Pedro Proença Oliveira Alves Garcia, twee maal live aan het werk gezien bij Nederland-Duitsland en Ajax-Borussia Dortmund. Hij deed het uitstekend (ondanks de aanwezigheid van een zwakke assistent). En zal zeker een WK 2014 plaats toegewezen krijgen.

08 dec 2012, 16:16
Profiel
FIFA scheidsrechter

Hij is inderdaad in november teruggekomen, maar ik zie hem Proença normaal gesproken niet inhalen. Verder moeten de 52 op de shortlist fitnesstesten ondergaan (Silvera is gezakt en van de lijst afgegooid, vervangen door Dario Ubriaco), dus had hij nooit op de lijst kunnen staan. De shortlist kan dus wel veranderen in geval van vormverlies of juist een scheidsrechter die enorm opkomt (denk aan Carballo in 2010/11). Benquerenca op de lijst is wel mogelijk, maar ik acht het onwaarschijnlijk.

08 dec 2012, 17:56
Profiel
Pierluigi Collina

umpire schreef:
Over Björn Kuipers heb ik mijn twijfels. (.......)Chelsea – FC Nordsjælland 6-1 op televisie gezien, Kuipers laat geen WK-vorm op mij achter ...

Je vond hem zeker ook erg op Nijhuis lijken?

08 dec 2012, 23:22
Profiel
Club Scheidsrechter

Correct Wouter. :D Ik leg mijzelf een tijdstraf op. De volgende keer geel !

Wat vond je trouwens van het fluiten van Wolfgang Stark gisteren bij Borussia Dortmund-VfL Wolfsburg ? Voor de nummer 1 van Duitsland liet hij een zwakke indruk op mij achter. Bovendien zag hij zaken, die niemand van de 80.000 toeschouwers zagen, zoals hands op de doellijn van Marcel Schmelzer. Deze kreeg een onterechte rode kaart. In de 61e minuut dacht hij dit goed te maken door Borussia een penalty toe te kennen (Jakub Blaszczykowski scoorde hieruit).

09 dec 2012, 12:20
Profiel
FIFA scheidsrechter

umpire schreef:
Correct Wouter. :D Ik leg mijzelf een tijdstraf op. De volgende keer geel !

Wat vond je trouwens van het fluiten van Wolfgang Stark gisteren bij Borussia Dortmund-VfL Wolfsburg ? Voor de nummer 1 van Duitsland liet hij een zwakke indruk op mij achter. Bovendien zag hij zaken, die niemand van de 80.000 toeschouwers zagen, zoals hands op de doellijn van Marcel Schmelzer. Deze kreeg een onterechte rode kaart. In de 61e minuut dacht hij dit goed te maken door Borussia een penalty toe te kennen (Jakub Blaszczykowski scoorde hieruit).

Zwak, al wordt Felix Brych nu als Duitse no.1 gezien (door de UEFA althans). Dit vanwege een teleurstellend EK en een slechte beoordeling bij Manchester United - Galatasaray in de CL.

09 dec 2012, 21:31
Profiel
Club Scheidsrechter

Zaterdag werd Wolfgang Stark zelfs Tomaten-Schiedsrichter in de Duitse pers genoemd. Naast Felix Brych hebben de Duitsers ook nog hun scheidsrechter van het seizoen Knut Kircher. Een moeilijke keuze dus voor de DFB. Frappant overigens dat alle drie topscheidsrechters uit het uiterste zuiden van het land komen .....

10 dec 2012, 21:14
Profiel
FIFA scheidsrechter

umpire schreef:
Zaterdag werd Wolfgang Stark zelfs Tomaten-Schiedsrichter in de Duitse pers genoemd. Naast Felix Brych hebben de Duitsers ook nog hun scheidsrechter van het seizoen Knut Kircher. Een moeilijke keuze dus voor de DFB. Frappant overigens dat alle drie topscheidsrechters uit het uiterste zuiden van het land komen .....

Kircher is geen hoog aangeschreven FIFA-scheidsrechter. Vergelijkbare situatie in Nederland zou zijn dat Liesveld een erg goed seizoen heeft. Maar ook Brych is (nationaal) sterk/Stark ;)

10 dec 2012, 23:59
Profiel
Club Scheidsrechter

Internationaal goed kunnen fluiten vraagt om specifieke kwaliteiten, dat is niet alle scheidsrechters gegeven. Sommigen fluiten het liefst in de eigen vertrouwde omgeving van hun eigen nationale voetbalbond.

11 dec 2012, 12:11
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende