Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 sep 2018, 22:09

Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
DE wissel 
Auteur Bericht
Pierluigi Collina

District: Oost
Groep: za01
Bericht DE wissel
Het blijft toch allemaal erg jammer. Commentatoren en voetbalkenners die de grootst mogelijke onzin uitkramen over de wissel Cillessen - Krul in de wedstrijd tegen Costa Rica. Het zou nog spannend zijn geweest om te wisselen, want er stond al 120 minuten + 36 seconden op het bord en dus was de wedstrijd al bijna afgelopen.

Nou en? Krul had altijd de plek van Cillessen kunnen innemen. In de Spelregels staat namelijk gewoon beschreven, dat een geblesseerde doelman gewisseld mag worden tijdens de strafschoppenserie, mits de ploeg nog niet het volledige aantal wissels toegepast heeft. Cillessen was dus gewoon geblesseerd geraakt tussen het laatste fluitsignaal en de eerste strafschop. Daarvoor was echt geen onafhankelijke dokterscommissie in het leven geroepen, die dan haar akkoord voor de wissel had moeten geven.

Hiervoor hoef je als Nederlander niet eens aanvullende instructies, bewaarnummers o.i.d. te lezen, maar gewoon het spelregelboekje. Blijkt allemaal erg lastig te zijn voor mensen die hun geld verdienen met het verslaan van voetbalwedstrijden.

06 jul 2014, 11:35
Profiel
Pierluigi Collina

District: Noord
Groep: ZA02
Bericht Re: DE wissel
Verwonderde ik mij ook al over. Commentator was sowieso niet heel best in het herkennen van oa buitenspel, afwachten van voordeel etc. en toen er 2min blessuretijd bijgetrokken werd zei hij dat Vlaar gewisseld werd..

Klik hier om een PB te sturen naar het team jeugdscheidsrechter.nl

06 jul 2014, 12:28
Profiel
Scheidsrechter op C-lijst

District: Zuid II
Groep: NVT
De commentator ging niet echt goed gister, nee. Hij sprak ook over een '4e scheidsrechter uit Kameroen'.
Er is maar 1 scheidsrechter dat een van de 4 officials is, en de 4e official kwam uit Ivoorkust.
Hij moet gewoon naar NOS Aan de lijn, want hij werd ook nog eens 3x gebeld.

Maar ja, kan mij het schelen, WIJ STAAN IN DE HALVE FINALE!!!

06 jul 2014, 13:18
Profiel
Pierluigi Collina

District: Oost
Stijn schreef:
Het blijft toch allemaal erg jammer. Commentatoren en voetbalkenners die de grootst mogelijke onzin uitkramen over de wissel Cillessen - Krul in de wedstrijd tegen Costa Rica. Het zou nog spannend zijn geweest om te wisselen, want er stond al 120 minuten + 36 seconden op het bord en dus was de wedstrijd al bijna afgelopen.

Nou en? Krul had altijd de plek van Cillessen kunnen innemen. In de Spelregels staat namelijk gewoon beschreven, dat een geblesseerde doelman gewisseld mag worden tijdens de strafschoppenserie, mits de ploeg nog niet het volledige aantal wissels toegepast heeft. Cillessen was dus gewoon geblesseerd geraakt tussen het laatste fluitsignaal en de eerste strafschop. Daarvoor was echt geen onafhankelijke dokterscommissie in het leven geroepen, die dan haar akkoord voor de wissel had moeten geven.

Hiervoor hoef je als Nederlander niet eens aanvullende instructies, bewaarnummers o.i.d. te lezen, maar gewoon het spelregelboekje. Blijkt allemaal erg lastig te zijn voor mensen die hun geld verdienen met het verslaan van voetbalwedstrijden.

Eens, maar deze oplossing is een stuk netter. Na de eerlijkheid van Robben konden we ons dit geintje niet permitteren ben ik bang. Verder volledig eens met het commentaar op de verslaggever, vermoeiend temeer omdat hij daarmee de "normale" toeschouwer constant van verkeerde informatie voorzag. Zelfs als op de beelden duidelijk buitenspel te zien was had hij zijn twijfels nog...

https://www.facebook.com/pjtuil

06 jul 2014, 15:02
Profiel WWW
Pierluigi Collina

District: west I
Groep: Za senioren E
Aan het gedrag van Cillessen te zien (wegtrappen van de waterzak) leek hij me niet heel erg geneigd om een blessure te faken... Louis kon geen risico nemen :D

07 jul 2014, 07:46
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ]