Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 21 jul 2018, 17:17

Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Keeper geblesseerd 
Auteur Bericht
Pierluigi Collina

District: West 1
Groep: JC Za + G Zo
Bericht Re: Keeper geblesseerd
Uh, ik ben de topicstarter en dit was niet mijn voorbeeld volgens mij...... 8)

Omdat scheidsrechter zijn naast een hobby ook een vak is, en vakkennis kun je trainen waarmee je ook je eigen prestaties verbetert.
Like de pagina om op de hoogte te blijven: https://www.facebook.com/scheidsrechtersvak/

06 mei 2017, 09:14
Profiel
Pierluigi Collina

District: Oost
Bericht Re: Keeper geblesseerd
repsac99 schreef:
Volgens mij zijn dit compleet irrelevante vergelijkingen. Voetbal wordt hier vergeleken met niet-contact sporten, en dit is naar mijn mening een beetje oneerlijk.
Tuurlijk, als een schaatser valt of als een wielrenner lek rijdt gaat de wedstrijd gewoon door. Maar dit valt naar mij mening te vergelijken met een struikelende speler en een speler met een losse veter.

bij andere contactsporten is het daarentegen vrij normaal om de wedstrijd stil te leggen bij de blessure van een speler. Omdat het een contactsport is, is de kans gewoonweg veel groter op blessures en gaan deze vaak gepaard met een overtreding van de tegenstander. kijk naar rugby, basketbal en hockey. Bij deze sporten wordt het spel toch echt stil gelegd bij een blessure van een speler. Zelf bij een valpartij in een wielerkoers wordt er zachter gereden na een val zodat de gevallen renners terug kunnen komen.

kortom, contactsporten zijn een ander verhaal omdat een blessure vaak ontstaat door het contact met een andere speler, en hierbij wordt er soms een overtreding gemaakt.

Hoewel er bij voetbal contact mogelijk is, is het van origine geen contactsport. maar dat is mijn mening :P

https://www.facebook.com/pjtuil

06 mei 2017, 20:01
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2