Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 21 sep 2018, 19:23

Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Kaarten na speeltijd 
Auteur Bericht
Pierluigi Collina

District: West 1
Groep: JC Za + G Zo
Bericht Kaarten na speeltijd
Naar aanleiding van een kleine discussie in mijn aanstellingen topic hier de vraag maar. Wat is de regel voor het kaarten geven na afloop van de wedstrijd?

Ik dacht altijd dat dit was tot je in je kleedkamer aangekomen was je nog bevoegd bent om kaarten te tonen? RefRick had een andere mening:

En nog een stukje wat eronder in het blauw staat

heeft de bevoegdheid om disciplinaire maatregelen te nemen vanaf het moment dat hij het speelveld betreedt om het te controleren voorafgaand aan de wedstrijd, tot het moment dat hij het speelveld verlaat nadat de wedstrijd is afgelopen (inclusief strafschoppenserie). Als een speler een overtreding begaat die met een veldverwijdering bestraft moet worden voordat hij aan het begin van de wedstrijd het speelveld betreedt, dat heeft de scheidsrechter de bevoegdheid om de speler uit te sluiten van deelname (zie Regel 3.6). De scheidsrechter zal enig ander onbehoorlijk gedrag rapporteren;

Iemand?

Omdat scheidsrechter zijn naast een hobby ook een vak is, en vakkennis kun je trainen waarmee je ook je eigen prestaties verbetert.
Like de pagina om op de hoogte te blijven: https://www.facebook.com/scheidsrechtersvak/

08 mei 2017, 23:02
Profiel
KNVB Scheidsrechter

District: West I
Groep: JB
Bericht Re: Kaarten na speeltijd
HoI MrWrong,

ik denk dat RefRick gelljk heeft ......maar ook mij was dit nog niet opgevallen en op géén van beide terugkomavonden waar ik bij was is dit toegelicht.

in de spelregels staat het zoals jij hierboven citeert op pag 22
Bovendien staat het daar in het blauw inderdaad zodat het een wijziging betreft op eerdere regels.

In de spelregelwijzigingen op pag 3 staan alleen opmerkingen over hetgeen vóór de wedstrijd plaats kan vinden en niet hoe na afloop :
Citaat:
REGEL 5 – DE SCHEIDSRECHTER
 Als er meerdere overtredingen tegelijkertijd plaats vinden moet de ernstigste worden bestraft (Direct-indirect, contactovertredings-hands, rood-geel, onbesuisd-onvoorzichtig)
 De scheidsrechter mag een speler wegsturen/deelname ontzeggen vanaf het moment dat hij het veld voor de wedstrijd controleert
 De scheidsrechter mag de rode en gele kaart gebruiken vanaf het moment dat hij het speelveld betreedt om de wedstrijd te beginnen

09 mei 2017, 07:48
Profiel
Pierluigi Collina

Formeel (....) is het tonen van een kaart slechts een middel om aan iedereen te laten zien wat jouw disciplinaire straf is.
Formeel kun je je kaarten zelfs tijdens de wedstrijd vergeten en zéggen dat iemand geel of rood heeft gekregen.
Ná de wedstrijd kun je een rode kaart geven of niet: als je maar duidelijk maakt aan ontvanger/aanvoerder/leider wat je beslissing was, en alles doorgeeft aan de KNVB.

09 mei 2017, 18:59
Profiel
Scheidsrechter op C-lijst

District: Oost
Groep: ZAJF
Ben ik het helemaal mee eens. @Wouter.

Ik heb het even nagevraagd bij mijn docent van de SO III. Hij zal mij hier nog over mailen.

11 mei 2017, 15:41
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ]